  • 11. Data: 2010-04-02 15:48:50
    Temat: Re: klimatyzacja, koszty
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    we wszystkich rozmowach jakie prowadziłem z instalatorami od klimy
    polecali oni rozwiązanie 1:1 jeżeli chodzi o podłączenie jednostek
    wewnętrznych do zewnętrznych jako rozwiązanie tańsze i bardziej
    wydajne. Pamiętam zresztą że dotałem kiedyś kosztorys wariantowy i
    wariant z jedną jednostką zewnętrzną obsługującą trzy wewnętrzne był
    gdzieś tak o połowę droższy i to w wariancie gdzie firma-dostawca
    siedziała w tym samym biurowcu co firma-klient

    ===============

    jest spora roznica w cenie sprzetu

    Icek

  • 12. Data: 2010-04-02 18:23:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Tak czy inaczej robienie kapitalnego remontu albo budowa domu i bez
    > klimatyzacji to pomylka.
    ;))
    No jasne;))

    Kris

  • 13. Data: 2010-04-02 19:10:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tradycyjnych bym nie kupowal. Ostatnio robilem sobie w domu. Na 2 pokoje
    > 18000BTU wyszlo mnie 11 tys zlotych

    Ja kupilem najtansza z castoramy do jednej sypialni (prawie 20m2) - z
    instalacja ponizej tysiaca. W zupelnosci wystarcza.

  • 14. Data: 2010-04-03 10:17:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ja kupilem najtansza z castoramy do jednej sypialni (prawie 20m2) - z
    > instalacja ponizej tysiaca. W zupelnosci wystarcza.

    gdybys widzial roznice to bys sie zdziwil.

    Airforce z casto jest tradycyjnego wykonania (bez sprezarki inwerterowej).
    Jest bardzo energozerny, glosny. Ma beznadziejny pilot, malo funkcji,

    Do tego moc. Najtansza klime w casto mogles podczas zimy kipic za 699-799
    zlotych chyba. Pytanie czy 6000 BTU Ci starcza. Mi nie.

    Airforce w porownaniu jakosc/cena nie wychodzi tak zle (niska cena, niska
    jakosc).

    Nie wszyscy tez maja miejsce np. na 2 jednostki zewnetrzne. Wtedy trzeba
    wyskoczyc z grosza i doplacic za multisplita.

    Icek

  • 15. Data: 2010-04-03 10:50:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > gdybys widzial roznice to bys sie zdziwil.

    No to powiedz, na czym polega.

    > Airforce z casto jest tradycyjnego wykonania (bez sprezarki inwerterowej).
    > Jest bardzo energozerny, glosny.

    A Ty sadzisz, ze ten invertOrowy daje taka duza roznice w zuzyciu energii?

    > Ma beznadziejny pilot, malo funkcji,

    Jakiej funkcji Ci brakuje? Pilot pomine rzecz gustu, gorszy pilot mam do
    tunera cyfry +.

    > Do tego moc. Najtansza klime w casto mogles podczas zimy kipic za 699-799
    > zlotych chyba. Pytanie czy 6000 BTU Ci starcza. Mi nie.

    Przeciez napisalem, ze starcza. A kupilem wiosna i znacznie taniej.

    > Airforce w porownaniu jakosc/cena nie wychodzi tak zle (niska cena, niska
    > jakosc).

    Tylko ciagle nie wiem skad ta niska jakosc.

  • 16. Data: 2010-04-03 11:43:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w
    wiadomości news:24tbr5le43h3t45pk74h69vrpldel0n0sa@4ax.com...
    > zastanawiamy sie nad ew. zrobieniem w przyszlosci klimatyzacji tak,
    > zeby to duze pudlo z wentylatorem zawiesić nad dachem na kominie.
    > klmatyzowane bylyby 3 pokoje na pietrze.

    Komin nie jest optymalnym rozwiązaniem bo agregat nie jest w najniższym punkcie
    instalacji i trzeba zastosować pułapkę olejową. Do tego dach jest w lecie gorący co
    zmniejsza sprawność przemiany. Najlepszym miejscem do montażu jest północna
    elewacja.

    > jaki to moze byc koszt - oczywiscie orientacyjnie?
    >
    > no i raczej "od reki" nie bedziemy mieli kasy, bo wpierw trzeba
    > wykonczyc mieszkanie, wiec pytanie co teraz trzeba przygotowac w
    > scianach, zeby pozniej juz nie pruc scian, tylko zalozyc bezproblemowo
    > instalacje?

    Rurki z czynnikiem (miedź w otulinie) oraz odpływ skroplin (PP lub PEX). Potem
    montażysta się do tego wspawa.

