  • 71. Data: 2009-01-16 07:36:22
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości

    > Skad masz ta teorie?

    też jestem ciekaw...

    ten wątek jest ciekawy bo można sie dowiedzieć wielu zabawnych teoreyjek o
    pracy systemó grzewczych.

  • 72. Data: 2009-01-16 07:37:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "leku" <l...@p...wprost.pl> wrote in message

    > W regulatorach Vailanta można wejść w menu wciskając "I" oraz "+"
    > równocześnie i tam jest 100 parametrów do poustawiania wybiegów pomp,
    > czasów i różnych pierdół. Ale to jest na głównym sterowniku bez
    > względu czy pogodówka jest czy nie. Nie wiem co by było jakby wyjąć
    > pogodówkę i zobaczyć czy wszystkie parametry są nadal dostępne.
    > Są w sieci PDF-y dla serwisantów jak to ustawiać i co oznaczają
    > natomiast ukrytych menu nie znalazłem w samym regulatorze pohodowym
    > 410s i 420s

    są różne sterowniki, są takie gdzie jest 100 parametrów a są takie co mają
    pięć na krzyż i dupa blada.

  • 73. Data: 2009-01-16 07:38:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

  • 74. Data: 2009-01-16 07:40:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BrunoJ wrote:

> [...]
    > jest malo smieszne, ja u siebie przy malych dzieciach (i plastikowej
    > instalacji) nie mogbym sobie na cos takiego pozwolic.

    bo krzywa ma dwa parametry:

    pochylenie i punkt pracy (wybrany), trzeba ją tak dopasowac aby pokrywała
    sie ona z potrzebami budynku np dla - 20 - 70 st a dla 0 st 40 st wody
    grzewczej

  • 75. Data: 2009-01-16 07:42:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BrunoJ wrote:

    > Hehe, doczytalem. I... o czym to bylo w tym watku? ze nie kazdy
    > sterownik pozwala wszystko ustawic? Wiec w tymze Brotje (to jest
    > TriBloc TE 23 C) ustawia sie po prostu krzywa, im wiekszy numerek tym
    > wyzsza temperatura obiegu i jednoczesnie bardziej stroma krzywa.
    > Jesli wiec przy 0st na dworze potrzebne jest 60st w obiegu (krzywa 2)
    > to niestety przy -25 bedzie 90st w obiegu - tak wynika z obrazka.

    ale z tego wynika że coś masz nie tak jeśłi przy 0 st potrzebujesz już 60 st
    na grzejnikach.

  • 76. Data: 2009-01-16 07:43:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Ale bez pokojowego wychodzi po prostu drozej (na paliwie).

    przecież gdy niema schłodzenia to kocioł sie też wyłącza.

  • 77. Data: 2009-01-16 08:49:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko ze ta cala nauka jest jakby wbrew logice i nauce. Nie slyszalem,
    > zeby woda zamarzala przy +2 C, a tym bardziej przy +20 C wewnatrz. Takie
    > pompy generuja same straty, jezeli ogrzewanie wodne w tym momencie nie
    > jest potrzebne, a na zewnatrz jest ciagle powyzej 0 C.

    Ja podejrzewam dwie rzeczy. Byc moze kiedys jakis uzytkownik mial rury
    prawie na wierzchu (na zewnatrz) i jakims kosmicznym cudem zamarzlo mu -
    sytuacja cokolwiek debilna, ale moglaby sie zdarzc np. w trakcie budowy.
    Wiec wymyslili "zabezpieczenie". Albo drugie wyjscie - takich maja po prostu
    "inzynierow".

  • 78. Data: 2009-01-16 14:40:56
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > znaczy jak otworzysz okan na górze i przyjdziesz wieczorem do domu?
    >
    > to ci rury zamarzną

    No nie tak ekstremalnie od razu. Gruntowne wywietrzenie rozumiem jako otwarcie
    okna przez kilka minut a potem jego zamknięcie. Głowice na zaworach otworzą
    się wtedy na maks i będą starały się szybciej przywrócić temperaturę w
    pomieszczeniu. Chyba, że układ jest zestrojono tak, że głowice termostatyczne
    i tak są otwarte na maks. Wtedy oczywiście przy ww. wietrzeniu głowice nic nie
    pomogą no bo niby jak?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 79. Data: 2009-01-16 18:56:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    e-kran wrote:

> [...]
    > zestrojono tak, że głowice termostatyczne i tak są otwarte na maks.
    > Wtedy oczywiście przy ww. wietrzeniu głowice nic nie pomogą no bo

    a jak niby głowice mają być jakoś tam zestrojone?

    głowica ma czujnik temperatury i otwiera sie zamyka w zaleznosci jaka jest
    temperatura powietrza w jej pobliżu.

    BTW

    mialem ostatnio interwencjie, babka marudziła że jej grzejniki słabo grzeją,
    poszedłe choć to nie jest mój interes i okazało sie że kobieta suszy na
    grzejnikach pranie tak że zakrywa głowice. no i grzejniki ma praktycznie
    zimne :)

  • 80. Data: 2009-01-16 19:39:48
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > no to masz źle zrobiona instalcję kotłowni i tyle.
    >
    > pompa obiegowa co nie powinna ci schładzać zasobnika cwu.

    Bo to nie jest taka prosta sprawa. Mowa nie jest o kotlowni, a o mieszkaniu
    w starym budownictwie. Zamiast piecy sa grzejniki zesilane jeszcze dwa lata
    temu z kuchni weglowej. Zamiast kuchni stoi maly kociol weglowy w kuchni, ot
    i cala kotlownia. I tak wyglada srednio, ale jakis kompromis trzeba bylo
    znalezc. Dokladanie dodatkowego orurowania, i innych dupereli nie wygladalo
    by powalajaco. Faktem jest, ze instalator nawet nie zaproponowal jakiejs
    alternatywy, no tak z nimi juz jest. Cena oczywiscie na koniec ulegla
    zmianie w gore powyzej ustalonej wczesniej o 100zl, jak to zwykle.:-)
    Cholera nigdy im w dol jakos nie wyjdzie. :-) Dzis juz nie chce mi sie tego
    zmieniac, bo mam nadzieje zamieszkac w tym roku juz u siebie w domu. Moze
    przerobie to dla rodzicow jak znajde czas, bo dzis wiem juz znacznie wiecej
    niz wtedy.

    Pozdro.. TK