  • 1. Data: 2010-04-01 12:03:36
    Temat: Szkieletowy czy tradycyjny?
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam
    Zastanawiam się nad technologią budowy domu, szkieletowa (ew. drewniane) czy
    tradycyjna (murowana).

    Jakie są według Was plusy i minusy i co byście polecili dla poniższych
    założeń

    Podstawowe założenia:
    - dom ma pełnić rolę weekendową ale być może w przyszlości całoroczny
    - metraż użytkowy ok. 100m2
    - ogrzewanie kominkowe plus c.o. węgiel lub elektryczne
    - cena stanu deweloperskiego mniej niż 200 000zł

    Ii tu nie wiem czy zmieszczę się w technologii tradycyjnej za tyle mam
    oferty na szkielet, z kominkiem, schodami drewnianymi, fundamentem i
    ogrzewaniem elektrycznym, blachodachówka na dachu, pomalowane ściany, extra
    drewniany duży taras).
    Do zrobienia, opcje extra platne: podłogi (drewno lub panel), drzwi wewn,
    łazienki, kuchnia bo tu wiadomo - górnej granicy nie ma).

  • 2. Data: 2010-04-01 12:44:12
    Temat: Re: Szkieletowy czy tradycyjny?
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > - metraż użytkowy ok. 100m2
    > - ogrzewanie kominkowe plus c.o. węgiel lub elektryczne
    > - cena stanu deweloperskiego mniej niż 200 000zł

    ja zmiescilem sie w 350tys
    ok 250m2 z piwnica, 3 kondyugnacje z wykonczeniem
    ale materialy raczej z gornej polki

    jestem przekonany ze w 200 tys zmiescisz sie na domek w tradycyjny sposob
    stawiany, ocieplony i wykonczony.

    Najprosciej policzyc,
    koszt murowania z dachem, teraz kolega buduje domek 120m2
    to 28tys za robocizne, materialy ok 80tys reszta na wykonczenie powinna
    starczyc

  • 3. Data: 2010-04-01 13:12:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - metraż użytkowy ok. 100m2
    > - ogrzewanie kominkowe plus c.o. węgiel lub elektryczne
    > - cena stanu deweloperskiego mniej niż 200 000zł

    Oglądałem ostatnio parę domów szkieletowych które miały kilka i kilkanaście
    lat. Niestety, nie jestem w stanie wymienić ani jednej zalety w stosunku do
    murowanych. Kiedyś poodbno zaletą była cena, ale ogladając już
    kilkunastoletnie budynki i patrząc, że trzeba na przykład wymienić już dach
    nijak nie mogę się zgodzić, że jest to zaleta. Jakość wykonania zwykle woła
    o pomstę do nieba.

  • 4. Data: 2010-04-01 13:24:58
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    No właśnie, kiedyś była cena - dziś już prawdopodobnie nie
    Szkieletowy prawdopodobnie szybciej by się nagrzewał i prawdopodobnie lepiej
    znosił wilgoć po zimie (nie ogrzewany, nie używany)

    ale wszystko ... prawdopodobnie, więc mam dylemat

  • 5. Data: 2010-04-01 13:31:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > No właśnie, kiedyś była cena - dziś już prawdopodobnie nie
    > Szkieletowy prawdopodobnie szybciej by się nagrzewał i prawdopodobnie
    > lepiej znosił wilgoć po zimie (nie ogrzewany, nie używany)

    No właście wręcz przeciwnie, bo wczoraj oglądąłem takiego drewniaka po zimie
    i po prostu obraz nędzy i rozpaczy. Woda poszła gdzieś przy kominie czy
    ściankach bocznych, a to już było wiele razy naprawiane i zapewne skończy
    się na wymianie częsci dachu.
    A na pewnym w miarę nowym podwarszawskim osiedlu był problem z murowanymi
    kominami w drewniakach co groziły zawaleniem. Sam nie wiem czy to jest tylko
    wynik partactwa czy też sama technologia + partactwo to przepis na kłopoty.
    Taki wolnostojący drewniak już po kilku latach zachowuje się jak
    rozklekotany grat, pojawiają się szczeliny, odjeżdżają trochę schody od
    ścian, to za kominkiem pojawi się szczelina i takie tam niespodzianki.

