  • 281. Data: 2009-11-22 22:20:56
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 20:54, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
    > Ale chyba zrezygnuje z tego pomyslu. Bo
    > mimo wszystko bedzie kosztowal kupe kasy a korzystac bedzie sie z
    > niego dalo tylko ze trzy miesiace w ciagu roku..

    No ja mam wybudowany w bryle budynku, wiec całoroczny.
    ;-)

    >Chyba lepiej jechac
    > raz na jakis czas na zwykly ogolnodostepny basen.

    Codziennie rano by mi się nie chciało, a tak to będę się pluskał w
    swoim na rozpoczęcie dnia ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 282. Data: 2009-11-22 22:24:47
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 20:43, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > To taka forma chaosu a la Krzemo, zamotac tak, zeby nie bylo wiadomo o co mu
    > chodzi.

    Cały czas o to samo. Specjalnie udajecie że nie rozumiecie i już mi
    się nawet nie chce tego kolejny raz tłumaczyć.

    Dla mnie EOT.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 283. Data: 2009-11-22 22:28:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Gazu nie lubię. Choć niestety go będę miał... sąsiad mnie namówił
    >(inaczej sam by nie miał, a żyć bez tego by nie mógł).

    Gaz mam wylacznie do kotla, kuchnia to indukcja.

    >Nie wezmę tych z okolicy. To proste.

    Oby tych co sie znaja.

    > A przy moich 450 m2 do ogrzewania
    >plus woda w basenie to się chyba jednak opłaca bardziej niż gaz. Ale
    >przede wszystkim w 100% bezobsługowe i o to mi chodzi.

    Dla mnie gaz jest w 100% bezobslugowy, no ale skoro go nie lubisz...
    Bedziesz ogrzewal dom 450m^2, CWU i basen w drugiej taryfie jedna pompa?? To
    zart??

    >Ja nie będę miał ani jednego klasycznego grzejnika. Idealne warunki do
    >zastosowania niskotemperaturowych źródeł ciepła.

    Nie o to chodzi. Oni podlaczaja to do grzejnikow i mowia, ze tak jest git i
    super tanio. Ja mam tylko trzy grzejniki w sypialniach poza drabinkami
    lazienkowymi i nie odwazylem sie montowac PC.

    >Może jednak zostańmy przy tym że jestem ekologiem fantastą (ale nie
    >fanatykiem)

    Do tej pory PC byla przedstawiana jako tanie, zwracajace sie dosc szybko
    zrodlo ciepla. Tego sie tzymam. Inne argumenty nie maja sensu.

    Pozdro.. TK

  • 284. Data: 2009-11-22 23:00:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 23:20, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > No ja mam wybudowany w bryle budynku, wiec całoroczny.
    > ;-)

    > Codziennie rano by mi się nie chciało, a tak to będę się pluskał w
    > swoim na rozpoczęcie dnia ;-)

    Aaa no chyba ze tak :) Ja w swoich lochach mam tylko miejsce na
    jacuzzi - takie duze, conajmniej 5-7 osobowe :-) Plywac mi sie nigdy i
    tak na basenie nie chce, a wygrzewanie w goracej wodzie przy babelkach
    to fajna sprawa ;-) Na dodatek bedzie z niego widok na ponad stucalowy
    ekran projektora :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 285. Data: 2009-11-22 23:13:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 23:28, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Bedziesz ogrzewal dom 450m^2, CWU i basen w drugiej taryfie jedna pompa?? To
    > zart??

    Niedowiarek:)

    http://www.ipp-ekosystem.pl/realizacje/wadowice7.jpg
    http://www.ipp-ekosystem.pl/realizacje/wadowice6.jpg

    Ogrzewa 32 tys m3 (dla porownania moj domek to ledwo 1000m3), moc
    blisko 0,5MW (moj domek 0,01MW). Mysle, ze Krzemowi wystarczy z 1/20
    lub mniej tego zeby zaspokoic jego potrzeby :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 286. Data: 2009-11-23 08:36:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    >Cały czas o to samo. Specjalnie udajecie że nie rozumiecie i już mi
    >się nawet nie chce tego kolejny raz tłumaczyć.

    Biedaczysko - wiemy, wiemy w Twoim swiecie sciany zewnetrzne ogrzewaja, nie
    chlodza (oczywiscie w sezonie grzewczym).

  • 287. Data: 2009-11-23 08:39:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
    On 22 Lis, 20:38, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w
    > wiadomościnews:hec1u1$k8q$1@news.interia.pl...

    >Przesada.

    Kwestia wielkosci pewnikiem.

  • 288. Data: 2009-11-23 08:46:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ale chyba taki byl sens oddawania ciepla do wnetrza przez sciany
    > zewnetrzne. A moze ja sie juz nie lapie?

