  • 21. Data: 2010-10-09 19:39:44
    Temat: Re: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-10-2010 o 11:19:54 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Okna standard 3 szybowe veka k=0,7 (ten sam standard co wyżej , tylko
    > "opcja" 3 szybowa) - 7600
    > Okno 6-komór , profil 90mm , trzyszybowe k=0,5 okolo 11-12tys zł ...
    >
    > W rachubę wchodziła tylko dopłata do k=0,7 , bo dopłacic 5-6 tys to byla
    > by głupota ...
    >
    > Jednakże nawet dopłata 1400-1700zł to nie mało i po wyliczeniu , być
    > może bardzo pesymistycznym wyszło mi 25-30lat. Moze optymistycznie było
    > by to 15-20lat , no chyba że moje obliczenia są zle ...
    >
    > To może okna trójszybowe mają jakies zalety za które warto dopłacić ?
    Wg mnie nie warto, przez to mże mają o 50% wiecej szkła są ciężkie i dość
    szybko opadają na zawiasach i się przez to ciężko zamykają.
    Poza tym przypilnuj aby ci szczelnie styropian przykleili i dziur nie
    łatali
    klejem tylko pianką, pilnuj mostków bo przez jeden możesz więcej ciepła
    stracić
    niż zyskasz na lepszych oknach.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2010-10-10 19:25:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Paź, 13:30, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > A widziałeś moje wyliczenia ?
    > Mi wyszło niestety że te 1400-1700zł dopłaty zwróci mi się dopiero po
    > 25-30latach ...
    > Ale może źle policzyłem ????

    moje wyliczenia sa powyzej. Wiec mozesz sobie je zweryfikowac i
    ewentualnie poprawic wartosci jakie tam umiescilem. Liczylem koszt
    energii elektrycznej wiec na pewno trzeba sobie skorygowac jak liczysz
    wegiel albo gaz.

    > Szczerze mówiąc nie chce rolet zewnętrznych. Nie są one w żaden sposób
    > antywłamaniowe (ich sforsowanie zajmuje chwilę) a koszt rolet i montażu jest
    > spory ...
    Ale forsowanie jest hałaśliwe. W sensownej okolicy to pomaga. Ale nie
    twierdze ze to ich glowna cecha.

    > Wolę rolety wewnętrzne i firanki ...
    > Dodatkowo rolety zewnętrze musialby by być na silniki i sterowane , bo nie
    > wyobrażam sobie codzienie kilka razy latać po domu i otwierać i zamykać i
    > zapewne skończyło by się tak jak u moich znajomych gdzie rolety są nonstop
    > ... nieużywane , bo nikt nie pamieta aby je pozamykać i nikomu się nie chce
    Eee tam. U mnie robi sie to 2x na dobe. raz rano raz wieczorem. Nie
    jest upierdliwe. Podobnie duzo czasu pochlania zaslonienie/odslonienie
    okna.

    > A sterowanie + elektronika sterująca to następny duży koszt ...

    ee tam...

    > A dom będzie na wsi i chciałbym coś przez okna widzieć a nie czuć się jak w
    > bunkrze ...
    > W nocy? i co tam widzisz? :) W miescie w wiezowcu widoki moga byc niezle ale w
    zarosnietej wsi? :)

    > Co to za oszczędność?
    > ładne firanki to koszt kilkudziesięciu złotych od okna , rolet materiałowych
    > podobna kwota ...

    Pranie, wieszanie itp. Nie mam zaslon a jeden zestaw to zgrubsza
    30-100zl w zaleznosci od rodzaju...

    > A koszt rolet zewnętrznych to koszt kilku-kilkunastu tysięcy złotych ...
    ja kupilem za chyba 600zl/szt.

  • 23. Data: 2010-10-10 19:29:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Paź, 16:02, "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski"
    <n...@c...barg.cy> wrote:

    > Po drugie:
    > Z Twoich wyliczeń wychodzi zwrot inwestycji w czasie
    > około 10 lat. Ale.. nośniki energii cały czas idą w
    > górę, czy to prąd, czy gaz, czy nawet węgiel. Z dość
    ale kasa na koncie/lokacie procentuje (inflacja idzie zgrubsza rowno z
    cena energii), lub moze pracowac na siebie w jakims biznesie lub w
    gadzecie ktory lepiej oszczedza energie.

