  • 1. Data: 2011-09-16 11:58:42
    Temat: poziomica laserowa -co warto
    Od: szary <n...@x...pl>

    .. bo nie mam pojęcia
    np. taka?
    http://www.mierzymy.pl/454,laser-krzyzowy-bosch-pll-
    360-okazja!.html

    Chce budowac na BK klej i ile tylko możliwe utrzymać piony i poziomy aby
    potem nie kopac sie z koniem i nadrabiac tynkami, wylewkami itd. (robię
    głównie sam, bez ekip).
    W polu zainteresowania: proste ściany,podłogi i łatwoś tego wyznaczania.
    Chyba więcej nie jestem w stanie dac jak te 600.

    Ta poziomica obraca się sama (360*) czy ręcznie trzeba krecić?
    Warto?

  • 2. Data: 2011-09-16 12:05:32
    Temat: Re: poziomica laserowa -co warto
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 16, 1:58 pm, szary <n...@x...pl> wrote:
    > .. bo nie mam poj cia
    > np. taka?http://www.mierzymy.pl/454,laser-krzyzowy-bosch
    -pll-360-okazja!.html

    > Chce budowac na BK klej i ile tylko mo liwe utrzyma piony i poziomy aby
    > potem nie kopac sie z koniem i nadrabiac tynkami, wylewkami itd. (robi
    > g wnie sam, bez ekip).
    > W polu zainteresowania: proste ciany,pod ogi i atwo tego wyznaczania.
    > Chyba wi cej nie jestem w stanie dac jak te 600.
    >
    > Ta poziomica obraca si sama (360*) czy r cznie trzeba kreci ?
    > Warto?

    Znaczy sie zawodowo bedziesz jej uzywal?
    Jesli tak to warto.
    Jesli nie i tylko dla hobby to lepiej kupic byle poziomice za 100zl w
    markecie i troche sie pomeczyc ale zaoszczedzic te 500zl.

    Ta akurat poziomica kreci sie sama.

  • 3. Data: 2011-09-16 12:10:44
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 16 Wrz, 13:58, szary <n...@x...pl> wrote:
> [...]
    > Chyba wi cej nie jestem w stanie dac jak te 600.
    >
    > Ta poziomica obraca si sama (360*) czy r cznie trzeba kreci ?

    Z laserami jest problem w dzień.. nie wiem jak sobie radzi taki
    obrotowy - teoretycznie powinien dać mocniejszy ślad niż taki, który
    rozprasza wiązkę. Ja mam taki prosty, który rzuca poziom i/lub pion
    przez jakiś element optyczny i na zewnątrz ślad jest bardzo słabo
    widoczny już po 2m. Trzeba się przypatrzeć. Ale kosztował 119zł a nie
    599zł.

    Generalnie przy takim murowaniu najważniejsza jest pierwsza warstwa -
    potem to już idzie. A przy pierwszej warstwie pomocy często udziela
    producent materiału. Możesz też o pomoc w rozpoczęciu zapytać w
    składzie budowlanym. Jak dobrze zaczniesz to potem wystarczy Ci już
    tylko normalna poziomnica z tzw "madrym oczkiem" :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-09-16 12:18:26
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "szary" <n...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chyba więcej nie jestem w stanie dac jak te 600.
    >
    > Ta poziomica obraca się sama (360*) czy ręcznie trzeba krecić?

    Witam

    Ja też buduję sam a z budowlanką nie mam nic wspólnego.
    Ojcieć jest budowlańcem więc czerpię trochę z jego doświadczenia ale ytonga
    jeszce nie dotykał.
    Wszystkie bloczki położyłem sam ( i kładę dalej teraz lecę ściany szczytowe)
    Wszystko na poziomicy 150cm i drugiej 2,5m oraz
    własnoręcznie zrobionej poziomicy wodnej.
    Nie wydałem tych 600 a na koniec parteru miałem odchył na poziomie 2-3 mm.
    Zatem można bez nie wiadomo jakiego sprzętu.
    Warunek:

    1. Pierwsza wasrtwa trzeba się naszczypać żeby była git, ale potem
    procentuje
    2. każda warstwa szlifowana pacą bez względu czy trzeba czy nie -
    przekonałem się o tym po 5 warstwie :-(

    Maoim zdaniem nie warto na jedną budowę wydawać tyle na poziomice.
    A jesli już bardzo chcesz to wolałbym wziąc z wypożyczalni na czas 1 warstwy
    i oddać.
    Potem idzie już prawie samo i wystarcza poziomica.
    Ja chyba zacząłem poziomicą wodną pierwszą warstwę, potem tylko zwykłe
    poziomice
    i chyba z 2 razy po drodze na którejś warstwie sprawdziłem wodną czy idzie
    dobrze.

