  • 21. Data: 2010-04-06 13:12:53
    Temat: Re: klimatyzacja, koszty
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > To tak jakbys porownywal nowe BMW do nowego fiata. I jedno i drugie
    > jedzie.

    ale fiat jedzie taniej:)

  • 22. Data: 2010-04-06 14:05:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > pomiedzy 2.1 dla Airforca do 4.6 dla konkurencji ;)

    Skad te liczby?

    > ma, inwerterowa jednak zaczyna prace stopniowo i nie zalacza pelnego
    > obciazenia. A zauwaz, ze obciazenie silnika w momencie startu jest
    > znaczace.

    Tylko dla bezpiecznika - w overallu bez znaczenia.

    > konkrety, same konkrety.

    Uhm, a Twoje literki sa mniej literkowe od moich.

    > dlatego pisalem niska jakosc/ niska cena daje ogolna ocenie dobra. Jednak
    > jak masz wymagajaca zone, ktorej przeszkadza halas. Masz stara instalacje,
    > ktora nie lubi naglych skokow obciazen to bierzesz cos lepszej jakosci.

    A jak masz stara zone, ktora nie lubo zimna nie kupujesz wcale.

    > To tak jakbys porownywal nowe BMW do nowego fiata. I jedno i drugie
    > jedzie.

    I wlasnie w tym rzecz, ze klima to nie samochod, ktorym mozna szpanowac badz
    adrenaline podkrecac. Szczegolnie w polskich warunkach. To ostatnie zdanie
    zabrzmialo jak wprost z Poradnika Dla Sprzedawcy Markowego Czegokolwiek.

    BTW: po freudowsku trafiles w Bedziesz Mial Wydatki.

  • 23. Data: 2010-04-07 09:37:42
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Skad te liczby?

    ze stosunku mocy chlodniczej do elektrycznej. Dla niektorych airforce z
    casto nawet 1.8

    > Tylko dla bezpiecznika - w overallu bez znaczenia.

    ba wielkie znaczenie czy masz nagle i czeste skoki czy pobor wzrasta
    niezauwazalnie.

> [...]
    > zabrzmialo jak wprost z Poradnika Dla Sprzedawcy Markowego Czegokolwiek.
    >
    > BTW: po freudowsku trafiles w Bedziesz Mial Wydatki.

    no ale co Ci bede tlumaczyl. Ludzi ktorzy mieli szajs i mieli problemy maja
    lepszy sprzet.

    Ludzie ktorzy mieli szajs i fartownie sie nie zepsul maja szajs.

    W naszej firmie zamontowalismy roznych klimatyzacji (Airforce, daikin,
    Fujitsu General, york) po kilkadziesiat. Wiem o czym pisze. Jestesmy
    autoryzowanym dystrybutowem/instalatorem.

    Czemu po drogach jezdzi tyle auta na litere "F" ? Bo sa tansze, mniejsze,
    maja mniej bajerow. Wlascicielom nie przeszkadza, ze sa glosniejsze,
    wolniejsze, maja gorsza gwarancje (Airforce rok, Fujitsu 3 lata bez laski,
    inne w szczegolnych warunkach 5 lat) a i nowsze technologie nie zawsze tak
    sa czesto spotykane w autach/produktach z nizszej polki.

    Icek

  • 24. Data: 2010-04-07 12:20:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > ze stosunku mocy chlodniczej do elektrycznej.

    Gdybym nie wiedzial co oznaczja zapytalbym "co oznaczaja", a nie "skad sa".

    > Dla niektorych airforce z
    > casto nawet 1.8

    Masz laboratorium pomiarowe i badales po kilka sztuk kazdego modelu?

    > ba wielkie znaczenie czy masz nagle i czeste skoki czy pobor wzrasta
    > niezauwazalnie.

    Nie ma czegos takiego jak "pobor wzrasta niezauwazalnie" w przypadku
    klimatyzacji zasilanej silnikiem elektrycznym. Wieksze/mniejsze skoki trwaja
    relatywnie krotko i nie maja istotnego znaczenia dla calkowietgo zuzycia
    energii.

    > no ale co Ci bede tlumaczyl. Ludzi ktorzy mieli szajs i mieli problemy
    > maja
    > lepszy sprzet.

    Ja rozumiem, ze przecietny klient jest latwy, ale tu jest usenet.

    > W naszej firmie zamontowalismy roznych klimatyzacji (Airforce, daikin,
    > Fujitsu General, york) po kilkadziesiat. Wiem o czym pisze. Jestesmy
    > autoryzowanym dystrybutowem/instalatorem.

    No wlasnie czekalem az sie przyznasz. Po prostu nie pasi Ci, ze da sie
    taniej i frajerow moze ubyc. Zamiast konkretow pleciesz w kolko o
    jakosciowej jakosci, oraz rzucasz dowolnymi liczbami nie wskazujac ich
    pochodzenia.

  • 25. Data: 2010-04-07 13:38:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Masz laboratorium pomiarowe i badales po kilka sztuk kazdego modelu?

    mam oczy i licze to co jest napisane na naklejce producenta. Z moca
    chlodnicza klamie, z elektryczna juz mu trudniej.

> [...]
    trwaja
    > relatywnie krotko i nie maja istotnego znaczenia dla calkowietgo zuzycia

    taaaa. Jak masz wzrost w skokach po 50W a wzrost w skokach po 1500 to zadna
    roznica dla CIebie ?

> [...]
    > taniej i frajerow moze ubyc. Zamiast konkretow pleciesz w kolko o
    > jakosciowej jakosci, oraz rzucasz dowolnymi liczbami nie wskazujac ich

    eeeeeee. My nie zarabiamy na sprzedazy sprzetu. My zarabiamy na instalacji.
    Kazdy trzeba zainstalowac wiec bez roznicy czy to airforce czy nie. plus dla
    nich jest taki, ze dostarczaja choc 3m rury w komplecie.