    > Po trzecie: dobrze wykonane okna (zakładając że wkład
    > okaże się szczelny) są nie do zdarcia. Osobiście mam
    > kontakt z oknami z 1998r(Oknoplast Kraków) którym nic
    > nie jest z technicznego punktu widzenia pomimo wielu
    > lat eksploatacji.

    Tak, eksploatowane. Ja mialem na mysli wypadki losowe. Brzdęk i po
    oknie...

    > Po czwarte: jeśli za lat N okaże się że ceny energii
    > wzrosły, a przez okna wtedy wylatywac będzie sporo
    > pieniędzy, to ich wymiana nie będzie prostym hopsiup
    > o kosztach takiego zabiegu nie pisząc. Co oznaczało
    > by "płacz i płać"..

    30zl na rok/okno. To nie duzo. Nie popadajmy w przesade...

    > Podsumowując:
    > formalnie przyznaję racje Twoim  wyliczeniom oraz
    > wnioskom z nich płynących, co nie zmienia tego że
    > i tak z powodów wskazanych wyżej bym głosował za
    > dopłatą do K=0,7. Z wyborem okien jest podobnie
    > niemiła do jednoznacznego określenia sprawa jak z
    > wyborem grubości warstwy docieplenia stryopianem
    > o zadanym współczynniku.

    Przy styro koszt materialu ulatwia podjecie decyzji. Tu jest
    trudniej. :)

  • 24. Data: 2010-10-10 19:55:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > ewentualnie poprawic wartosci jakie tam umiescilem. Liczylem koszt
    > energii elektrycznej wiec na pewno trzeba sobie skorygowac jak liczysz

    Dla energii elektrycznej według tabeli zamieszczonej przez oknotest było że
    koszt 1 KWh wynosi dla prądu 39 groszy a dla węgla 10 groszy ...

    Czyli dla prądu zwrot zainwestowanych pieniędzy w cieplejsze okna będzie
    prawie 4 krotnie krótszy ...

    Czyli przy Twoich wyliczeniach wynika że zwróci mi się w ciągu ... 40 lat
    (10lat x 4) ...

    Więc jeszcze mniej optymistyczne wyliczenia są Twoje ;-)

  • 25. Data: 2010-10-10 20:01:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Po drugie:
    > Z Twoich wyliczeń wychodzi zwrot inwestycji w czasie
    > około 10 lat. Ale.. nośniki energii cały czas idą w
    > górę, czy to prąd, czy gaz, czy nawet węgiel. Z dość
    > dużą dozą prawdopodobieństwa (to gdybanie, ale jakby
    > patrzeć na tendencje długoterminową, to jednak jakieś
    > podstawy ma) można spodziewać się średniego wzrostu
    > cen nawet do ~10% na rok, a docelowo do co najmniej
    > zwrównania cen z cenami w UE.
    > Co zasadniczo może skrócić moment zwrotu nakładów.
    > Takie założenie przyjmowałem sugerując rozważnie
    > okien o wkładzie z K=0,7

    Niestety kolega wyliczał różnicę dla ogrzewania prądem.
    Według danych z oknotest wytowrzenie 1KWh z prądu jest prawie 4x droższe niż
    wytworzenie 1KWh z węgla ..
    Więc czas zwrotu w przypadku ogrzewania węglem będzie 4x dłuższy ...

