  • 11. Data: 2016-01-19 13:01:14
    Temat: Re: jaka wełna?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 10:16:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > myslałem zeby miedzy krowie dac pinay PUR ale cena zabija
    > - otwartokomorowa wyjdzie 2,2x drożej, zamknietokomorowa 6x drożej.

    20-23 cm otwartokomorowej kosztuje około 50 zeta brutto / m2 (8% VAT).
    11-12 cm zamkniętokomorowej około 85 zeta brutto /m2.

    Nie wiem czy to tanio czy drogo, zależy jak kto liczy i jak mu pasuje pewnikiem.

    L.

  • 12. Data: 2016-01-19 20:25:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-19 12:38, Budyń wrote:

    > oczywiscie - druga warstwa 15cm to bedzie wełna. W sumie bedzie 30cm ocieplenia
    [...]

    Badania organoleptyczne i termowizyjne podczas ostatnich mrozów zdają
    się przeczyć Twojej opinii (przy czym piszę o 18-20cm PUR, nie o 15).

    Ale oczywiście każdy może marnować kasę jak mu najbardziej pasuje ;-)

    Piotrek

  • 13. Data: 2016-01-19 21:12:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 20:25:18 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Badania organoleptyczne i termowizyjne podczas ostatnich mrozów zdają
    > się przeczyć Twojej opinii (przy czym piszę o 18-20cm PUR, nie o 15).

    Jakbys postawil dwa takie same domy to bys dopiero zobaczyl roznice ;)
    Pozatym sama piana ma bardzo slabe wlasciwosci akustyczne, dla mnie to bylaby
    najwieksza wada. Welna swietnie wycisza.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-01-19 23:15:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Badania organoleptyczne i termowizyjne podczas ostatnich mrozów zdają
    > się przeczyć Twojej opinii (przy czym piszę o 18-20cm PUR, nie o 15).

    termowizja w zasadzie pokazuje różnice - czyli mostki. Slabo cieplony dom i solidnie
    zrobiony wyjdzie tak samo - po prostu jednorodnie, oczywiscie w innej nieco barwie
    -ale tego nie ma jak ocenic.

    Nas interesuje wskaźnik zużycia energii na m2 budynku rocznie i dodatkowo: ile to
    kosztowało czyli jakos tak
    Koszt elementów budynku służących produkcji energii cieplnej i jej oszczedzaniu przez
    kWh zużyte rocznie na metr kwadratowy. (@ mój) :-)

    Na tym koszcie najłatwiej sie zresztą wyłozyc bo sciany nie słuzą wyłącznie
    oszczedzaniu energii.

    b.

  • 15. Data: 2016-01-20 08:32:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-19 23:15, Budyń wrote:
    > termowizja w zasadzie pokazuje różnice - czyli mostki. Slabo cieplony dom i
    solidnie zrobiony wyjdzie tak samo - po prostu jednorodnie, oczywiscie w innej nieco
    barwie -ale tego nie ma jak ocenic.

    Ależ to jest oczywista oczywistość. Zmierzałem do tego, że mostków nie
    stwierdzono.

    Co przy wełnie - jak nie stoisz nad układaczami i nie patrzysz im cały
    czas na ręce - osiągnąć nie jest łatwo.

    A i tak nie ma gwarancji, że po sezonie czy dwóch wełna pozostanie na
    swoim miejscu. Zeszłej zimy popatrzyłem sobie kamerą na parę nowych
    domów i - delikatnie mówiąc - było z tym różnie. Nie wiadomo tylko, czy
    tak było od początku, czy z czasem się coś porobiło ...

> [...]
    przez kWh zużyte rocznie na metr kwadratowy. (@ mój) :-)

    > Na tym koszcie najłatwiej sie zresztą wyłozyc bo sciany nie słuzą wyłącznie

    Z czystej ciekawości policzę to po drugim sezonie grzewczym.

    Bo oczywiście teraz, w wychłodzonym domu (grzeję od połowy grudnia),
    setki ton silikatów i betonu to jest jedna wielka energetyczna czarna
    dziura ...

    Piotrek

  • 16. Data: 2016-01-20 09:32:41
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 stycznia 2016 08:31:56 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    > stwierdzono.
    >
    > Co przy wełnie - jak nie stoisz nad układaczami i nie patrzysz im cały

    zgoda - umowa z nimi powinna obejmowac jakis protokół robót zanikowych po każdej
    warstwie. I milion fotek.

    A ja, jak to zwykle, bede robił sam.

    > A i tak nie ma gwarancji, że po sezonie czy dwóch wełna pozostanie na
    > swoim miejscu.

    jesli wełna bedzie porządna to nie wierze w obsuwanie sie.

    b.

  • 17. Data: 2016-08-13 01:38:12
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 18.01.2016 20:14, Budyń wrote:
    > jaką wełnę na poddaszu uzywac zeby była w dobrym stosunku cena/jakosc?
    > w parametrach jakosci widzę wspoczynnik, ale tez i konststencje, zeby sie fajnie i
    sprężyscie układała miedzy krokwiami.

    Żadnej nie używać. Wełna to samo zło.
    Teraz jestem zwolennikiem natrysku piany.