  • 17. Data: 2010-04-03 12:08:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No to powiedz, na czym polega.

    na jakosci wykonania komponentow, filtrow, wentylatora jednostki zewntrznej
    (slabowywazony), zaworkow na przewodach. Otulina dostarczana w komplecie
    jest niskiej jakosci (choc na plus jest dla nich dostarczanie tworzywa do
    oslony okolicy zaworow). Brak autostartu po zaniku zasilania i mozliwosci
    jego konfiguracji.

    > A Ty sadzisz, ze ten invertOrowy daje taka duza roznice w zuzyciu energii?

    tak, roznica jest dosc spora. Nie bez znaczenia jest fakt, ze sprzezarka
    klasyczna przy zalaczeniu generuje dosc spore chwilowe obciazenie.
    Inwerterowa nie.

    > Jakiej funkcji Ci brakuje? Pilot pomine rzecz gustu, gorszy pilot mam do
    > tunera cyfry +.

    m.in. charmonogramu zalaczania i wylaczania.

    > Przeciez napisalem, ze starcza. A kupilem wiosna i znacznie taniej.

    znacznie taniej niz 699 zlotych ?? Interesujace.

    > Tylko ciagle nie wiem skad ta niska jakosc.

    Z marnego wykonania, marnych materialow, braku opcji, braku dobrego serwisu,
    braku czesci zamiennych. Czesto gesto pogietych lameli w casto.

    Icek

  • 18. Data: 2010-04-04 00:25:59
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Cyb pisze:

    > ja raczej rozwazalem zrowienie jednego agregatu zewnetrznego a do
    > niego podlaczone 3 pokoje (ale dosyc male, bo to sypialnie na
    > pietrze).

    DUŻO taniej wyjdzie Ci zamontowanie niezależnych jednostek. Głupie to
    jest, ale tak wychodzi. Mniej tez będzie kosztował później prąd. Jedyny
    minus to oddzielne jednostki zewnętrzne.

    --

    Pozdrawiam,

    Andgro

  • 19. Data: 2010-04-05 21:49:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > jest niskiej jakosci (choc na plus jest dla nich dostarczanie tworzywa do

    Very nice - jakosc polega na jakosci, zaczynam wiedziec, ze nie wiesz co
    napisac.

    > Brak autostartu po zaniku zasilania i mozliwosci
    > jego konfiguracji.

    No konkret, ale jakos mi nie przeszkadza.

    > inwerterowej).

    > tak, roznica jest dosc spora.

    Konkretnie jaka?

    > Nie bez znaczenia jest fakt, ze sprzezarka
    > klasyczna przy zalaczeniu generuje dosc spore chwilowe obciazenie.
    > Inwerterowa nie.

    Znaczy nie ma silnika elektrycznego?

    > m.in. charmonogramu zalaczania i wylaczania.

    Coz, niestety mi nie przeszkadza.

    > 699-799

    > znacznie taniej niz 699 zlotych ?? Interesujace.

    Uhm.

    > niska

    > Z marnego wykonania, marnych materialow,

    I znow maslo maslane.

    > braku opcji, braku dobrego serwisu,
    > braku czesci zamiennych. Czesto gesto pogietych lameli w casto.

    Paczpan jakis szczesciarz jestem.

    Ok, wymieniles dwa braki - autostart i harmonogram. Mysle, ze jesli komus to
    nie przeszkadza, to moze spoko zaoszczedzic 90%.

  • 20. Data: 2010-04-06 12:15:03
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Very nice - jakosc polega na jakosci, zaczynam wiedziec, ze nie wiesz co
    > napisac.

    bardzo konkretnie opisalem z czym w przeszlosci byly problemy.

    > No konkret, ale jakos mi nie przeszkadza.

    > Konkretnie jaka?

    pomiedzy 2.1 dla Airforca do 4.6 dla konkurencji ;)

    > Znaczy nie ma silnika elektrycznego?

    ma, inwerterowa jednak zaczyna prace stopniowo i nie zalacza pelnego
    obciazenia. A zauwaz, ze obciazenie silnika w momencie startu jest znaczace.

    > Coz, niestety mi nie przeszkadza.

    mi przeszkadza dlatego o tym pisze.

    > I znow maslo maslane.

    konkrety, same konkrety.

    > Paczpan jakis szczesciarz jestem.
    >
    > Ok, wymieniles dwa braki - autostart i harmonogram. Mysle, ze jesli komus
    > nie przeszkadza, to moze spoko zaoszczedzic 90%.

    dlatego pisalem niska jakosc/ niska cena daje ogolna ocenie dobra. Jednak
    jak masz wymagajaca zone, ktorej przeszkadza halas. Masz stara instalacje,
    ktora nie lubi naglych skokow obciazen to bierzesz cos lepszej jakosci.

    To tak jakbys porownywal nowe BMW do nowego fiata. I jedno i drugie jedzie.

    Icek