  • 21. Data: 2009-10-21 14:07:18
    Temat: Re: jaki sposób na parę wodną osadzającą się na oknach
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wentylator nie pracujacy zakloca przeplyw powietrza, do tego trzeba
    > sprawdzic, czy przy wylaczonym wentylatorze jest ciag, czy nie ma (a moze
    > dmucha do srodka?) ... wystarczy zamknac drzwi do lazienki i juz masz
    > tylko jedna wentylacje na cale mieszkanie :D ... jezeli masz tak duze
    > mieszkanie, to trzeba dolozyc jeszcze przynajmniej dwie wentylacje i to
    > GRAWITACYJNE, a nie wymuszone, bo caly czas na pewno nie masz wlaczonych
    > ... i nie wydziwiaj jezeli nie znasz podstawowych praw fizyki, zachowania
    > sie cieplego i zimnego powietrza, a tym bardziej zasady wymiany powietrza

    Po pierwsze to proponuję nauczyć się czytać ze zrozumieniem, a nie
    bezmyślnie szczekać. Podpowiadam - 400 m3 a nie 400 m2 to raz, a dwa to już
    napisałem wcześniej, że wentylatory pracują stale na pierwszym biegu.
    Stale - 24 h na dobę, zawsze. Po trzecie może mi wytłumaczysz jak w
    istniejącym bloku mozna sobie dołożyć te dodatkowe wentylacje i to
    grawitacyjne - oświeć mnie. Dlatego już napisałem wczesniej - nic się nie da
    zrobić z wykraplaniem wody na szybach, bo to normalne zjawisko jak tylko
    robi się zimno na dworze. Ja nie mam wody na parapetach.

  • 22. Data: 2009-10-21 16:42:11
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    wiadomości news:hbn4iq$mpt$1@newsread2.aster.pl...

> [...]
    > Stale - 24 h na dobę, zawsze. Po trzecie może mi wytłumaczysz jak w
    > istniejącym bloku mozna sobie dołożyć te dodatkowe wentylacje i to

    ok .. 400m3 - przepraszam nie doczytalem z pospiechu, co nie oznacza, ze nie
    umiem czytac ze zrozumieniem w przeciwienstwie do Ciebie. ... w lazience
    masz stale drzwi zamkniete czy otwarte? jak wentylatory dzialaja stale to ok
    ... a dolozyc mozna rure spiro w zabudowie pod sufitem podlaczona do
    wentylacji o odpowiednim przekroju i dobrym ciagu ... oswiecam Cie

    kilka rad ekspertow, ktorzy produkuja, lub montuja okna:

    Parowanie szyb wewnątrz
    W przypadku, gdy wilgotność względna w pomieszczeniu przekracza 60% przy
    różnicy temperatur wewnątrz - zewnątrz 20 st. C, może wystąpić zjawisko
    fizyczne, polegające na okresowej kondensacji pary wodnej na szybach od
    wewnątrz lub od zewnątrz (będące zjawiskiem naturalnym, nie mającym nic
    wspólnego z jakością wyrobu).
    Powstawanie wody na szybach okiennych jest związane z kilkoma czynnikami.
    Najczęstszą przyczyną "pocenia" się okien jest niewystarczająca wymiana
    zużytego powietrza w pomieszczeniach, w których zamontowane są nowe okna.
    Nadmiar wilgoci powinien być systematycznie odprowadzony z wnętrza poprzez
    sprawny system wentylacji. W przeciwnym razie dochodzi do podwyższenia
    wilgotności powietrza w budynku, a tym samym podnoszenie temperatury
    kondensacji pary wodnej.

