  • Data: 2013-06-25 20:32:34
    Temat: jak sensownie polaczyc drewno z metalowym slupkiem?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hej!

    Robie sobie wlasnie pergole ogrodowa pod winogrono - taka dosc solidna i duza - 4mb
    dlugosci, 1,8m wysokosci.

    Mam poki co wbetonowane dwa slupki metalowe (zostaly nieuzyte z bramy przesuwnej wiec
    trzeba wykorzystac - 8x8cm, grubosc scianki tak z 2mm bedzie jak nie wiecej bo to
    dosc grube i mocne slupki). Te dwa slupki stanowia jej boki i konstrukcje "nosna", o
    cos takiego:

    http://szyna.civ.pl/pergola/pergola1.jpg

    Z zewnatrz z trzech stron slupki beda obite dechami - mam juz przygotowane - z dwoch
    stron grubosc 2cm, z boku 2,5cm. Jak te dechy najsensowniej przymocowac do slupka?
    One nie beda przenosily zadnych obciazen. Najchetniej to bym to przykleil ale chyba
    jednak wolalbym cos demontowalnego. Wkrety na wierzchu w zasadzie mi nie
    przeszkadzaja ale jak pomysle o wierceniu otworow w tej stali to mnie troche
    odrzuca;) Ale to pewnie bedzie nieuniknione.

    A moze jakis montaz bez widocznych wkretow - na zasadzie ze przykrecam "cos" do
    slupka, potem "cos" do deski i np. nasuwam te "cos" w desce na "cos" w slupku i sie
    trzyma? Macie pomysl jak to najprosciej zrobic? :) Chodzi tez o to zeby decha sie na
    sloncu nie wygiela w lodeczke, wiec moze jednak solidnie wkretami w paru miejscach to
    polapac...

    Jak macie jakies pomysly to chetnie poslucham :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.