    Wszystko inne w mojej ocenie jest do dupy z akcentem na jakosc. Bo na zrytej
    jakosci pozniej instalator ma wiecej roboty.

    Icek

  • 26. Data: 2010-04-07 14:04:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > mam oczy i licze to co jest napisane na naklejce producenta. Z moca
    > chlodnicza klamie, z elektryczna juz mu trudniej.

    Znaczy nie pomylilem sie i na oko wymyslasz te wszystkie liczby 1.8, 2.1 i
    4.6?

    > trwaja
    >
    > taaaa. Jak masz wzrost w skokach po 50W

    Jaki silnik elektryczny odpalajac ma maksymalny pobor 50W?

    > a wzrost w skokach po 1500 to zadna
    > roznica dla CIebie ?

    W sensie sredniego zuzycia pradu? Zadna.

    > eeeeeee. My nie zarabiamy na sprzedazy sprzetu. My zarabiamy na
    > instalacji.

    Acha, no skoro ksiegujecie to na kontach uslugi to faktycznie nie zarabiacie
    na sprzedazy.

  • 27. Data: 2010-04-08 09:05:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Znaczy nie pomylilem sie i na oko wymyslasz te wszystkie liczby 1.8, 2.1 i
    > 4.6?

    ale nie rozrozniasz "obliczyc" od "wymyslic" ??

    Czytam z tabliczkli znamionowej, dziele i wynik podaje.

    > Jaki silnik elektryczny odpalajac ma maksymalny pobor 50W?

    no widzisz. Silniki w jednostkach inwerterowych wlasnie maja mozliwosc
    zwiekszania obrotow a co za tym idzie mocy w takich wlasnie skokach.

    > W sensie sredniego zuzycia pradu? Zadna.

    ale tu nie o srednie zuzycie chodzi tylko o obciazenie. Silnik elektryczny o
    mocy 1,5KW w czasie zero czyli w momencie uruchamiania gdy jest do tego
    obciazony (czas w ktorym wirnik stoi, napiecie jest juz zalaczone) to
    generuje wieksze obciazenie niz jego znamionowe 1,5KW

    Icek

  • 28. Data: 2010-04-08 09:38:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > ale nie rozrozniasz "obliczyc" od "wymyslic" ??
    >
    > Czytam z tabliczkli znamionowej, dziele i wynik podaje.

    No wlasnie obejrzlaem sobie moja tabliczke - podasz jak wyliczyles te 1.8 i
    2.1? Juz chyba piaty raz o to Cie prosze i nic.

    > no widzisz. Silniki w jednostkach inwerterowych wlasnie maja mozliwosc
    > zwiekszania obrotow a co za tym idzie mocy w takich wlasnie skokach.

    No widzisz, ja nie pytalem o zwiekszanie mocy w skokach tylko o uruchamianie
    silnika. Te skoki sa konieczne do plynnej regulacji mocy, nie chronia przed
    silnym obciazeniem na starcie.

    Uhm, takoz samo w inwerterowym.

  • 29. Data: 2010-04-08 10:39:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No wlasnie obejrzlaem sobie moja tabliczke - podasz jak wyliczyles te 1.8
    > 2.1? Juz chyba piaty raz o to Cie prosze i nic.

    a ja juz Ci pisalem. Dziele moc chlodnicza przez moc znamionowa elektryczna.

> [...]
    uruchamianie
    > silnika. Te skoki sa konieczne do plynnej regulacji mocy, nie chronia

    i tu jestes w bledzie. Bo jak od silnika wymagasz mocy 50W i on nawet ma
    skok przy starcie to niech bedzie mial ten skok na poziomie 100% to wtedy
    obciazy nagle instalacje moca 100W

    Jak masz moc 1,5kW to dupniesz po instalacji 3kW. Wiec roznica spora nie ?

    ehh. Nie wiesz na czym polega bajer inwerterowego a sie scierasz. Uzyj
    google i poczytaj o zapasie mocy i oszczednosciach w energii spowodowanej
    rozwiazaniem elektrycznym w takiej klimie.

    EOT

    no nie

    EOT

    Icek

  • 30. Data: 2010-04-08 13:20:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > a ja juz Ci pisalem. Dziele moc chlodnicza przez moc znamionowa
    > elektryczna.

    Uhm, i jakie moce widziales na tabliczce AirFircea?

> [...]
    > skok przy starcie to niech bedzie mial ten skok na poziomie 100% to wtedy

    I tego nawet nie wiesz, ze skok dochodzi do okolic razy dziesiec a nie o
    100%. Druga sprawa pokaz mi klimazytor, ktory pracuje z moca poczawszy od
    50W.

    > Jak masz moc 1,5kW to dupniesz po instalacji 3kW. Wiec roznica spora nie ?

    Zadna. Jesli ma wytrzymac ciaglego 1.5kW, to na krotko nawet 15kW nie jest
    problemem.

    > ehh. Nie wiesz na czym polega bajer inwerterowego a sie scierasz. Uzyj

    Zgadza sie - w sensie oszczednosci to tylko bajer.

    > google i poczytaj o zapasie mocy i oszczednosciach w energii spowodowanej
    > rozwiazaniem elektrycznym w takiej klimie.

    Zadne oszczednosci.

    > EOT

    Wiedzialem, ze pekniesz. Jedyna oszczednosc jaka ludziom marni handlowcy
    wmawiaja ma polegac na rzadszym wlaczaniu - niestety nawet tego chwytu nie
    znasz.

    > elektryczny

    > no nie

    No tak.

    > EOT

    I tak koncza kombinatorzy gdy trzeba konkretow.