    Dobra szczelność okien z PCV ogranicza w znacznym stopniu infiltrację
    powietrza w naszych mieszkaniach i domach. Powoduje to, w zależności od
    poziomu wilgotności w pomieszczeniu, powstawanie zjawiska skraplania się
    pary wodnej na dolnej powierzchni szyby, co w konsekwencji prowadzi do
    powstania pleśni i grzybów. Zjawisko to ma miejsce bez względu na to jaki
    rodzaj okna znajduje się w naszym lokalu. Przy zbliżonej szczelności, tak
    samo zachowują się okna z PCV, jak i z drewna czy aluminium. Rodzaj
    zastosowanego materiału nie ma wpływu na kondensację powierzchniową pary
    wodnej. Jeżeli mamy zawilgocone mieszkanie, które przy starych oknach
    ulegało nadmiernej wymianie powietrzna, to po zamontowaniu nowych okien,
    będziemy mieć problem "mokrych szyb".
    Ponadto w okresach grzewczych, kiedy temperatury w pomieszczeniach, między
    dniem i nocą, są mocno zróżnicowane, również wystąpi zjawisko skraplania się
    pary wodnej. Pierwsze czynności jakie musimy podjąć dla powstrzymania tego
    zjawiska, to zapewnienie dobrej wentylacji w danym pomieszczeniu. W tym celu
    musimy udrożnić wentylację mieszkania oraz często przewietrzać jego
    poszczególne pomieszczenia.

    Skutkiem ograniczenia wymiany powietrza w pomieszczeniu jest zwiększona
    kondensacja pary wodnej. Jest ona odpowiedzialna za zawilgocenie ścian i
    pojawjania się grzyba
    Pierwszą widoczną oznaką złej wentylacji są zaparowane szyby.

    >Dlatego już napisałem wczesniej - nic się nie da zrobić z wykraplaniem wody
    >na szybach, bo to normalne zjawisko jak tylko robi się zimno na dworze. Ja
    >nie mam wody na parapetach.

    Skoro Twoim zdaniem nic sie nie da, to skoncz swoje wywody i idz przecierac
    szyby z pary, bo pewnie juz nie widzisz, ze slonce zaszlo ...
    w 3 mieszkaniach udalo mi sie pozbyc pary z szyb dzieki sprawnej wentylacji,
    pomimo mrozow na dworze i 25 st.C w mieszkaniu. Nie masz wody na parapetach?
    kwestia czasu .. temperatura nizej, Ty bedziesz grzal i bedzie sie lalo :D
    ... dlaczego ja nie mam zaparowanych okien bez wentylacji wymuszonej?
    dlaczego para jest u mojego sasiada obok?

    powtorze: nie znasz podstawowych praw fizyki, zachowania sie cieplego i

  • 23. Data: 2009-10-21 17:15:25
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > ok .. 400m3 - przepraszam nie doczytalem z pospiechu, co nie oznacza, ze
    > nie umiem czytac ze zrozumieniem w przeciwienstwie do Ciebie. ...

    Taaak? Czego nie doczytałem?

> [...]
    > ok ... a dolozyc mozna rure spiro w zabudowie pod sufitem podlaczona do
    > wentylacji o odpowiednim przekroju i dobrym ciagu ... oswiecam Cie

    A niby skąd wziąć ten komin wentylacyjny o odpowednim przekroju? Wybudować
    na elewacji?

    > kilka rad ekspertow, ktorzy produkuja, lub montuja okna:
    [cut]

> [...]
    > bedzie sie lalo :D ... dlaczego ja nie mam zaparowanych okien bez
    > wentylacji wymuszonej? dlaczego para jest u mojego sasiada obok?

    A co ja wróżka jestem? Jakbyś napisał o jakiej objętości mówimy to można coś
    porównywać.

    > powtorze: nie znasz podstawowych praw fizyki, zachowania sie cieplego i
    > zimnego powietrza, a tym bardziej zasady wymiany powietrza
    > w mieszkaniach

    Ale mi dogadałeś, mistrzu ciętej riposty. Po prostu szok, idę zwrócić swoją
    maturę.

  • 24. Data: 2009-10-21 17:27:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:hbnfjn$vkb$1@newsread2.aster.pl...

    > Ale mi dogadałeś, mistrzu ciętej riposty. Po prostu szok, idę zwrócić
    > swoją maturę.

