  • 31. Data: 2011-03-04 14:19:23
    Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik R. P. napisał:

    > Męczy wzrok. Ile jesteś w stanie posiedzieć przy świetlówce a ile przy
    > zwykłej żarówce?

    cały wieczór + prawie całą noc.
    TV tyle oglądać nie byłbym w stanie ;-)
    normalna kompaktowa świetlówka nie ma prawa bardziej męczyć wzroku niż
    żarowe. Pozostaje kwestia przyzwyczajeń i czynników osobowych. Pisanie
    że "każda i zawsze" jest lekkim nadużyciem.
    Zmęczenie wzroku (w przypadku oświetlenia to bardziej mózgu) nie jest
    jednoznaczne z tzw. psuciem wzroku. Patrzenie na jedną odległość jest
    chyba najbardziej męczące dla oka.

    pzdr
    GS

  • 32. Data: 2011-03-04 15:12:14
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik R. P. napisał:

    > Swietlowka swieci swiatlem ciaglym?

    A wiesz jak działa dzisiejsza świetlówka kompaktowa?
    A takie słowa jak luminofor, czas poświaty są Ci znane?

    pzdr
    GS

  • 33. Data: 2011-03-04 15:59:14
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    GS wrote:

    > A wiesz jak działa dzisiejsza świetlówka kompaktowa?

    Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką?
    Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.

    > A takie słowa jak luminofor, czas poświaty są Ci znane?

    Tak. W kineskopie monitora CRT też jest luminofor. I tam funkcjonuje
    pojęcie częstotliwości odświeżania.

  • 34. Data: 2011-03-04 16:06:38
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik R. P. napisał:

    > Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką?
    > Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.
    Tak - świetlówka a neonówka to dwie różne technologie. Kończę tą nic nie
    wnoszącą dyskusje...

    > Tak. W kineskopie monitora CRT też jest luminofor. I tam funkcjonuje
    > pojęcie częstotliwości odświeżania.
    OK - ja już straciłem cierpliwość ;-)

    pzdr
    GS

  • 35. Data: 2011-03-04 19:49:30
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-04 15:18, R. P. pisze:

    > Swietlowka swieci swiatlem ciaglym?

    Co to jest światło ciągłe twoim zdaniem?
    OK możesz nie zrozumieć, napiszę po twojemu:
    Co to jest swiatlo ciagle?

    JK

  • 36. Data: 2011-03-04 20:44:17
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    GS wrote:

    > Tak - świetlówka a neonówka to dwie różne technologie. Kończę tą nic nie
    > wnoszącą dyskusje...

    > OK - ja już straciłem cierpliwość ;-)

    No ja również. Możesz sobie używać swoich świetlówek kompaktowych, które
    są 3-4x droższe od zwykłych żarówek. Jak kto lubi.

  • 37. Data: 2011-03-04 20:45:53
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik R. P. napisał:

    > No ja również. Możesz sobie używać swoich świetlówek kompaktowych, które
    > są 3-4x droższe od zwykłych żarówek. Jak kto lubi.
    Tak też robię + używam rozumu a nie tylko zwykłych żarówek

    pzdr
    GS

  • 38. Data: 2011-03-04 20:46:31
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    JK wrote:

    > Co to jest światło ciągłe twoim zdaniem?
    > OK możesz nie zrozumieć, napiszę po twojemu:
    > Co to jest swiatlo ciagle?

    O częstotliwości odświeżania powyżej zauważalności ludzkiego oka. Stare
    monitory miały poniżej 70Hz, to dawało wyraźny dyskomfort podczas
    patrzenia. Podobnie jest w starych neonówkach.

  • 39. Data: 2011-03-04 20:47:52
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    GS wrote:

    > Tak też robię + używam rozumu a nie tylko zwykłych żarówek

    To sobie używaj. Ja wolę w domu mieć ciepłe światło z żarówki zwykłej
    albo halogenowej. Tylko mi nie mów, że światło 2300K z kompaktówki jest
    'ciepłe'. Swietlówki won! Niech żyje światło żarowe!

  • 40. Data: 2011-03-04 20:48:16
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Fri, 04 Mar 2011 16:59:14 +0100, "R. P."
    <r...@w...to.wp.pl> wrote:

    >Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką?
    >Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.

    Chopie, weź że się już uspokój i nie ośmieszaj! Przecie ty nawet nie
    wiesz co to jest neonówka, na jakiej zasadzie działa i do czego służy!
    Neonówki biurowe... Dobre :-D
    --
    A.