  • 61. Data: 2011-12-09 15:28:25
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e3d872c1-4e95-4d3e-a997-b3cf36ff5376@4g2000yqu.
    googlegroups.com...
    > A to miejsce pod schodami?
    > Widoczne bardzo? Trudno do niego doprowadzic kable?
    > Bo jesli jest w centrum domu to moze wifi lepiej tam...
    > A jak miejsce jest to moze i reszte tam wsadzic?

    Małe i ciasne, jak to pod schodami. Kable bez problemu tam doprowadzę.
    Szafka byłaby na ścianie przy samej podłodze.

    > Garaz niby niezly ale moze byc zimą chłodny a to moze zle wplywac na
    > elektronike. szczegolnie bezolowiowa.

    Na pewno w zimie będzie chłodno w garażu, ale mróz raczej nie wejdzie, tak
    sądzę. A temperatury dodatnie rzędu 2-5-10 stopni chyba nie powinny szkodzić
    urządzeniom.

  • 62. Data: 2011-12-10 09:41:52
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-12-09 16:03, Marek Dyjor wrote:

    > na UTP 5e spokojnie hula 1Gb a więcej ci w domu nei potrzeba.

    Toż ja właśnie mam 5e a nie 6.
    Pytałem Robsona czy jest jakaś przyczyna dla której zaleca NIEekranowany
    przewód.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 63. Data: 2011-12-10 10:02:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Gru, 10:41, quent <x...@x...com> wrote:

    > Toż ja właśnie mam 5e a nie 6.
    > Pytałem Robsona czy jest jakaś przyczyna dla której zaleca NIEekranowany
    > przewód.

    Ekranowany przewod nieprawidlowo uziemiony (a malo kto to robi bo
    ciezko zawsze to poprawnie uziemic na obu koncach) bedzie poprostu
    sciagal wiecej zaklocen niz nieekranowany. W 90% przypadkach, a
    praktycznie w 100% przypadkach zastosowan domowych lepiej kupic kabel
    nieekranowany i nie meczyc sie z poprawnym uziemieniem. Bo jak go
    wogole nie uziemisz to ekran robi za antenke ktora zbiera smieci z
    otoczenia zamiast je izolowac :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 64. Data: 2011-12-10 15:29:50
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    p.googlegroups.com...
> [...]

    > przewód.

    > Ekranowany przewod nieprawidlowo uziemiony (a malo kto to robi bo

    Ale przecież każde gniazdo ma bolec i instalacja jest zmierzona pod względem
    rezystancji uziemienia.
    Wystarczy, że gniazda są z bolcami, a chyba innych sie jyż nie stosuje.

    U mnie na 5e leci czasem 60MB/s jak kopiuję między komputerami., jak dalsze
    gniazda to 30-40. może i ekranowany by coś zmienił, a może i nie.

  • 65. Data: 2011-12-10 16:13:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Gru, 16:29, "kiki" <k...@k...ki> wrote:
    > "Adam" <a...@g...com> wrote in message

    p.googlegroups.com...

    > Ale przecież każde gniazdo ma bolec i instalacja jest zmierzona pod względem
    > rezystancji uziemienia.

    Uziemic musisz przewod - a konkretnie ekran w ktorym jest opatulony.
    Kto to robi w domu ? Musisz miec specjalna ekranowana zlaczke lub
    opaske i uziemic ten ekran chocby do tego bolca. Masz tak gdzies
    zrobione ? :) Watpie ;) Tanie switche nawet nie maja przy gniazdach
    podlaczenia takiego uziemienia wiec na nic nawet specjalna wtyczka :)

    > Wystarczy, że gniazda są z bolcami, a chyba innych sie jyż nie stosuje.
    [...]
    > U mnie na 5e leci czasem 60MB/s jak kopiuję między komputerami., jak dalsze
    > gniazda to 30-40. może i ekranowany by coś zmienił, a może i nie.

    Sprawdz lepiej wydajnosc dyskow (szczegolnie wydajnosc zapisu na dysk
    tego co odbiera), a nie sieci, bo siec na 99% nie jest tu problemem, a
    juz na pewno nie rodzaj kabla :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 66. Data: 2011-12-10 23:54:55
    Od: "bhk" <bogdan.kot@usun_to.onet.eu>

    >Myśle że jeden router z wifi umieszczony np u Ciebie w garażu powinien
    >obsłużyć cały dom

    Moim zdaniem na dobry jakościowo sygnał można liczyć na 2 kondygnacjach,
    potem to już będzie coraz ciężej.

