  • 11. Data: 2009-06-27 17:49:14
    Temat: Re: jest pole uprawne ma byćogród ;-)
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > Odnoszę się wyłącznie do obsadzania granic działki żywotnikami.
    > Uważam ten pomysł za najgorszy z możliwych.
    > Każdy jednak postępuje tak jak chce.

    nie zrozumieliśmy się .
    niecałe dwa boki maja być z zywotnikow reszta "otwarta"

    > Pozdrawiam antytfujowo

    pozdrawiam
    Mayky

  • 12. Data: 2009-06-28 07:09:46
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    MAYKY pisze:
    > chciałbym w pierwszym roku zamienic to pole w jeden wielki
    > trawnik ,

    Pielęgnacja wielkiego trawnika to praca na etat. Nie lepiej na te kilka
    lat założyć tam łąkę kwietną, którą kosi się tylko 2 razy w roku?

    Pozdrawiam
    Bea

  • 13. Data: 2009-06-28 11:04:39
    Od: "DarkStone" <m...@c...pl>

    Dołożę się do pytania:

    mam działkę 3000, na części w dole ma być naturalny mini las, obecnie tam
    jest łąka, dość podmokła.

    Po ogrodzeniu działki chcę obsadzić ogrodzenie (żadne tuje tylko żywopłot ze
    świerków, oraz w części z grabów - może macie inne doświadczenia, jak jest u
    was?), i jesienią posadzić las (brzozy - bo ładne i szybko rosną, dęby - ale
    mało bo wolno rosną, świerki - bo odgradzają teren wiecznie zielonymi
    liśćmi, i sosny - bo szybko rosną, osiki - bo ładne jesienią, szybko rosną,
    ale mało bo łamliwe - jakie drzewa mogę jeszcze zaplanować, i jeśli sadzić
    taki lasek to w jakiej mniej więcej odległości drzewa - co jeden metr nie
    będzie za gęsto?).

    I pytanie - z terenem pod dom i angielski ogród nie robię nic bo i tak
    wejdzie ciężki sprzęt pod budowę i będzie rył ziemię.
    Ale co zrobic z dość dużym terenem ma któryum ma być las, czy zostawić go
    tak jak jest i posadzić drzewa (ziemia dość kiepska - IV klasa, podmokła) a
    natura zrobi swoje (czy gęste trawy nie zgłuszą tego lasu?) .
    Czy teraz skosić trawę i w tą skoszoną posadzić dzrzewa , a moze spryskać
    herbicydem (choć nie za barzdo chcę chemię) trawy i za rok posadzić drzewa.
    A może przekopać ten teren szpadlem po skoszeniu?
    A co sądzicie o nawiezieniu po prostu ziemi na ten teren (mało tak z 30 cm)
    i zasadzenie lasu - czy te trawy nie wyjdą?

    I jeszcze jedno - zastanawiałem się czy nie byłoby sensu zabrać trochę
    ściólki z lasu i ten teren na działkę trochę nim nawieźć, przesadzić jagody,
    ma to sens?

    DS.