  • 271. Data: 2009-11-22 20:30:17
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:93eea1e4-2059-4878-92b2-

    >Pamietajcie, ze 18 przy podlogowce to jak 20-21 przy grzejnikach -
    >trzeba o tym pamietac bo odczucia sa zupelnie inne - mysle ze kazdy
    >uzytkownik podlogowki tutaj przebywajacy to potwierdzi :)

    Potwierdzam.
    Prawde mowiac ucze sie dopiero reagowac na zjawiska podlogowkowe. Przede
    wszystkim nie jest zimno w nogi. Krotegos dnia wyjmowalem pieprz z torby
    lezacej na podlodze za rozkazem zony i zaniepokoilem sie, ze byl cieply.
    Podswiadomie szukalem rozlanego wrzatku czy czegos takiego. A cieplej jest
    istotnie. 14C i jest zupelnie przyzwoicie.

    Pozdro.. TK

  • 272. Data: 2009-11-22 20:35:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Maniek - my se tu narazie gdybamy teoretycznie - ja i Ty, bo oboje

    Obaj Adam obaj. :-)

    > jeszcze nie mieszkamy. Co bedzie w praktyce to sie okaze - ja sam
    > jestem ciekawy.. To bedzie taki pojedynek tradycja VS nowebajery ;-)

    Ja tam Wam zycze jak najlepiej, ale sporo jest obaw i koszty pomylek bardzo
    wysokie. Najwyzej bedziesz rekreacyjnie palil w kominku. Kris ma juz
    doswiadczenie w siekierach. :-))

    > Ja sie wprowadzam za 7-14 dni wiec hajcowac juz bede - ten sezon tylko
    > parter i poddasze - w sumie ok 220m uzytkowej, wiec bedziemy mieli co
    > porownywac :) Ty w tym roku sie wprowadzasz ?

    Gdzie tam, nie zdaze. Po przejsciach z kafelkarzami i gazami jestem troche w
    proszku. Mial przyjsc chlop do ukladania lazienki i zdaje sie wyjechal do
    Norwegi a to jedyny myslacy na jakiego natrafilem i innego nie chce. Do domu
    bez lazienki nie wyprowadze sie z trojka dzieci i bez kuchni. Nie ma co. Za
    kawalera, albo i bez dzieci pewnie by mi to za bardzo nie przeszkadzalo.
    Spokojnie dokoncze ocieplenie i gladzie i jak Bozia da to moze wiosna.

    Pozdro.. TK

  • 273. Data: 2009-11-22 20:39:17
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 21:19, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    [...]
    > czapka  i brak wnikajacych zaciekow. Pare lat i nie widze przeciwwskazan.
    > Tak samo mam zrobiony cokol domu, tez pare lat i spokojnie wytrzymuje.
    > Wszystkie okoliczne klinkierowe ogrodzenia tez sa z dziurawki i trwaja bez
    > problemu. Nie widze koniecznosci uzywania pelnych cegiel klinkierowych na
    > kominach. Gorzej oczywiscie nie bedzie, ale co najmniej dwa razy drozej.

    Mam inne zdanie - poparte kilkudziesiecioma dachami zrobionymi przez
    mojego kumpla-dekarza, ktory 90% reklamacji dot. przeciekajacego dachu
    ma wlasnie z powodu dziurawki uzytej przy budowie kominow! No ale to
    juz calkowity offtopic :)

    > No to jest jasne, ale instalacja robi sie coraz bardziej skomplikowana.

    Pewnie. Ale co z tego ? ;) Ona sobie jest i bedzie dlugie lata dzialac
    bezawaryjnie :) Stoi sobie bufor i do niego podpiete kilka zrodel
    ciepla i jeden odbiornik. Proste :)

    > Tak sie czasem zastanawiam, bo sam zamontowalem to i tamto i liczy sie, ze
    > dzieki temu cos tam byc moze sie oszczedzi. Kociol, sterowniki, zasobniki,
    > regulatory. Sporo tego i ciagle ta nadzieja, ze bedzie dzieki temu taniej,
    > ale to przeciez nie jest wieczne. Zasobnik zardzewieje i trzeba bedzie kupic
    > nowy.