    >Dokładnie tak

    >U mnie router umieszczony w garderobie. nie mam problemu odbioru wifi w
    >całym domu dodatkowo jeszcze kilka metrów od domu na podwórku sygnał jest.
    >Jak sobie czasami laptopa do auta na podwórku biorę aby zczytać błędy z
    >komputera samochodowego to nawet w aucie(zamknięte blaszane pudło) zasięg
    >wifi mam.

    Zasięg jest to jeszcze nie oznacza, ze da się z tego wygodnie korzystać i
    żeby
    przepustowość była dobra.

    Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest postawienie punktu WiFi w środku
    domu.
    Najlepiej tam gdzie najwięcej się będzie korzystało z WiFi.
    Nie odważyłbym się komuś postawić access pointa WiFi w garażu.
    Tak czy inaczej potrzebny będzie spory switch (przynajmniej 24 porty).
    Dzisiejsze urządzenia to zazwyczaj wszystko w jednym (router, access point,
    i 4 portowy switch).
    4 porty to nic w porównaniu do potrzeb. W garażu można dać switcha, ale WiFi
    dałbym gdzieś
    w centrum domu (jakaś garderoba, szafa w przedpokoju, szpiżarka - tam gdzie
    nie widać)
    wystarczą 2 skrętki - 1 aby dostarczyć sygnał, 2 aby powrócić z sygnałem do
    switcha w garażu).
    Przy odrobinie szczęścia WiFi wtedy będzie miało wystarczający poziom
    sygnału aby obsłużyć
    standardowy dom. Lepiej od razu to przewidzieć niż potem się denerwować, że
    WiFi znika na tarasie
    tudzież na fotelu bliżej okna.

    bhk

  • 67. Data: 2011-12-11 00:10:39
    Od: "bhk" <bogdan.kot@usun_to.onet.eu>

    >Aha! Jeszcze jedna rzecz.
    >Zastanawiałeś się już nad dostawcą internetu?
    >To jest istotne z punktu widzenia poprowadzenia instalacji do routera.
    >Jeśli to będzie radiówka, to trzeba albo przewód antenowy na dach albo
    >skrętkę (tu musiałbyś się skontaktować z dostawcą - jaki stosuje sprzęt).
    >Jeśli kablówka, to też jakiś przewód antenowy do przyłącza. Dla tepsy -
    >skrętka do jakiejś puszki przyłączeniowej.

    Proszę nie próbuj ciągnąć kabla antenowego wifi ze strychu do punktu
    centralnego.
    Jak to będzie radiówka to antena na strychu, albo gdzieś na dachu. Kabel jak
    najkrótszy i client WiFi (większość AP to potrafi, ale zazwyczaj może
    pracować
    albo jako klient albo jako dostawca sygnału WiFi), potem to już skrętką tam
    gdzie stoi
    router. Jak ktoś by mi próbował ciągnąć kabel sygnałowy z dachu do garażu
    (pewnie z 15-20m)
    to posłałbym od razu na drzewo.

    bhk

  • 68. Data: 2011-12-11 09:52:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-12-10 11:02, Adam wrote:
    > Ekranowany przewod nieprawidlowo uziemiony (a malo kto to robi bo
    > ciezko zawsze to poprawnie uziemic na obu koncach)

    AFAIK uziemia się po stronie patchpanela tylko.
    Mam zamiar tak właśnie zrobić. Chcę ekrany na patchpanelu sprowadzić do
    przewodu PE instalacji elektrycznej.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 69. Data: 2011-12-11 11:05:12
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-11 01:10, bhk pisze:

> [...]
    > tam gdzie stoi
    > router. Jak ktoś by mi próbował ciągnąć kabel sygnałowy z dachu do

    Nie dramatyzuj. Wystarczy na dachu postawić Mikrotika i w ogóle nie
    ciągnąć żadnego koncentryka. Te routery są zasilane po skrętce.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 70. Data: 2011-12-11 11:42:56
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Dałaem do każdego pokoju po 2 gniazda Ethernet i to w salonie troche
    mało -
    > dobrze, że wifi jest:-)
    > Procz interentowych w kazdym pomieszczeniu mam gniazdko telefoniczne,
    > antenowe/kablowka oraz 2 satelitarne

    4 zyly sa wolne, mozesz sobie z 1skretki wykorzystac 4 zylki i podlaczyc na
    jednej 2 urzadzenia