    Chyba jednak dam sobie spokój , bo ani ilości okien nie będzie zbyt dużo , a
    dodatkowo zaciemniać sobie pomieszczenia mimo że okien jest mało , to chyba
    nie ma sensu ...
    A okna cięższe więc powinny mieć lepszy (szerszy profil) i lepsze okucia ...
    A ja nie mam zupełnie jakie to będą okna a wątpie aby developer montował
    okna z najwyższej półki ;-)

  • 26. Data: 2010-10-10 20:15:59
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Czyli na 1 m2 wychodzi:
    > 1W/m2 * (3*30*24)[h]=2160Wh
    > Mnozysz razy roznice temperatur (30stopni)
    > daje to jakies 62kWh.
    >
    > Czyli w ciagu roku masz straty (duzo zawyzone zalozenia) jakies 62kWh
    > co w pradzie (50gr/kWh) wynosi 30zl/m2.
    >
    > Jak urwiesz z tego te 30% (k=0.7) to zaoszczedzisz rocznie na m2 okna
    > jakies 12zl. a okno kosztuje cie te 1000zl drozej (za m2). splacac sie
    > bedzie 100lat :)

    czyli według Twoich wyliczeń ...

    Koszt wytworzenia 1KWh z prądu to około 0,39 zł , z węgla około 0,1 zł.

    Czyli ...

    62kWh x 0,1 = 6,2zł

    dla k=0,7 = 6,2 - 30% = 4,34zł.
    dla k=1.0 = 6,2 zł

    Czyli co ?

    Zysk po przejściu z okien k=1.0 na k=0,7 w przypadku ogrzewania węglem
    wynosi 1,86zł za m2 ?

    Czyli rocznie przy 14m2 zyskałbym 26zł ???

    Czy coś źle policzyłem ?

    Bo jeśli mamy do czynienia z "takimi oszczędnościami" to sens zakupu okien
    3-szybowych nie ma sensu , no chyba że dom pasywny i grzejemy prądem i itd
    Ale nawet wtedy takie super ciepłe okna to raczej dla ... szpanu ?

  • 27. Data: 2010-10-10 21:41:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Czyli rocznie przy 14m2 zyskałbym 26zł ???
    >
    > Czy coś źle policzyłem ?

    Raczej dobrze policzyłeś i miałem Ci to zrobić, tylko jakoś czasu nie
    miałem... :-)))

> [...]
    > prądem i itd ...
    > Ale nawet wtedy takie super ciepłe okna to raczej dla ... szpanu ?

    No nareszcie...

    Tak takie super okna, jak wiele innych gadżetów w normalnym domu to
    bardziej szpan, niż konkretne zyski - mówię o zyskach ekonomicznych, bo
    zyski w postaci satysfakcji, że się coś tam fajnego ma, to już inna
    sprawa i się w to nie wlicza :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 28. Data: 2010-10-11 05:15:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

    > Możesz rozważyć cieplejsze okna w pomieszczeniach, w których planujesz
    > wyższą temperaturę (np. łazienka). Straty zależą od k i różnicy
    > temperatur.

    hi hi hi...

    genialna rada.

    gdy łazienka ma minimalne zapotrzebowanie na moc i male okno zwykle.

  • 29. Data: 2010-10-11 08:11:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Dobra , dzięki za pomoc.

    Przed chwilą dzwoniłem do wykonawcy że rezygnuję z 3-szybowców i mają
    być "standardowe" 2-szybowce ...

  • 30. Data: 2010-10-11 12:28:49
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    Pranie, wieszanie itp. Nie mam zaslon a jeden zestaw to zgrubsza
    30-100zl w zaleznosci od rodzaju...

    > A koszt rolet zewnętrznych to koszt kilku-kilkunastu tysięcy złotych ...
    ja kupilem za chyba 600zl/szt.

    Moje okna to był koszt 15tys
    a koszt rolet ok 10tys z silnikami nice

    ale nie wyobrazam sobie bez rotel egzystowac, chciaz cale zycie ich
    wczesniej
    nie maiłem

    nie muszę pamiętać o ich opuszczaniu bo centrala mi sama zamyka okna jak się
    sciemni, a otwiera rano

    i nie stresuje się, że sąsiad mi patrzy co mam na talerzu, czy ktoś mnie
    podgląda

    jak dla mie to wygoda po prostu, za którą się płaci niemało
    niestety, ale tak samo z bramą garażową na pilota, tez jest to spory komfort
    pozdrawiam