    Bojler do CWU owszem ale jak moj bufor do CO zardzewieje to wymienia
    go juz moi wnukowie ;) Tam jest caly czas ten sam zlad wody. Wystarczy
    raz podgrzac, kamien osiadzie cienka warstwa na sciankach i woda
    stanie sie dla niego nieagresywna. To zupelnie inna para kaloszy niz
    ciagle wymieniana i bogata w tlen woda w bojlerze CWU! Zeby ten
    problem zlikwidowac moznaby dolozyc wezownice z miedzi do bufora CO i
    grzac wode przeplywowo - taki zestaw wystarczylby na dlugie lata..
    Tylko problem jest w lato bo w buforze trzeba trzymac wysoka
    temperature zeby miec CWU..

> [...]
    > zepsuje, mieszacz, czy naped tez pierdyknie, a gdybym tego wszystkiego nie
    > mial to wtedy kiedy bede na emeryturze i kiedy powinienem spijac smietanke
    > wczesniejszych insestycji, to po kolei trzeba bedzie wymieniac psujace sie
    > graty. No i jestesmy w d..pie. Dzisiejsze rozwiazania majace przynosci w
    > przyszlosci wymierny zysk narazaja nas na jeszcze wiekszego dola w
    > przyszlosci. Nie ma co przesadzac z iloscia pomp, buforow, sterownikoa i
    > mieszaczy bo to wszystko i tak nie na zawsze. Robic tyle ile trzeba i nic

    Ale tez bez przesady. Bo np. brak mieszacza w kotle na paliwo stale
    skraca jego zywotnosc drastycznie.. Mowa o zaworze 3, 4 - drogowym
    utrzymujacym wyzsza temp. powrotu. Sa inne elementy instalacji ktore
    tez wykonane standardowo - niestety skroca jej zywotnosc. Takze cos za
    cos - bardziej skomplikowana i dluzej dzialajaca instalacja czy
    tansza, prostsza ale i o krotszej zywotnosci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 274. Data: 2009-11-22 20:40:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Koszt utrzymania basenu w domu trzeba liczyć miesięcznie przynajmniej
    > 2000zł

    Ech no, biedni ludzie basenow nie buduja, wiec nie ma sie co rozczulac.
    Najwyzej wode spuszcza i bedzie idealny skladzik na drewno do kominka. :-))

    Pozdro.. TK

  • 275. Data: 2009-11-22 20:44:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie - ich straty na wentylacji to zapewne 10-20%. Bo wentylacji nie
    > maja - bo okna szczelne, brak nawiewnikow. I potem w lazience wiecznie
    > wszystko zaparowane, a przy gotowaniu smrod niesie sie na cala
    > chaupe.. A pranie schnie trzy dni, zamiast paru godzin :) Przy
    > wentylacji z reku masz mozliwosc regulacji, sterowania ta wentylacja i
    > to jest najwiekszy jej komfort :)

    Zaraz zaraz. Dochodzimy do wniosku, ze to jednak wentylacja mechaniczna ma
    wieksze straty?? :-)

    Pozdro.. TK

  • 276. Data: 2009-11-22 20:50:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >mojego kumpla-dekarza, ktory 90% reklamacji dot. przeciekajacego dachu
    >ma wlasnie z powodu dziurawki uzytej przy budowie kominow! No ale to

    Byc moze, moj nie cieknie juz lata cale.

    >Ale tez bez przesady. Bo np. brak mieszacza w kotle na paliwo stale
    >skraca jego zywotnosc drastycznie..

