  • 1. Data: 2011-03-19 16:38:01
    Temat: kwitnące długo kerzewy - jakie?
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    jakie 'krzaki' długo ładnie kwitną? i "same o siebie dbają" (tzn nie
    wymagają zawiłych zabiegów ogrodniczych)

    znalazłam takie coś:
    http://www.swistak.pl/a13781108,NAJDLUZEJ-KWITNACY-K
    RZEW-SWIATA-KWITNIE120-DNI.html

    jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu
    kilku lat na tyle by były efekty.

  • 2. Data: 2011-03-19 17:06:20
    Temat: Re: kwitnące długo kerzewy - jakie?
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    RZEW-SWIATA-KWITNIE120-DNI.html

    > jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu
    Witam!
    Tego co znalazłaś to nie warto, wymarza!!! Widziałem kwitnące pięknie - ale
    w Grecji.
    Obejrzyj co rośnie i kwitnie u sąsiadów, w okolicznych parkach i będziesz
    miała odpowiedź na Twoje pytanie :) Ja bym proponował róże parkowe.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2011-03-19 18:03:37
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > wymagają zawiłych zabiegów ogrodniczych)
    > jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu

    Proponuję: http://www.florlang.pl/ketmia.html
    Poza cięciem raz do roku (jeśli uznasz za konieczne) nie musisz nic robić.
    Czasem atakują je mszyce ale nie są wstanie zniszczyć tej rośliny gdy jest
    już kilkuletnia. Krzaczki mają różne odcienie kwiatów. Można je ciekawie
    komponować
    a nawet zaplatać pnie roślin o różnych barwach gdy rośliny są młode. Efekt
    Każdy się zatrzyma by choć chwilkę oko pocieszyć.
    Odradzam kupno sadzonek - chyba że po 1 zł. Jerszcze teraz możesz zebrać lz
    okolicy lub zamówić nasiona. Łatwo kiełkują i dobrze wzrastają.
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 4. Data: 2011-03-20 02:58:29
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message
    > Proponuję: http://www.florlang.pl/ketmia.html
    niezła,
    tylko nie wiem na ile ketmia jest krzewem, a na ile drzewem, a na ile
    rośliną 'żywopłotną' :p

    > Odradzam kupno sadzonek - chyba że po 1 zł. Jerszcze teraz możesz zebrać
    > lz okolicy lub zamówić nasiona. Łatwo kiełkują i dobrze wzrastają.
    dzięx

  • 5. Data: 2011-03-20 03:12:34
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    ok już się przyjrzałam

    potrzebiwałabym instrukcji sadzenia z nasion:
    - gętość obsadzeń aby uzyskać grupy typu kląb
    - gętość obsadzeń aby uzyskać żywopłot
    - głębokość.

  • 6. Data: 2011-03-20 06:37:05
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > ok już się przyjrzałam
    >
    > potrzebiwałabym instrukcji sadzenia z nasion:
    > - gętość obsadzeń aby uzyskać grupy typu kląb
    > - gętość obsadzeń aby uzyskać żywopłot
    > - głębokość.

    Sadzić będziesz roślinki. Nasionka wystarczy wysiać.
    ;-)
    Siej do doniczek po kilka szt. lub w rządki do tzw. "korytka balkonowego"
    na głębokość około 1 cm.
    Siewki przepikujesz po jednej do małych doniczek i pod koniec lata
    zakopiesz je w ziemi na zimę. Poradzą sobie.
    Wiosną następnego roku już tylko wysadzanie na miejsce docelowe
    w odstępie 40 - 60 cm.
    Sadzisz młode roślinki na taką głębokość by powierzchnia
    wyjętej z doniczki bryłki korzeniowej była równo z powierzchnią
    podłoża docelowego lub troszkę głębiej.
    Jako, że roślina jest łatwa do cięcia i formowania, możesz posadzić
    w szpalerze podwójnym np. -_-_-_-_. Uzyskasz zieloną i kwitnącą ścianę.
    Nasadzenia na kląbie wg własnej fantazji.
    I tak będziesz jeszcze wielokrotnie zmieniać wygląd swego ogrodu,
    bo tak jest zawsze w miarę nabywania wiedzy tajemnej o roślinach.
    ;-)
    Obowiązuje zasada:
    "Chcesz być szczęśliwy przez godzinę - upij się,
    Chcesz być szczęśliwy przez rok - ożeń się,
    Chcesz być szczęśliwy przez całe życie - załóż sobie ogród"

    Tylko w ogrodzie nie zmieniając stanu cywilnego możesz zmieniać do woli
    towarzyszące Tobie rośliny.

    Pozdrawiam słonecznie

    skryba

  • 7. Data: 2011-03-20 06:53:18
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > ok już się przyjrzałam
    >
    > potrzebiwałabym instrukcji sadzenia z nasion:
    > - gętość obsadzeń aby uzyskać grupy typu kląb

    Jeśli siewki są o nieznanej barwie kwiatów możesz je wiosną
    przyszłego roku wsadzać do 3-5 litrowych donic i te donice
    zakopać w miejscu docelowym w szpaler pojedynczy lub podwójny.
    Gdy zakwitną to donice wykopiesz i poprzestawiasz tak by uzyskać
    oczekiwaną kompozycję kolorystyczną. Jeśli wysadzisz bez donic,
    to po prostu szpadlem wykopiesz z bryłką korzeniową i też
    poprzestawiasz wg własnej woli.
    Pozdrawiam uzupełniająco
    skryba

  • 8. Data: 2011-03-20 11:41:23
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 3/19/2011 7:03 PM, skryba ogrodowy wrote:

> [...]
    > a nawet zaplatać pnie roślin o różnych barwach gdy rośliny są młode. Efekt
    > Każdy się zatrzyma by choć chwilkę oko pocieszyć.

    Przy czym, żeby nie było tak różowo - ketmie mają jedną, ale jak dla
    mnie dość dużą wadę. Bardzo późno zaczynają wypuszczać liście, więc
    długo w ogrodzie straszą gołe badyle, gdy dookoła już wszystko zielone.
    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 9. Data: 2011-03-20 17:20:19
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości
> [...]
    > dość dużą wadę. Bardzo późno zaczynają wypuszczać liście, więc długo w
    > ogrodzie straszą gołe badyle, gdy dookoła już wszystko zielone.

    Badyl tej barwy sam w sobie jest ozdobny
    Pozdrawiam malowniczo
    skryba

  • 10. Data: 2011-03-22 12:53:16
    Od: kryluta <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-19 17:38, lamia pisze:
> [...]
    RZEW-SWIATA-KWITNIE120-DNI.html

    > jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu

    Ja podpowiadam pięciorniki, które szybko rosną,szczególnie białe, łatwo
    rozmnożyć z gałązki, kwitnie do listopada , no a cena od 5-do8 zł,mam
    kilka i ciągle je rozmanażam. pozdrawiam