  • 1. Data: 2011-09-16 13:49:58
    Temat: izolacja pozioma fundamentów - 3 warstwy folii
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    Izolacja pozioma fundamentów jest u mnie bardzo ważna, ponieważ grunt jest
    bardzo trudny i po deszczu stoi woda bardzo wysoko. Chcę dać 3 warstwy
    folii. Licząc od dołu: pierwsza na spodzie ściany fundamentowej czyli
    standard (zresztą już położona i nie ma co dywagować), druga na wieńcu
    fundamentowym, zaś trzecia byłaby położona już w ścianie zewnętrznej (na
    pustaku z betonu komórkowego, przy czym pierwsza warstwa ściany byłaby
    zrobiona z pustaka o wysokości 12cm czyli połowie standardowego). Druga i
    trzecia warstwa folii będzie ponad poziomem gruntu.

    Co myślicie o takim sposobie położenia folii?

    Majster twierdzi, że pod wieńcem nie można dać folii, ponieważ wieniec musi
    dobrze się związać ze ścianą fundamentową. W przeciwnym razie dałbym folię
    pod wieńcem i na wieńcu.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-09-16 18:33:03
    Temat: Re: izolacja pozioma fundamentów - 3 warstwy folii
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-09-2011 o 15:49:58 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

> [...]
    > warstwy folii. Licząc od dołu: pierwsza na spodzie ściany fundamentowej
    > czyli standard (zresztą już położona i nie ma co dywagować), druga na
    Bez sensu folia pod wieńcem, zerwij tą folię zrób wieniec i NA NIM dopiero
    folia. Wieniec jest po to aby ci 'związać' ściany u góry, przez folię to on
    tam będzie dla sztuki, dopiero na niego daj właściwą izolację.
    W marketach jest do dostania w rolkach gruba (1mm) folia w rolkach o
    szerokości
    IMHO od 25 do 50cm która jest do tego specjalnie.

> [...]
    >
    > Majster twierdzi, że pod wieńcem nie można dać folii, ponieważ wieniec
    > musi dobrze się związać ze ścianą fundamentową.
    I znowu ci dobrze radzi, słuchaj go.

    W przeciwnym razie
    > dałbym folię pod wieńcem i na wieńcu.
    Bzdura.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-09-17 13:15:51
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    On 16 Wrz, 20:33, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > Bez sensu folia pod wieńcem, zerwij tą folię zrób wieniec i NA NIM dopiero
    > folia. Wieniec jest po to aby ci 'związać' ściany u góry, przez folię to on
    > tam będzie dla sztuki, dopiero na niego daj właściwą izolację.

    Ta folia nie jest jeszcze położona. Faktycznie pomysł bez sensu i
    majster ma rację. Folia będzie na wieńcu.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 4. Data: 2011-09-19 05:35:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
> [...]
    > wieniec musi dobrze się związać ze ścianą fundamentową. W przeciwnym
    > razie dałbym folię pod wieńcem i na wieńcu.

    tak z ciekawości czemu folia a nie papa?

  • 5. Data: 2011-09-19 09:06:39
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > tak z ciekawości czemu folia a nie papa?

    Moim zdaniem papa i folia to porównywalne rozwiązania. Jeśli się mylę, to
    mnie sprostuj.

    Stosuję grubą folię, podobną do tej z poniższej aukcji:
    http://allegro.pl/folia-fundamentowa-izolacja-poziom
    a-5-50zl-m2-i1806101268.html

  • 6. Data: 2011-09-19 17:34:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Moim zdaniem papa i folia to porównywalne rozwiązania. Jeśli się mylę,
    > to mnie sprostuj.

    Jakoś do folii nie miałem zaufania. Dałem papę na kauczukowym smarowidle
    - trzykrotnie, bo akurat z rolki się fajnie na trzy składało :-)

    pozdrawiam
    Robert G.