  • 1. Data: 2016-01-18 20:14:45
    Temat: jaka wełna?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    jaką wełnę na poddaszu uzywac zeby była w dobrym stosunku cena/jakosc?
    w parametrach jakosci widzę wspoczynnik, ale tez i konststencje, zeby sie fajnie i
    sprężyscie układała miedzy krokwiami.

    b.

  • 2. Data: 2016-01-18 20:22:25
    Temat: Re: jaka wełna?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 20:14:50 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > jaką wełnę na poddaszu uzywac zeby była w dobrym stosunku cena/jakosc?
    > w parametrach jakosci widzę wspoczynnik, ale tez i konststencje, zeby sie fajnie i
    sprężyscie układała miedzy krokwiami.

    Nie wiem jak teraz - za "moich" czasow (czyli 5 lat temu) najbardziej oplacila
    mi sie rockwool toprock :) Sztywna, trzyma sie miedzy krokwiami calkiem spoko
    (acz i tak lepiej sznureczki rozwiesic bo za mocno upchana to tez zle :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-01-18 22:15:02
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > w parametrach jakosci widzę wspoczynnik, ale tez i konststencje, zeby sie fajnie i
    Daj tak jak ja- dwa rodzaje- miedzy krokwie jedną nakrokwiowo drugą.
    7lat minęło to i nazw nie pamiętam ale ta między krokwie to strasznie gryząca była i
    w płytach a ta nakrokwiowa to z rolki i miękka jak kaczuszka;)

  • 4. Data: 2016-01-18 22:53:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 22:15:03 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > 7lat minęło to i nazw nie pamiętam ale ta między krokwie to strasznie gryząca była
    i w płytach a ta nakrokwiowa to z rolki i miękka jak kaczuszka;)

    Racja - zapomnialem ze druga warstwe robilem tez z miekkiej - to juz nie byl
    rockwool tylko isover - chyba sie to nazywalo "super mata" chociaz nie bardzo
    mi nazwa podchodzi, bo to rzeczywiscie byla miekka welna - latwo sie ja
    wycinalo i wciskalo w np. profile ze stelazu KG :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-01-19 10:16:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    i w płytach a ta nakrokwiowa to z rolki i miękka jak kaczuszka;)

    tak jak robią tu mnie sie podobie
    https://www.youtube.com/watch?v=0OBdfQngh_M&list=PLI
    uBqFGD_1I_3nbF23Z8BJQIQE3Zrx7nT i tak bym robił

    myslałem zeby miedzy krowie dac pinay PUR ale cena zabija - otwartokomorowa wyjdzie
    2,2x drożej, zamknietokomorowa 6x drożej.

    b.

  • 6. Data: 2016-01-19 10:32:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 10:16:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > tak jak robią tu mnie sie podobie
    https://www.youtube.com/watch?v=0OBdfQngh_M&list=PLI
    uBqFGD_1I_3nbF23Z8BJQIQE3Zrx7nT i tak bym robił

    Od samego patrzenia dostalem wysypki na calym ciele :P
    Powodzenia w kazdym razie :-) Dla mnie najgorsza robota na calej budowie domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-01-19 11:17:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-18 o 20:14, Budyń pisze:
    > jaką wełnę na poddaszu uzywac zeby była w dobrym stosunku cena/jakosc?
    > w parametrach jakosci widzę wspoczynnik, ale tez i konststencje, zeby sie fajnie i
    sprężyscie układała miedzy krokwiami.

    Rockwool Toprock miedzy krokwie. Druga warstwa Super Mata i to tylko z
    powodu, ze dluzej trudno wytrzymac z welna skalna. :-)
    Osobiscie nie wierze, ze tania welna da sie to zrobic dobrze. Znaczy, ze
    przelicznik opor cieplny x grugosc przegrody mozna sobie wsadzic w ...pe.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2016-01-19 11:28:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-19 10:16, Budyń wrote:

    > myslałem zeby miedzy krowie dac pinay PUR ale cena zabija - otwartokomorowa wyjdzie
    2,2x drożej, zamknietokomorowa 6x drożej.

    Zamkniętokomorowej IMHO nie warto dawać bo sobie zrobisz kompletny
    termos. Już nie mówiąc o cenie.

    Natomiast co do otwartokomorowej to już musisz skalkulować aspekt
    ekonomiczny - również w kontekście rozpierduchy przy ewentualnych
    poprawkach / naprawach.

    Ociepliłem się otwartokomorową i jak tylko zapomniałem ile na to kasy
    poszło to jestem zadowolony ;-)

    BTW, sugerowałeś że 18-20cm PUR to będzie cienizna.

    Podczas mrozów kiedy jeszcze nie miałem rekuperacji to wietrzyło się
    otwartymi oknami i ludzie w podkoszulkach ganiali ...

    A pieca nie bardzo mogłem skręcić bo był w trybie suszenia jastrychu,
    czyli generalnie lepiej wiedział niż ja sam co mi będzie do szczęścia
    potrzebne ...

    Piotrek

  • 9. Data: 2016-01-19 12:36:11
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@n...pl>

    On 18.01.2016 20:14, Budyń wrote:
    > jaką wełnę na poddaszu uzywac zeby była w dobrym stosunku cena/jakosc?
    > w parametrach jakosci widzę wspoczynnik, ale tez i konststencje, zeby sie fajnie i
    sprężyscie układała miedzy krokwiami.

    A może Pianka poliuretanowa?

  • 10. Data: 2016-01-19 12:38:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 11:28:01 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    wyjdzie 2,2x drożej, zamknietokomorowa 6x drożej.

    > Zamkniętokomorowej IMHO nie warto dawać bo sobie zrobisz kompletny
    > termos.

    ale to jest zaleta a nie wada

    >Już nie mówiąc o cenie.

    a tu tylko płakać :)

    > BTW, sugerowałeś że 18-20cm PUR to będzie cienizna.

    oczywiscie - druga warstwa 15cm to bedzie wełna. W sumie bedzie 30cm ocieplenia.
    Gdyby dac zamknietokomorowy pur miedzy krokwie to wełna mogłaby byc ciensza. Ale nie
    dam bo cena zabija.

    b.