  • 11. Data: 2009-03-11 15:29:02
    Temat: Re: kupno mieszkania
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Kwestia ceny- dom jest tyle warty za ile ktoś zechce go kupić

    Debilna definicja nie mająca nic wspólnego z definicją wartości czy ceny. Ja
    dam za ten dom 1 zł i ciekawe czy właściciel będzie chciał go sprzedać.

  • 12. Data: 2009-03-11 18:02:57
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

> [...]
    > Problem w tym, że za to mieszkanie muszę zapłacić do końca sierpnia,
    > natomiast zdecydować się muszę jak najszybciej. Podejrzewam, że sprzedanie
    > domu do tego okresu może być ciężkie. A więc najlepszym pomysłem jest
    > wziąć kredyt, a jak się sprzeda dom to go spłacić. Problem w tym, że nie
    > mogę w ogóle wyłożyć gotówki.
    > Z pewnością nie jeden z Was miał podobną sytuację, więc może ktoś coś
    > doradzi. Pytanie, czy są jakieś produkty bankowe, które umożliwiłyby mi
    > wykonanie takiej operacji? Jak się do tego zabrać, żeby okazja mi nie

    moze Twoi np. rodzice maja jakas nieruchomosc?
    jezeli tak i jest ona wiecej warta niz tyle ile potrzebujesz, sprobuj
    wystapic o pozyczke hipoteczna (pod zastaw nieruchomosci w/w rodzicow)
    po za tym mozesz sprobowac dogadac sie ze sprzedajacym, ze wplacasz mu np.
    100tys zl (z pozyczki hipotecznej) a drugie 100 po sprzedazy mieszkania
    (stosowny zapis w akcie notarialnym)
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-03-11 18:31:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Boombastic" > Debilna definicja nie mająca nic wspólnego z
    definicją wartości czy ceny. Ja
    > dam za ten dom 1 zł i ciekawe czy właściciel będzie chciał go sprzedać.
    Ktoś inny da 150tys i jak nikt nie da więcej to znaczy że tyle jest wart.
    Ostatnio jakieś duże zadłużone wydawnictwo kupiono za 1funta bodajże.

    Kris

  • 14. Data: 2009-03-11 18:41:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ktoś inny da 150tys i jak nikt nie da więcej to znaczy że tyle jest wart.
    > Ostatnio jakieś duże zadłużone wydawnictwo kupiono za 1funta bodajże.

    Ale ja chcę go kupić za 1 zł i tyle daję. Nie widzisz dalej problemu?

  • 15. Data: 2009-03-11 18:44:35
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > moze Twoi np. rodzice maja jakas nieruchomosc?

    A po co mu trzecia nieruchomość?

> [...]
    > 100tys zl (z pozyczki hipotecznej) a drugie 100 po sprzedazy mieszkania

    A po co brać z reguły droższą i ograniczoną co do zabezpieczenia pożyczkę
    hipoteczną? Będzie mieć przecież dwie nieruchomości jako zabezpieczenie
    kredytu hipotecznego do wyboru.

  • 16. Data: 2009-03-11 19:12:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:49b806a6$0$29423$f69f905@mamut2.aster.pl...

    Skoro nikt nie chce dac wiecej to widocznie jest warte Twoją złotówke. Tylko
    że sprzedający nie musi wcale sprzedać za tyle.;)))

    Kris

  • 17. Data: 2009-03-11 19:21:01
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    >A więc najlepszym pomysłem jest wziąć kredyt, a jak się sprzeda dom to go
    >spłacić. Problem w tym, że nie mogę w ogóle wyłożyć gotówki.

    szukaj banku ktory da ci kredyt na 100% wartosci mieszkania(dawniej nie bylo
    problemu teraz roznie bywa, ale pare bankow sie znajdzie :)
    no i takiego ktory nie wezmie oplaty za wczesniejsza splate kredytu oraz nie
    ma jakis warunkow ze nie mozna np splacic wczesniej niz po 3-5 latach.

    do tego dojdzie ubezpieczenie kredytu do czasu kiedy nie bedziesz miec
    zabezpieczonej hipoteki ale to jakies nie wielkie pieniadze.

    ogolnie nie jest to jakas super skomplikowana sprawa a ze pozyczasz na
    chwile kase to latwiej wybierac bank nie przejmujac sie strasznie marza czy
    wysokoscia oprocentowania.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 18. Data: 2009-03-11 19:32:31
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

    > A po co mu trzecia nieruchomość?
    czytaj nizej
    w przypadku chociazby gdy nie ma pelnej zdolnosci kredytowej na 100% nowej
    nieruchomosci

    > A po co brać z reguły droższą i ograniczoną co do zabezpieczenia pożyczkę
    > hipoteczną? Będzie mieć przecież dwie nieruchomości jako zabezpieczenie
    > kredytu hipotecznego do wyboru.

    pozyczka hipoteczna faktycznie jest drozsza (oprocentowanie)
    ale znacznie prostrza jezeli chodzi o cel na jaki ja przenzaczymy i z
    niczego nie trzeba sie tlumaczyc przed bankiem, w przeciwienstwie do kredytu
    hipotecznego, ktory wyplacany jest w transzach
    po za tym tak jak wspomnialem, gdyby autor watku nie posiadal zdolnosci
    kredytowej na 200tys zl, a np. tylko na polowe i hipoteke np. rodziny to
    jest to dobre wyjscie, poniewaz zadne bank nie zgodzi sie przy kredytcie
    hipotecznym, aby udzielic tego kredytu jedynie na polowe nowej inwestycji
    mam nadzieje, ze zrozumiale sie wyrazilem:)

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-03-11 19:35:21
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Skoro nikt nie chce dac wiecej to widocznie jest warte Twoją złotówke.
    > Tylko że sprzedający nie musi wcale sprzedać za tyle.;)))

    Dlaczego nie musi? Przecież sam napisałeś, że jest warte tyle ile ktoś za
    nie chce zapłacić. A ja chcę zapłacić 1 zł. Skoro nie chce sprzedać to twoja
    definicja wartości leży w gruzach.

  • 20. Data: 2009-03-11 19:39:09
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > czytaj nizej
    > w przypadku chociazby gdy nie ma pelnej zdolnosci kredytowej na 100% nowej
    > nieruchomosci

    Bzdura. Jak nie ma zdolnosci kredytowej to choćby miał 10 nieruchomosci to
    nie dostanie kredytu.

> [...]
    > niczego nie trzeba sie tlumaczyc przed bankiem, w przeciwienstwie do
    > kredytu hipotecznego, ktory wyplacany jest w transzach

    Bzdura. Kredyt mieszkaniowy nie jest wypłacany w transzach i nie jest
    bardziej skomplikowany od pożyczki hipotecznej.

> [...]
    > hipotecznym, aby udzielic tego kredytu jedynie na polowe nowej inwestycji
    > mam nadzieje, ze zrozumiale sie wyrazilem:)

    Wyrażać się mozesz zrozumiale, ale masz raczej blade pojęcie o rynku
    kredytowym. Jak nie ma zdolnosci kredytowej to nie dostanie kredytu,
    niezależnie od zabezpieczeń.