  • 1. Data: 2011-07-18 10:52:34
    Temat: komin z kwasówki - rura puszczona luzem?
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    Czy komin do kotła kondensacyjnego, który będzie z rury kwasoodpornej,
    musi być obmurowany cegłami?
    Czy wystarczy go obudować w pomieszczeniach wełna+kartongips, a na
    strychu puścić luzem?

    Ktoś wie co na to przepisy przeciwpożarowe?

  • 2. Data: 2011-07-21 12:32:00
    Temat: Re: komin z kwasówki - rura puszczona luzem?
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    tylko nie luzem. Właściwa rura może się mocno nagrzewać choć w
    kondensacyjnych niby mniej ale powinna być rura dwupłaszczowa czyli kwasiak-
    wełna - osłona zewnętrzna. W wersji ekono mozna owinąć kwasiaka wełną i na
    to dać jakąś niepalną omotkę np folia alu, taśma alu samolepna, siatka
    druciana itp. Jakaś folia alu najlepsza bo wełna nie będzie siąpić /
    pylić. Trzeba tylko zabezpieczyć folię przed odwijaniem / odlepianiem np
    opaskami z drutu lub siatka drucianą lub taśmami alu lub .....

    Miłej roboty :-)

    Dawid

  • 3. Data: 2011-07-21 15:33:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-07-18 12:52, enemyunknown wrote:
> [...]
    > strychu puścić luzem?
    >
    > Ktoś wie co na to przepisy przeciwpożarowe?

    Jak dostarczasz powietrze do kotła? W systemie rozdzielczym?
    Jeśli nie to można zrobić tak, że kwasówkę włożyć w szacht wymurowany z
    ceramicznych kształtek wentylacyjnych, np. takich
    http://www.cerpol.com.pl/pustak-wentylacyjny.php

    Wtedy kocioł pobiera powietrze z przestrzeni pomiędzy kwasówką a
    ściankami szachtu.

    Ja tak właśnie chcę zrobić u siebie

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-07-22 09:14:08
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 21 Lip, 17:33, quent <x...@x...com> wrote:

> [...]
    hp

    > Wtedy kocioł pobiera powietrze z przestrzeni pomiędzy kwasówką a

    A co na to kominiarz? Nie będzie robił problemów? Te pustaki
    wentylacyjne są nieodporne na wysokie temperatury. Z kotła
    kondensacyjnego żar nie bucha,... ale co będzie w razie awarii kotła?

    Czy robisz też wyczystkę i odprowadzenie kondensatu w takim pustaku?

  • 5. Data: 2011-07-22 10:42:36
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-07-22 11:14, enemyunknown pisze:
> [...]
    > kondensacyjnego żar nie bucha,... ale co będzie w razie awarii kotła?
    >
    > Czy robisz też wyczystkę i odprowadzenie kondensatu w takim pustaku?

    Kominiarz nie widzi problemu.

    Kondensat powienien wracać do kotła i dopiero z niego odprowadza się go
    do kanalizy, dlatego ten "komin" budujesz dopiero od 2 metrów wzwyż.

  • 6. Data: 2011-07-22 11:38:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 22, 11:14 am, enemyunknown <r...@s...fr.pl> wrote:

> [...]
    > wentylacyjne są nieodporne na wysokie temperatury. Z kotła
    > kondensacyjnego żar nie bucha,... ale co będzie w razie awarii kotła?

    Ale sadza ktora sie osadzi w kominie moze sie zapalic.
    I wtedy temperatura moze byc wysoka.

  • 7. Data: 2011-07-22 11:52:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ql.googlegroups.com...
    >On Jul 22, 11:14 am, enemyunknown <r...@s...fr.pl> wrote:
    >Ale sadza ktora sie osadzi w kominie moze sie zapalic.
    >I wtedy temperatura moze byc wysoka.

    Przy kotle kondesacyjnym zapali się sadza????

    Krzysiek