  • Data: 2010-11-23 13:12:03
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Lis, 12:44, "tarnus" <m...@l...de> wrote:

    > W pewnym sensie tak, ale jakaś dziwna moda zapanowała na cyrkulację. Wielu
    > wydaje się że cyrkulacja to jakiś luksus który trzeba miec i już a to tylko
    > poprawa tego czego nie zdołał poprawnie zaprojektować architekt czyli
    > prawidłowego ułożenia pomieszczeń. Jako przykład podam mój dom gdzie Kuchnia
    > jest za jedną ścianą kotłowni, WC na parterze za drugą a łazienka nad
    > kotłownią. Nigdzie na cieplą wode nie czekam dłużej niż 3-10sekund,
    > oczywiście w kuchni woda ciepła jest najszybciej. Brak konieczności
    > cyrkulacji to podstawa niskiego zużycie energii na potrzeby CWU.

    Generalizujesz i sprowadzasz wszystko do jednego przypadku, a naprawdę
    bywa różnie. NIe zawsze przy projektowaniu domu zrobienie kuchni i
    jednej-dwóch łazienek graniczących z kotłownią przez ścianę/sufit jest
    najwyższym priorytetem, nie zawsze, zwłaszcza przy dużych domach jest
    to możliwe. W takich sytuacjach recyrkulacja jest sposobem na komfort
    korzystania z ciepłej wody, nie łatą na zły projekt. Bo on nie jest (a
    przynajmniej nie musi być) zły. On jest, jaki jest.

    J.