    Jeden wyzywa od pajacow, drugi wiedza ogarna caly swiat. :-)
    Co jakis czas nawiedzaja grupe ludzie oryginalnej kultury sredniowiecznej.
    Zwykle nie goszcza dlugo i nie ma czym sie przejmowac. :-)

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-10-21 17:47:18
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Pajaca to szukaj w lustrze. A jak chcesz to dam ci imie i nazwisko
    > projektanta bloku to sobie z nim to wyjaśnisz, OK?

    no tak to jest pajac zaprojektuje a drugi pajac kupi to co zaprojektowane
    jeżeli masz zamknięte mieszkanie i szczelne okna to nie licz na to że
    wentylatory wyciągną wilgotne powietrze bo wówczas musiałoby powstawać
    podciśnienie wówczas twoje wentylatory wcale nie działają mogą nawet działać
    przez całą dobę i niczego nie wyciągną poza mieleniem powietrza tuż przy
    wentylatorze
    żeby działała wentylacja musi być taki sam odpływ powietrza i jednakowy
    dopływ powietrza ciemny buraku
    jezeli powietrze nie dopływa to i nie odpływa bo wówczas musiałoby powstawać
    podciśnienie w pomieszczeniu

    jak nadal nie kumasz tego o czym napisałem to jesteś tak samo głupi jak
    projektant który zaprojektował twój budynek
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-10-21 18:09:20
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    wiadomości news:hbnfjn$vkb$1@newsread2.aster.pl...

    > Taaak? Czego nie doczytałem?

    nie napisalem, ze nie doczytales, tylko nie rozumiesz coi napisalem ...

    > A niby skąd wziąć ten komin wentylacyjny o odpowednim przekroju? Wybudować
    > na elewacji?

    nie napisales o drzwiach :/
    skoro nie masz odpowiednich przekrojow i ciagu, to reklamacje do projektanta
    ... nie dobudujesz :)

    > [cut]

    > A co ja wróżka jestem? Jakbyś napisał o jakiej objętości mówimy to można
    > coś porównywać.

    objetosc nie ma znaczenia .. sprawna wentylacja o odpowiednich parametrach i
    po sprawie ... ale u mnie jest 300m3, wiec niewiele mniej :D

    > Ale mi dogadałeś, mistrzu ciętej riposty. Po prostu szok, idę zwrócić
    > swoją maturę.

    matura to nie wszystko .. znam wielu ludzi po studiach, ktorzy mysla, ze
    pozjadali rozumy, a z wiedza techniczna sa na bakier ... jak ktos sie
    glupkiem urodzil i nie potrafi przyznac sie do bledu, to mu nawet matura
    nie pomoze :)

    poza tym kowalski dobrze napisal

  • 27. Data: 2009-10-21 18:12:00
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

> [...]
    > Co jakis czas nawiedzaja grupe ludzie oryginalnej kultury sredniowiecznej.
    > Zwykle nie goszcza dlugo i nie ma czym sie przejmowac. :-)

    najgorsze, ze nie przyjmuja rad do wiadomosci :(
    po prostu Lexus ;-) .. albo luksus

  • 28. Data: 2009-10-21 18:30:11
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > jak nadal nie kumasz tego o czym napisałem to jesteś tak samo głupi jak
    > projektant który zaprojektował twój budynek

    A teraz cytat z mojego posta, specjalnie dla takiego barana jak ty co nie
    potrafi składac literek:
    "Tyle tylko, że mam otwarte
    wywietrzniki na maxa, spokojnie czuję jak wieje chłodem z zewnatz, a jednak
    para się skraplan na oknach. Moja rada - nie robić nic. "

    Nie mam zamiaru dalej dyskutowac z takim debilem jak ty co nie potrafi
    zrozumieć słowa pisanego.

    > pozdrawiam

    Bujaj się.

  • 29. Data: 2009-10-21 18:39:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > żeby działała wentylacja musi być taki sam odpływ powietrza i jednakowy
    > dopływ powietrza ciemny buraku

    Matko co za prymityw z pijackiej dzielnicy. Idz gdzies na kurs dobrego
    wychowania glabie.

    PLONK

  • 30. Data: 2009-10-21 18:39:58
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wywietrzniki na maxa, spokojnie czuję jak wieje chłodem z zewnatz, a jednak
    > para się skraplan na oknach. Moja rada - nie robić nic. "

    wentylacja ma powietrze z pomieszczenia wyciągać jak sama nazwa wskazuje
    (wywietrzynik)
    nie sprawdza się czy wieje chłodem tylko czy wywietrznik działa (tak jak
    kominiarz sprawdza cug w kominie)
    gościu jesteś wart tego swojego mieszkania i tego projektanta co to ci jego
    zaprojektował
    powodzenia