  • 1. Data: 2012-09-27 11:38:18
    Temat: jaki kocioł gazowy wybrać
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    wkrótce muszę wybrać rodzaj kotła gazowego i mam prośbę o podzielenie się
    doświadczeniami osób, które użytkują takie kotły.

    Kocioł będzie kondensacyjny, z zamkniętą komorą spalania i z zasobnikiem
    (wbudowanym lub zewnętrznym).

    Właściwie pozostaje zdecydować czy będzie to kocioł jednofunkcyjny czy
    dwufunkcyjny, jak duży ma być zasobnik oraz czy wbudowany czy też
    zewnętrzny. W domu będzie mieszkało na stale 5 osób. Głównym kryterium
    wyboru jest komfort. Woda ciepła ma być prawie natychmiast i o stałej
    temperaturze. Ogrzewanie będzie podłogowe (plus 2 kaloryfery drabinkowe w
    łazienkach i 2 dodatkowe kaloryfery "awaryjne").

    Skłaniam się ku dwufunkcyjnemu z wbudowanym zasobnikiem (np. 60l) lub
    jednofunkcyjnemu z zewnętrznym zasobnikiem (np. 120-150l). Co myślicie?
    Przyznaję, że jestem zielony jeśli chodzi o kotły...

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-09-27 11:48:22
    Temat: Re: jaki kocioł gazowy wybrać
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 27.09.2012 11:38, brunet.wp wrote:
> [...]
    > jednofunkcyjnemu z zewnętrznym zasobnikiem (np. 120-150l). Co myślicie?
    > Przyznaję, że jestem zielony jeśli chodzi o kotły...

    Kazdy swoje chwali :)
    Ja mam Junkersa Cerrapur Smart 14kW. Zasobnik zewnetrzny i sterownik
    pogodowy.
    Na razie jestem zadowolony. Zeszla zima to bylo utrzymywanie temp. w
    domu na poziomie 12 st. Zuzyl tylko 100m3 gazu.

    Na FM jest gigantyczny watek do tego kotla. Generalnie ludzie sa na TAK.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-09-27 12:46:16
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-27 11:38, brunet.wp pisze:
> [...]
    > jednofunkcyjnemu z zewnętrznym zasobnikiem (np. 120-150l). Co myślicie?
    > Przyznaję, że jestem zielony jeśli chodzi o kotły...

    Ja ci powiem, że mam Ulrich kompresor i nie jestem zadowolony- wprawdzie
    działa ale - serwis do Dupy. przegląd gwarancyjny (a ta tylko na 2 lata)
    300 zł. Pierwsze uruchomienie niby gratis - ale jak podliczyli dojazdy
    itp. to wyszło 100 zł.

    Generalnie od początku drobne problemy - niby uniwersalny jedno i dwu -
    funkcyjny. ale by podłączyć go do zasobnika zażądali ode mnie dodatkowo
    wykup kilku podzespołów. Czujnik ciśnienia cały czas skacze i niby ten
    model tak ma i inaczej nie będzie. Częste problemy z separatorem
    powietrza - ot coś się zacina (dokładnie nie wiem) i pomaga dopiero
    PRLowskie metody - mocne walnięcie w obudowę. Brak możliwości
    jakiegokolwiek sterowani ot: albo krzywa, albo temp. max.

    Ja nie jestem zadowolony - choć działa

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-09-27 14:38:41
    Od: JUMBO <m...@p...usunto.onet.pl>

> [...]
    > jednofunkcyjnemu z zewnętrznym zasobnikiem (np. 120-150l). Co myślicie?
    > Przyznaję, że jestem zielony jeśli chodzi o kotły...

    Ja mam dwufunkcyjny saunier duval z zasobnikiem 40 L.
    Dom 150 m2, 85 w podłogówce reszta kaloryfery (góra, oprócz łazienki),
    cztery osoby. Działa super. Nigdy nie zabrakło ciepłej wody, nawet jak
    pobiera się z kilku kranów. Woda ciepła od razu (pomijając spływ zimniej
    z rurek jak długo nie używany kran, nie mam cyrkulacji)

    Nie widze sensu w pakowanie sie w zasobnik 120 L.

    Poprzedni sezon grzewczy (2011-2012) ogrzewanie+ciepła woda wyszedł mnie
    1600 PLN

    Maciek

  • 5. Data: 2012-09-27 15:21:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 14:38:41 +0200, JUMBO napisał(a):

    > Poprzedni sezon grzewczy (2011-2012) ogrzewanie+ciepła woda wyszedł mnie
    > 1600 PLN

    Masz osobna umowe z Gazpromem, czy mieszkach na poludniu Francji? :>

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-09-27 15:39:37
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "JUMBO" <m...@p...usunto.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pobiera się z kilku kranów. Woda ciepła od razu (pomijając spływ zimniej z
    > rurek jak długo nie używany kran, nie mam cyrkulacji)

    Założmy, że nalejesz 100 litrów wody do wanny. Czy druga osoba w innej
    łazience będzie mogła w tym samym czasie (albo tuż po) wykąpać się pod
    prysznicem zachowując taką samą temperaturę wody?

