  • 1. Data: 2009-10-17 15:30:53
    Temat: koszt wyburzenia starego domu
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Hej!
    Rozważam zakup starego domu. Jestem obecnie zielony w temacie.
    W zasadzie to bardziej zależy mi na lokalizacji niż
    tym co tam stoi i na pewno chciałbym zburzyć ten dom.

    Jakie są koszty wyburzenia?

    - Dom ma powierzchnie ok 150m2, podpiwniczony, teren dość wilgotny
    - stropy zrobione nie z betonu i nie z drewna (cos posrodku)
    - mała (4a) i wąską działka (mniej więcej 25x16m)
    - dom z jednej strony stoi w granicy (na szczęscie od strony sąsiada nic nie
    przylega)
    - dom z drugiej strony stoi 3m od granicy od drugiego sąsiada

    Czy przed rozpoczęciem budowy nowego domu takie wyburzenie powinienem zlecic
    osobnej firmie
    czy tej ktora będzie budowala "nowy" dom na tym miejscu?

    Czy z racji tego że dom obecnie stoi w granicy sąsiada czy sąsiad może sie
    nie zgodzić
    aby nowa budowa równiez stała w granicy i np każe się odsunąć 4m? (przy
    wąskiej działce ma to ogromne znaczenie)

    z góry dziekuje za pomoc:)

    pozdrawiam serdecznie
    Wasyl

  • 2. Data: 2009-10-18 09:49:57
    Temat: Re: koszt wyburzenia starego domu
    Od: mk <d...@t...pl>

    Zanim weźmiesz się do burzenia, zastanów się czy nie złożyć WZ na nowy
    dom jako wymiennego dla istniejącego, no chyba, że nie zależy Ci na
    takim zagospodarowaniu działki
    Pdr. M

  • 3. Data: 2009-10-18 12:39:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Wasyl" <w...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > - dom z jednej strony stoi w granicy (na szczescie od strony s?siada nic nie
    > przylega)
    > - dom z drugiej strony stoi 3m od granicy od drugiego s?siada
    >
    > Czy przed rozpoczeciem budowy nowego domu takie wyburzenie powinienem zlecic
    > osobnej firmie
    > czy tej ktora bedzie budowala "nowy" dom na tym miejscu?
    >
    > Czy z racji tego ?e dom obecnie stoi w granicy s?siada czy s?siad mo?e sie
    > nie zgodziae
    > aby nowa budowa równiez sta?a w granicy i np ka?e sie odsun?ae 4m? (przy
    > w?skiej dzia?ce ma to ogromne znaczenie)

    Moze. Dlatego tak jak juz jeden kolega zasugerowal zrób projekt odbudowy a nie
    rozbiórki a potem budowy. Bo masz swiadomosc, ze potrezbujesz pozwolenia na budowe do
    tej rozbióki ?

  • 4. Data: 2009-10-18 15:46:29
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    no wlasnie zalezy mi na takim zagospodarowaniu działki jak obecnie,
    bo dom do zburzenia stoi w granicy i obawia sie ze gdyby go tam nie bylo
    to nie moglbym postawic domu w granicy bo by sie sasiad nie zgodzil

    pozdro
    Wojtek