    Sens oddawania ciepla do wnetrza jest tylko wtedy gdy nagle to wnetrze
    instensywnie schlodzisz - wtedy na wykresie masz luk, najcieplej w srodku
    sciany. To tak jakkbys rozgrzana ceglowke wystawil na mroz. W srodku bedzie
    ciepla a we wszystskich kierunkach od srodka temperatura spada. Normalnie w
    domu nie uzyskasz takich warunkow.

  • 289. Data: 2009-11-23 09:23:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    c.googlegroups.com...
    On 22 Lis, 10:53, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ja na ogrzewanie wydaje rocznie ok1500zł(koszt drewna)
    > Z tego 70% ucieka przez wentylacje wiec ucieka mi ok1000zł.
    > Czasami drzwi wejściwe otwieram i zamykam (okna też kurcze otwieramy)wiec
    > tam pewnie tez ze dwie 3 stówki ucieka.
    > Kominek otwarty-dziura 60*60cm to pewnie ze dwie stówki w komin
    > idzie.;))))
    > Ratunku.;)))

    >Kris - ogrzewanie drewnem jest najtansze z wszystkiego - nawet od
    >pompy ciepla :-) Gdybys palil gazem wydawalbys kolo 4k pln - moze
    >wtedy bys inaczej myslal o energooszczednej chaupie :)

    To nie chodzi o to czym grzeje. Mnie te wasze wyliczenia się po prostu kupy
    nie trzymaja.
    Przyjmijmy to moje drewno. Wydaje na ogrzewanie tereaz 1500zł/ sezon.
    Dom mam "kiepsko" ocieplony bo tylko 12cm styro i 25cm wełny na poddaszu.
    Wentylację mam grawitacyjna.
    Wg tego co tu Krzemo pisał 70% ciepła ucieka mi przez wentylację. Czyli jak
    bym wstawił mechaniczną+ reku to oszczędziłbym z 60% czyli 900zł.
    Mógłbym jeszcze dokleic styro np 10cm to tez bym zaoszczędził z 20% czyli
    kolejne 300zł.
    Czyli na nastepny sezon powinienem wydac 300 zł czyli kupić 4-5 m3 drewna?.

    Ja w to po prostu nie wierzę.
    Tak jak nie wierze w jakies zyski cieplne z południowych okien zimą i tego
    typu rzeczy.
    Ty powołujesz się na opinie ludzi którzy grzeją dom za 800zł rocznie, a
    temperatura przy braku grzania spada im o 1stC na dobe.
    Ja też czytam i gadam z takimi którzy twierdzą że za ogrzanie 200metrowego
    domu gazem płacą 2000- 3000zł rocznie.
    Jakbym w to wierzył to nie zastanawiałbym się chwilę tylko podłączył
    gaz(który mam w granicy działki) i grzał gazem. 2000zł rocznie na ogrzewanie
    stać mnie wydać.
    Ale jak dłuzej gadam z tymi ogrzewajacymi za 2000zł to okazuje się że tak
    15metrów drzewa rocznie do kominka kupują a jak bywam u nich w domach to
    okazuje się że jest tam 18stC jak kominek nie chodzi, a nioektóre
    pomieszczenia wcale nie ogrzewane(bo tam nikt nie przebywa;)))
    I ich domy sa oklejone 15cm styropianen i wentylacja mechaniczna również
    bywa.
    Ty pewnie zaraz uruchomisz OZC iprzedstawisz wyliczenia że realne jest 800zł
    za sezon lub 2000zł gazem
    W teori może tak, w praktyce nie.
    W teori mój samochód powinien palić pewnie poniżej 10l/100km a pali 15l.

    Krzysiek

  • 290. Data: 2009-11-23 09:37:00
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:hec40c$p37$1@news.interia.pl...

> [...]
    > sciany. To tak jakkbys rozgrzana ceglowke wystawil na mroz. W srodku bedzie
    > ciepla a we wszystskich kierunkach od srodka temperatura spada.

    Czasem jednak wydaje się że rozumiesz....
    ;-)

    >Normalnie w
    > domu nie uzyskasz takich warunkow.

    A co to jest "normalnie". Tak jak u Ciebie? A inni mają nienormalnie?
    ;-)

    "Normalnie" uzyskasz taki efekt gdy wyłączysz ogrzewanie a ucieczka
    ciepła przez wentylację będzie większa niż przez ściany. Czysta
    fizyka. Dokładnie taki efekt jak z rozgrzaną cegłą. Ale znowu zapewne
    będziesz udawał że nie wiesz o co chodzi i zapewne znowu wypocisz
    jakiś dowcipas.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.