  • 6. Data: 2010-04-01 13:58:42
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ogladając już
    > kilkunastoletnie budynki i patrząc, że trzeba na przykład wymienić już dach
    > nijak nie mogę się zgodzić, że jest to zaleta.

    a jaka jest różnica w wykonaniu dachu między kanadyjczykiem a domem
    murowanym :-)

    > Jakość wykonania zwykle woła
    > o pomstę do nieba.

    jakość wykonania to podstawa w KAŻDEJ technologii, widziałem podgniłe
    kanadyjczyki, widziałem też murowane ziejące grzybem od zawilgoconych
    żle zaizolowanych, popękanych ścian

    a w temacie, cena jest podobna, może nawet droższy jest drewniany,
    jeśli kupisz drewno dobrej jakości (wysuszone, bez skaz,
    czterostronnie strugane i zaimpregnowane), droższa w tym przypadku
    jest robocizna, bo tu trzeba sprawdzonego fachowca, a wymurować
    potrafi każdy budowlaniec, (tzn. nawet jak wybuduje byle jak, to
    będzie to stało, w kanadyjczyku to nie przejdzie), ale to wszystko to
    i tak mniej więcej połowa kosztów, reszta jest taka sama w obu
    przypadkach
    i dla równowagi zalety kanadyjczyka: szybkość budowy, łatwość
    modernizacji, i znikoma akumulacyjność ciepła (to ostatnie jest ważne
    przy użytkowaniu jako dom weekendowy, i nie umniejsza nic gdy
    zamierzasz mieszkać potem cały rok)
    BTW jeśli lubisz drewno, masz działkę pod lasem, chcesz trochę
    bardziej sielsko i romantycznie, to może dom z bala...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-04-01 14:01:30
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ja zmiescilem sie w 350tys
    > ok 250m2 z piwnica, 3 kondyugnacje z wykonczeniem
    > ale materialy raczej z gornej polki

    1400 PLN/m2 z wykończeniem i z górnej półki?
    przejrzyj jeszcze raz faktury, bo nawet w prima aprilis taki żart nie
    przejdzie... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-04-01 14:07:12
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    > nijak nie mogę się zgodzić, że jest to zaleta.

    >a jaka jest różnica w wykonaniu dachu między kanadyjczykiem a domem

    Ano właśnie trochę jest róznica, bo inaczej pracuje kanadyjczyk z murownym
    kominem czy też murowanymi ściankami ogniowymi, a inaczej pracuje cały
    budynek murowany. W takim kanadyjczyku pojawiają się nieszczelności właśnie
    przy tych ścianach i kominach. Klient już pare razy naprawiał dach i teraz
    po tej zimie poszła woda po konstrukcji pomiędzy płytami i zniszczyła parę
    pomieszczeń. I teraz będzie zabawa w poszukiwania gdzie puściło, bo woda
    najprawdopodobniej ściekła po belkach i płytach w miejsce gdzie puściło i
    trzeba rozbierać kawał dachu.

  • 9. Data: 2010-04-01 14:13:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    q.googlegroups.com...
> [...]

    >1400 PLN/m2 z wykończeniem i z górnej półki?
    >przejrzyj jeszcze raz faktury, bo nawet w prima aprilis taki żart nie

    Ale uwzględnij że jest tam pewnie ok 100mkw piwnic których górna półka nie
    dotyczy.
    Wiec cena 350tys za 150mkw powierzchi mieszkalnej jest jak najbardziej
    realna

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-04-01 14:27:07
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ale uwzględnij że jest tam pewnie ok 100mkw piwnic których górna półka nie
    > dotyczy.
    > Wiec cena 350tys za 150mkw powierzchi mieszkalnej jest jak najbardziej
    > realna

    Sorry, ale górna półka oznacza koszt wykończenia od stanu developerskiego na
    poziomie 3000-4000 zł/m2 w górę. A ty chcesz 2300 zł/m2 z budową domu.