    Rafał

  • 5. Data: 2011-09-16 12:20:43
    Od: szary <n...@x...pl>

    ptoki wrote:

> [...]
    > Jesli nie i tylko dla hobby to lepiej kupic byle poziomice za 100zl w
    > markecie i troche sie pomeczyc ale zaoszczedzic te 500zl.

    Nie, ale biorąc pod uwagę, że sam będę ganiał chcę mieć przynajmniej jedno
    narzędzie lepszej klasy (to takie?), bez p.. się w sznurki, waselwagi,
    łączone łaty itd. (oczywiście nie wyeliminuje ich ale..)
    Widzę na necie są po 491+
    Nie używałem dotąd laserówek i pojęcia mi brak.

  • 6. Data: 2011-09-16 12:31:11
    Od: szary <n...@x...pl>

    szary wrote:

    Hmm, czyli chyba się za bardzo pietram.
    A jak jest z wylewkami z gruchy w pomieszczeniach?

    Wpada taki, już , dawaj, szybko bo mam następny kurs i drzesz ryja a on
    dalej leje. Zakryje dechy, punkty .. nie przyda się wtedy szyko to połapac?

  • 7. Data: 2011-09-16 12:49:53
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    >
    > Wpada taki, już , dawaj, szybko bo mam następny kurs i drzesz ryja a on
    > dalej leje. Zakryje dechy, punkty .. nie przyda się wtedy szyko to

    zakładam że chodzi Ci o "chudziak na gruncie" czyli to co się wylewa, a
    potem na to ocieplenie i wylewka finalna (bądź z mixo-kreta)
    Ja spokojnie ulałem to z gruchy, kolo lał bez pośpiechu w końcu ty płacisz.
    Nie musiałem na nikogo krzyczeć. Lali dobrze z głową a ja rozgarniałem.
    Zrobilismy sobie z ojcem taką "nibypacę" na kiju i szło nieźle, a ta wylewka
    nie musi być idealna.

    Rafał

    PS. Po drodze stajesz przed wyzwaniami i opracowujesz milion pomysłów na
    radzenie z problemami :-)
    W sumie lubię sobie radzić. A zdjęć idzie sporo, kiedyś usiądę na tarasie i
    z piwkiem w ręce popatrzę,
    bo teraz to nie wiem w co ręce włożyć a wszystko spinane terminami, beton,
    pogoda, cieśle, dekarz, eehhh...

  • 8. Data: 2011-09-16 13:33:11
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "szary" <n...@x...pl> napisał w wiadomości
    Witam.

> [...]
    > łączone łaty itd. (oczywiście nie wyeliminuje ich ale..)
    > Widzę na necie są po 491+
    > Nie używałem dotąd laserówek i pojęcia mi brak.

    Generalnie laserowka nie zastapi Ci drugiego czlowieka
    do pomocy bo nie temu ona ma sluzyc.
    Laserowka super sprawa jesli chodzi o wyznaczenie lini, tras,
    przekatnej na suficie, podlodze, wspolnych wysokosci itp itd.,
    np chesz wyznaczyc srodek sufitu, doslownie we dwoch
    minuta roboty.
    Nie bardzo tez wiem jak laserowa poziomica ma Ci pomoc
    w stawianiu scian zwlaszcza kiedy jest ladna sloneczna pogoda.

    pozdrawiam
    Adams

  • 9. Data: 2011-09-16 13:39:43
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "szary" <n...@x...pl> wrote in message
    > .. bo nie mam pojęcia
    > np. taka?
    > http://www.mierzymy.pl/454,laser-krzyzowy-bosch-pll-
    360-okazja!.html

    Ja mam laser rotacyjny z self levelingiem. Kupiłem go dawno temu bo nie
    mogłem patrzeć jak partaczyli poziomy nawet przy malowaniu różnych odcięć.
    To jest półśrodek. Znajdź używany laser rotacyjny

  • 10. Data: 2011-09-16 13:40:58
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote in message news:j4vjiq$9ru$1@opal.futuro.pl...

    http://www.agatec.pl/produkty