  • Date: Tue, 23 Nov 2010 08:59:28 +0100
    From: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją

    Witajcie,

    Sytuacja jest taka:
    Instalacja u mnie to jednofunkcyjny kondensat + zasobnik 140l +
    pogodówka, cyrkulacja CWU.

    Na sterowniku od pieca ustawiam przedziały czasowe w jakich zasobnik CWU
    ma być utrzymywany w gotowości. Oprócz tego ustawiam przedziały czasowe
    w jakich chodzić ma pompa cyrkulacyjna.

    Wszystko pięknie śmiga z jednym ale...

    Mam wrażenie, że dużo energii zgromadzonej w zasobniku CWU jest tracona
    przez samo działenie cyrkulacji. Krążąca non stop woda wychładza się
    znacznie szybciej. Czyli nie korzystam z ciepłej wody a i tak dużo
    ciepła tracę. Zaznaczm, tu bo zaraz kiki wyskoczy, że pewnikiem rury bez
    izolacji.. itp... Nic z tych rzeczy instalacja jest bardzo solidnie
    wykonana.

    Nad czym myślę...
    Otóż czy nie sensowne było by aby pompa cyrkulacyjna włączała się i w
    momencie gdy przepompuje w instalacji wodę czyli na jej wyjściu popłynie
    już cieplutka woda pompa wyłączała by się na jakiś czas.

    Jak to zrealizować?
    Termostat z kapilarą za pompą cyrkulacyjną?
    Czy będzie się dało to jakoś sensownie ustawić?

    Tak wiem, że najlepiej było by realizować całą tą zabawę poprzez
    czujniku ruchu np... jednak to odpada póki co.

    Możecie się wypowiedzieć w temacie?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...