    No fakt, o kotlach na paliwo stale zapomnialem. Ale nikt tu nic o takich.
    :-)

    Pozdro.. TK

  • 277. Data: 2009-11-22 20:52:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    A przy okazji, bijemy chyba wszelkie rekordy w dlugosci watku na tej grupie.

    Pozdro.. TK

  • 278. Data: 2009-11-22 21:08:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 21:44, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Zaraz zaraz. Dochodzimy do wniosku, ze to jednak wentylacja mechaniczna ma
    > wieksze straty?? :-)

    W mroznych okresach - na pewno ma mniejsze i pozwala oszczedzic kupe
    kasy. W okresach "srednich" - wszystko zalezy jak kto jej uzywa i do
    czego wogole porownujemy - jak do takiej wentylacji jak mialem w
    mieszkaniu przez ostatnie 3 lata to na pewno ta z rekuperacja bedzie
    miala wieksze straty! Ale ja dziekuje za co dwa dni rosnaca plesn na
    wszystkich parapetach i wiecznie "placzace" szyby :)

    Moge przyjac, ze instalacja rekuperatora z GWC nigdy mi sie nie zwroci
    "ekonomicznie", choc pewnie obnizy troche rachunki za ogrzewanie. Ale
    zamierzam jej uzywac jak trzeba - czyli wymiana min. pol kubatury na
    godzine :) Zreszta zapewne majac mase wolnych kabelkow wykorzystam te
    w lazienkach i kuchni do podlaczenia czujnika wilgotnosci i sterowac
    bedzie sie samo zgodnie z zapotrzebowaniem :) Moj reku ma otwarty
    protokol komunikacyjny - moge go wpiac pod mojego PLC i sterowac
    dowoli wedlug roznych warunkow:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 279. Data: 2009-11-22 22:11:27
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 21:00, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Tylko po co Ci to? Jestes ekolog fantasta, czy gazu nie masz?
    Gazu nie lubię. Choć niestety go będę miał... sąsiad mnie namówił
    (inaczej sam by nie miał, a żyć bez tego by nie mógł).
    ;-)

    >Z Twoim
    > racjonalizmem nie wydaje mi sie, zeby Ciebie tak zakrecili.
    > Mam klienta, montazyste pomp. W Twoich okolicach kroja ludzi na 70kzl.

    Nie wezmę tych z okolicy. To proste. A przy moich 450 m2 do ogrzewania
    plus woda w basenie to się chyba jednak opłaca bardziej niż gaz. Ale
    przede wszystkim w 100% bezobsługowe i o to mi chodzi.
    ;-)

    > wylacznie w drugiej taryfie, ale co mnie zastanowilo oni te pompy podlaczaja
    > tez do zwyklych grzejnikow i grzeja tym caly dzien.

    Ja nie będę miał ani jednego klasycznego grzejnika. Idealne warunki do
    zastosowania niskotemperaturowych źródeł ciepła.

    > Tyle ze gdybym tak mial to i tej pompy bym nie potrzebowal i o to moze
    > wlasnie chodzi.

    Może jednak zostańmy przy tym że jestem ekologiem fantastą (ale nie
    fanatykiem)
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 280. Data: 2009-11-22 22:16:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:hec1u1$k8q$1@news.interia.pl...

    > Koszt utrzymania basenu w domu trzeba liczyć miesięcznie przynajmniej 2000zł

    Przesada.

    > Są to koszty: wymiany wody

    System otwarty?

    >, wymiany filtrów oraz lamp zabijających bakterie,
    co miesiąc?

    > koszty podgrzewania, koszty pracujących non-stop pomp, koszty usuwania
    > nadmiernej wilgoci z budynku, koszty zwiększonego podatku od nieruchomości
    > ze względu na potrzebną większą powierzchnię domu.
    True, true.
    ;-)

    > Pomijam tu już koszty
    > związane z budową basenu oraz dostosowaniem domu do możliwości użytkowania
    > basenu.

    Coż, inwestycja....
    Nie robię tego żeby "mi się opłacało".
    ;-)