  • 1. Data: 2009-03-11 07:15:39
    Temat: kupno mieszkania
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Mam dom warty powiedzmy 250 tyś (do generalnego remontu). Trafiła mi się
    okazja na kupno mieszkania w dobrej lokalizacji za 200 tyś (w wysokim
    standardzie, odnowione). Chciałbym sprzedać dom i kupić mieszkanie.
    Problem w tym, że za to mieszkanie muszę zapłacić do końca sierpnia,
    natomiast zdecydować się muszę jak najszybciej. Podejrzewam, że
    sprzedanie domu do tego okresu może być ciężkie. A więc najlepszym
    pomysłem jest wziąć kredyt, a jak się sprzeda dom to go spłacić. Problem
    w tym, że nie mogę w ogóle wyłożyć gotówki.
    Z pewnością nie jeden z Was miał podobną sytuację, więc może ktoś coś
    doradzi. Pytanie, czy są jakieś produkty bankowe, które umożliwiłyby mi
    wykonanie takiej operacji? Jak się do tego zabrać, żeby okazja mi nie
    uciekła?

  • 2. Data: 2009-03-11 07:42:52
    Temat: Re: kupno mieszkania
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > doradzi. Pytanie, czy są jakieś produkty bankowe, które umożliwiłyby mi
    > wykonanie takiej operacji? Jak się do tego zabrać, żeby okazja mi nie

    Zapytaj na pl.biznes.banki.
    Ale jesli masz zdolnośc kredytową to mozesz wziąc kredyt na kupno mieszkania
    a po sprzedazy domu spłacic ten kredyt.
    A odnośnie okazji- podejdz do tematu na spokojnie- Mikołaje nie istnieją,
    okazje raczej tez.. Sprawdz na spokojnie bez emocji wszystko i wtedy
    podejmij decyzje

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-03-11 07:51:21
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    kris pisze:
    > A odnośnie okazji- podejdz do tematu na spokojnie- Mikołaje nie istnieją,
    > okazje raczej tez.. Sprawdz na spokojnie bez emocji wszystko i wtedy
    > podejmij decyzje

    okazja taka, że mieszkanie sprzedaje znajomy, który w sierpniu
    przechodzi do nowo wybudowanego domu. Cena mieszkania jest porównywalna
    z cenami mieszkań w okolicy, różnica tylko taka, że jest kompletnie
    odnowione i w wysokim standardzie.

  • 4. Data: 2009-03-11 08:07:27
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > doradzi. Pytanie, czy są jakieś produkty bankowe, które umożliwiłyby mi
    > wykonanie takiej operacji? Jak się do tego zabrać, żeby okazja mi nie

    Kredyt na 100% na zakup mieszkania z negocjacjami by nie płacić za dużo za
    wcześniejszą spłatę. Będzie cięzko i drogo, ale nie niemożliwe (w zależności
    od twojej zdolności kredytowej).

  • 5. Data: 2009-03-11 08:22:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:49b7715f$0$29409$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > wcześniejszą spłatę. Będzie cięzko i drogo, ale nie niemożliwe (w
    > zależności od twojej zdolności kredytowej).

    Jeśli chce go spłacic w całosci w krótkim czasie to nie bedzie drogo. Niech
    tylko negocjuje jak najnizszą prowizje i najkorzystniejsze warunki
    swcześniejszej spłaty. Odsetki i marza nie maja tu wiekszego znaczenia.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-03-11 12:53:15
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > do nowo wybudowanego domu. Cena mieszkania jest porównywalna z cenami
    > mieszkań w okolicy, różnica tylko taka, że jest kompletnie odnowione i w

    Nie rozumiem więc dlaczego musisz tak szybko wykładać pieniądze. Czyżby
    znajomy tez nie miał kasy na nowokupiony budynek :-).
    To teraz juz wiesz skad sie wziął kryzys. Kasy ni ma a banki nie pożyczają
    :-).
    Wg mnie problem w tym , ze zapłacisz znajomemu a ze sprzedażą swojego
    bedziesz sie bujał.
    Dzisiaj widziałem oferty na mieszkania w Konstancinie pod warszawa po
    3500zł. 2 tyg temu ta sama firma jako super okazje reklamowała te same
    mieszkania po 4000zł.
    Dlatego proponuje wziac na wstrzymanie. W takich czasach co nagle to po
    diable.

  • 7. Data: 2009-03-11 13:18:49
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli chce go spłacic w całosci w krótkim czasie to nie bedzie drogo.
    > Niech tylko negocjuje jak najnizszą prowizje i najkorzystniejsze warunki
    > swcześniejszej spłaty. Odsetki i marza nie maja tu wiekszego znaczenia.

    Będzie drogo, bo będzie płacić wyższe oprocentowanie z tytułu braku wkładu
    własnego lub ubezpieczenie niskiego wkładu łasnego (jak zwał tak zwał). Do
    tego musi dpilnować by w umowie były zapisy dotyczące wcześniejszej spłaty
    by się nie zaskoczył, ze ma do zapłącenia kilka % opłaty.

  • 8. Data: 2009-03-11 13:54:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:49b7ba5c$0$29417$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Będzie drogo, bo będzie płacić wyższe oprocentowanie z tytułu braku wkładu
    > własnego lub ubezpieczenie niskiego wkładu łasnego (jak zwał tak zwał).

    Ale przez stosunkowo krótki okres- do czasu sprzedaży domu.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-03-11 14:30:54
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:49b7ba5c$0$29417$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Ale przez stosunkowo krótki okres- do czasu sprzedaży domu.

    Wiesz, to niekoniecznie musi być krótki okres :-)

  • 10. Data: 2009-03-11 14:50:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:49b7cb1e$0$29416$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gp8fqg$gf5$1@news.onet.pl...

    > Wiesz, to niekoniecznie musi być krótki okres :-)

    Kwestia ceny- dom jest tyle warty za ile ktoś zechce go kupić
    Coż znaczy dwa/ trzy lata w porównaniu do lat 35(a na tyle mniej więcej
    brane są kredyty mieszkaniowe)
    Aczkolwiek możiwa jest sytuacja że pieniądze uzyskane ze sprzedaży domu nie
    starczą nawet na pokrycie kredytu.
    Dlatego radziłem sprawe na spokojnie przemyśłec a może i właściciel
    mieszkania zjedzie z ceny. Pośpiech to zły doradca.

    Krzysiek