    From: yarecky <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: jak kłaść panele drewniane
    Date: Tue, 02 Jul 2013 08:37:10 +0200

    W dniu 2013-06-25 14:48, zlotowinfo pisze:
    > kleić czy nie, jedni mowią że powinna być klejona
    > inni znowu że może być pływająca
    > jak klejona to pewnie bez tego piankowego podkladu
    >
    > w tym pokoju chcę zbudować szafę z przesuwnymi drzwiami
    > co już zaprzeczy pływaniu bo prowadnicę trzeba przykręcić do podłogi
    >
    > chyba że panele zakończyć przed prowadnicą
    >
    > no i ostatnie czy pozdejmować stare plytki pcv
    > sąsiad powyżej pozostawił pod panelami

    My mamy klejone wszystkie panele. Panele od zwykłych (Classen AC3/4) po
    świetne jakościowo Krono Original. Klej elastyczny (5-10-15 jeśli dobrze
    pamiętam).
    Zalety to brak stukania (żadnych odgłosów, różnica kolosalna!), lepsze
    przewodzenie ciepła (podłogówka w całym domu). Wpływ podkładu i kleju na
    przewodzenie ciepła przetestowano (panel na betonie z folią, panel na
    podkładzie - przewodzi gorzej niż bezpośrednio na betonie, panel na
    kleju - lepiej niż na betonie.)
    Wady - dłużej się układało (2-3 popołudnia na pomieszczenie vs 1
    popołudnie), będzie się też gorzej wymieniać.

    Czas użytkowania: 3/4 lata w zależności od pomieszczenia. Rozpiętość
    pomieszczeń od 3 do 7m - uwzględniając długość rzędu paneli. Przy
    ścianach dylatacje 12mm przykryte listwami.
    Wpływu rozszerzalności nie zaobserwowano (prawdopodobnie kompensowany
    przez elastyczność kleju), unoszenia się podłogi nie zaobserwowano.

    yarecky.