  • 1. Data: 2013-06-25 14:48:07
    Temat: jak kłaść panele drewniane
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    kleić czy nie, jedni mowią że powinna być klejona
    inni znowu że może być pływająca
    jak klejona to pewnie bez tego piankowego podkladu

    w tym pokoju chcę zbudować szafę z przesuwnymi drzwiami
    co już zaprzeczy pływaniu bo prowadnicę trzeba przykręcić do podłogi

    chyba że panele zakończyć przed prowadnicą

    no i ostatnie czy pozdejmować stare plytki pcv
    sąsiad powyżej pozostawił pod panelami

    --
    http://zlotowskie.blox.pl
    http://moneysave.info

  • 2. Data: 2013-06-25 15:08:00
    Temat: Re: jak kłaść panele drewniane
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <d...@d...xx> napisał w wiadomości
    > kleić czy nie, jedni mowią że powinna być klejona
    > inni znowu że może być pływająca
    > jak klejona to pewnie bez tego piankowego podkladu

    Nie słyszałem o panelach klejonych do podłogi. O klejonych (łączenia między sobą) to
    tak.

  • 3. Data: 2013-06-25 16:27:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 25 Jun 2013 14:48:07 +0200 osobnik zwany zlotowinfo
    napisał:

    > kleić czy nie, jedni mowią że powinna być klejona inni znowu że może być
    > pływająca jak klejona to pewnie bez tego piankowego podkladu

    nie kleić. Panele mają dużą rozszerzalność. przytrzymanie przez szafę w
    jednym miejscu nie jest problemem ale jak całość zablokujesz to podłoga
    "wstanie"

> [...]
    >
    > chyba że panele zakończyć przed prowadnicą
    >
    > no i ostatnie czy pozdejmować stare plytki pcv sąsiad powyżej pozostawił

    w sumie wszystko jedno. Zależy od ich stanu. jak nie odstają za bardzo to
    można zostawić

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-06-25 17:44:46
    Od: "saskatchewan" <t...@t...pl>

    > nie kleić. Panele mają dużą rozszerzalność. przytrzymanie przez szafę w
    > jednym miejscu nie jest problemem ale jak całość zablokujesz to podłoga
    > "wstanie"

    Widziałem u znajomego piekny ,przestronny salon.
    Na podłodze ,co prawda parkiet z 30 cm deseczek ,
    ale na samym środku salonu pięknie "wstała" podłoga
    na jakies 3 cm.
    Błąd w sztuce.

  • 5. Data: 2013-06-26 08:58:15
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-25 14:48, zlotowinfo pisze:
    > kleić czy nie

    Wiele firm nie daje gwarancji na panele, jak się je przyklei.

  • 6. Data: 2013-06-26 14:32:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 08:58:15 +0200, adam napisał(a):

    > Wiele firm nie daje gwarancji na panele, jak się je przyklei.

    I słusznie, bo przyklejone do podłoża drewno nie może "pracować" zgodnie ze
    swoją strukturą, tylko jest trzymane w miejscu przez klej i tworzą się
    szkodliwe naprężenia, deska podłogowa może popękać.
    --
    XL
    "Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

  • 7. Data: 2013-06-26 14:36:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 14:32:18 +0200, Ikselka napisał(a):

    > przyklejone do podłoża drewno nie może "pracować" zgodnie ze
    > swoją strukturą, tylko jest trzymane w miejscu przez klej i tworzą się
    > szkodliwe naprężenia, deska podłogowa może popękać.

    ...co inego kiedy elementy są małe, jak np w klepce w parkiecie, gdzie
    naprężenia nie sumują się na caej długości podłogi, lecz pozostają w
    pojedynczym MAŁYM elemencie. No chyba ze się parkiet zaleje i namoknie on
    wodą, bo wtedy pęcznieje i to jest katastrofa, cała podłoga rozpierając się
    o sciany może się centralnie unieść aż pod sufit prawie.

  • 8. Data: 2013-06-26 19:59:27
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    potrzeba ok. 40m2

    co myślicie o tym? trochę kupowanie kota w worku...
    http://allegro.pl/i3283281726.html 65zł/m+150 wysyłka

    na miejscu zaoferowano mi drewniane za 86zł, 14mm

    widziałem to, cieniutka warsterkwa od spodu
    potem najgrubsza warstwa
    i na wierzchu warstwa 2x grubsza niż ta cienka na spodzie

    --
    http://zlotowskie.blox.pl
    http://moneysave.info

  • 9. Data: 2013-07-02 08:37:10
    Od: yarecky <n...@o...pl>

> [...]
    >
    > chyba że panele zakończyć przed prowadnicą
    >
    > no i ostatnie czy pozdejmować stare plytki pcv

    My mamy klejone wszystkie panele. Panele od zwykłych (Classen AC3/4) po
    świetne jakościowo Krono Original. Klej elastyczny (5-10-15 jeśli dobrze
    pamiętam).
    Zalety to brak stukania (żadnych odgłosów, różnica kolosalna!), lepsze
    przewodzenie ciepła (podłogówka w całym domu). Wpływ podkładu i kleju na
    przewodzenie ciepła przetestowano (panel na betonie z folią, panel na
    podkładzie - przewodzi gorzej niż bezpośrednio na betonie, panel na
    kleju - lepiej niż na betonie.)
    Wady - dłużej się układało (2-3 popołudnia na pomieszczenie vs 1
    popołudnie), będzie się też gorzej wymieniać.

    Czas użytkowania: 3/4 lata w zależności od pomieszczenia. Rozpiętość
    pomieszczeń od 3 do 7m - uwzględniając długość rzędu paneli. Przy
    ścianach dylatacje 12mm przykryte listwami.
    Wpływu rozszerzalności nie zaobserwowano (prawdopodobnie kompensowany
    przez elastyczność kleju), unoszenia się podłogi nie zaobserwowano.

    yarecky.