    Czy przy bardziej intensywnym korzystaniu z CWU nie następuje odczuwalny
    spadek temperatury wody? Czy nie ma jakichś odczuwalnych skoków temperatury?

    > Nie widze sensu w pakowanie sie w zasobnik 120 L.

    Jeśli ten 40 litrowy by wystarczył aby zapewnić ciągłość dostarczania
    ciepłej wody, to faktycznie nie ma sensu 120l.

  • 7. Data: 2012-09-27 15:54:49
    Od: Piotr <m...@w...pl>

    On Thursday, 27 September 2012 14:40:06 UTC+1, brunet.wp wrote:
> [...]
    >

    > Jeśli ten 40 litrowy by wystarczył aby zapewnić ciągłość dostarczania
    >
    > ciepłej wody, to faktycznie nie ma sensu 120l.

    Przecietny piec konensacyjny o mocy 15-20kW powinien dac rade utrzymac stala
    temperature w zasobniku przy dwóch osobach jednoczesnie bioracych prysznic.

    Mam na mysli w osoby w 2 roznych wannach, nie w tej samej ;)

    Zasobnik sluzy tu do stabilizacji temperatury. 40 litrow czy 150 litrow nie powinno
    zrobic roznicy o ile instalacja jest OK i wydajnosc wymiennika ciepla wlasciwa.

    Jak bym kupowal kupil bym piec z najmniejszym mozliwym zasobnikiem, taki, ktory jest
    sprawdzony i ma dobre opinie.

    U siebie mam 2 funkcyjny bez zasobnika i jest OK. W domu 3 osoby. Temperatura jest OK
    ale nie do konca stabilna, jak ktos odkreci kran w kuchni podczas kapieli robi sie
    zimniej na chwile. Zasobnik zalatwil by ten problem. Tyle ze dla mnie to nie jest
    problem.

  • 8. Data: 2012-09-27 19:29:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-27 11:38, brunet.wp pisze:
    > Witam,
    >
    > wkrótce muszę wybrać rodzaj kotła gazowego
    Ja mam jednofunkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem Saunier Duval. 4 lata
    zero problemów. Poprzednio miałem dwufunkcyjnego Termeta bez zasobnika i
    kląłem bez przerwy.
    Sąsiad kupił 6 lat temu Vaillanta kondensacyjnego i teraz go wymienił bo
    miał jakieś przecieki. Jestem lekko zaniepokojony, bo to ta sama firma
    tylko różne marki.
    Wybierz pod kątem dostępności serwisu. Zadzwoń, powiedz, że masz usterkę
    i już będziesz wiedział, ile się czeka na serwis. Kolega kupił
    wypasionego Viessmana i w zimie dwa tygodnie cała rodzina siedziała przy
    kominku, bo serwis najpierw długo dojeżdżał, a potem długo czekał na części.
    Jacek

  • 9. Data: 2012-09-27 21:28:57
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 06:54:49 -0700 (PDT), Piotr napisał(a):

    Witam,

    > Jak bym kupowal kupil bym piec z najmniejszym mozliwym zasobnikiem,

    Tylko tylko, wtedy traci się zysk z kondensacji, bo kocioł do grzania cwu
    daje w palnik na pełnych obrotach.

    Ja podobnie jak brunet.wp przymierzam się w kotła kondensacyjnego, i będzie
    to na pewno jednofunkcyjny z dużym zbiornikiem (obecnie waham się między
    200 a 300 dla 4 osób.

    Dwufunkcyjne to kiszka, mam nieprzyjemność taki użytkować, i to się
    sprawdza tylko do kawalerki, gdy kocioł wisi w kuchni a łazienka jest za
    ścianą. Używać się da, ale komfortowe to to nie jest.

    scruffty

  • 10. Data: 2012-09-27 22:31:05
    Od: JUMBO <m...@p...usunto.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 15:21, Maciek pisze:

    > Masz osobna umowe z Gazpromem, czy mieszkach na poludniu Francji? :>

    Chciałbym.
    Mały domek 11x7 na planie prostokąta, od północy tylko jedno okno (w
    pralni). Ocieplenie 12 platinium Termo-organika (tak jak 16 zwykłego)
    30cm wełny w skosach i poddaszu (sam ocieplałem). Stosowałem sie do
    wszystkich uwag wyczytanych tu na grupie. Szcztowe też ocieplone, 15 cm
    wełny. Brak balkonów (bo po co). Kominkiem nie dogrzewałem, w zimie moze
    10-12 razy zapaliłem. Temp w domu utrzymywana w granicach 19.5-20.5. I
    to był pierwszy sezon grzewczy.

    Maciek