    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kamera na baterie
    Date: Tue, 10 Aug 2021 18:21:15 +0200

    2021-08-10 o 16:26 +0200, LordBluzg(R) napisał:
    > No nie, gdybyś kliknął w linka z Allegro to byś wiedział, że zapis
    > jest lokalny.

    Tak, źle napisałem - chodziło mi o tę kamerkę z początku wątku
    (bateryjna, zapisująca "chyba na dodatkowym serwerku w domu"). Pisał o
    niej nie LB, tylko d13.

    > W tematycznej kamerze jest też problem z odległością od serwera
    > zapisu. Przez 3 ściany nie działa, lub przez 2 stropy. To rozwiązanie
    > dobre tylko ze względów estetycznych...ale jesli ktoś i tak wierci
    > dziurę w ścianie do powieszenia kamery to lepiej jak ona ma kabel i
    > własne zasilanie.

    Niewątpliwie, przy czym do powieszenia kamery nie potrzeba wiercić na
    wylot. Ba, w ogóle można obejść się bez wiercenia. Ja jedną ze swoich
    kamer przywiązuję starą dętką do tarasu, kiedy jej potrzebuję. Taka
    bateryjna kamerka mogłaby spełniać podobne potrzeby. Zanim zdecydowałem
    się na moje kamerki wifi, rozglądałem się właśnie za różnymi bateryjnymi
    wynalazkami i fotopułapkami.

    > Osobiście na działce mam panel FV 100W i akumulator 100Ah + router
    > LTE. 2 kamery IP z zapisem na karcie SD, dostępne są przez NET.
    > Całość źre ok 15W czyli wychodzi 1,2A 12V co wystarcza na ciągłą
    > pracę przez cały rok.

    15W na zestaw dwóch kamer + router brzmi bardzo dobrze. Dobierałeś
    elementy pod taki wynik, czy samo tak wyszło? Musi być tam również
    jakaś elektronika kontrolno-ładująca, która odcina akumulator kiedy ten
    zejdzie poniżej krytycznego napięcia i która nie dopuszcza do jego
    przeładowania w długie, słoneczne dni. Czy wynik 15W wlicza pobór
    własny tego kontrolera? Dawno temu robiłem próby z malutkm (bodaj 10W)
    panelikiem, który miał doładowywać akumulator pastucha elektrycznego na
    leśnej polanie. Jak się okazało, pobór samego kontrolera był na tyle
    duży, że dla pastucha nic nie zostawało.

    > W przypadku braku słońca, 3 dni wytrzyma.

    A jak wygląda żywotność akumulatora w takiej pracy buforowej? To jakiś
    trakcyjny model, czy zwyczajny akumulator z furgonetki lub traktora?

    Mateusz