  • 1. Data: 2009-10-18 14:11:46
    Temat: maksymalny opad na dobę
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Jaki maksymalnie jest opad wody na metr kwadratowy w naszych warunkach
    klimatycznych? Musze sobie zaplanować odprowadzenie deszcówki i stąd to
    pytanie.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-10-18 15:31:27
    Temat: Re: maksymalny opad na dobę
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Jaki maksymalnie jest opad wody na metr kwadratowy w naszych warunkach
    > klimatycznych?  Musze sobie zaplanować odprowadzenie deszcówki i stąd to
    > pytanie.

    Kiedys zeby to samo obliczyc przyjalem ok. 500mm/m2 jest to zgodne z
    danymi srednimi dla mazowsza ale nie do konca tak jest. Na innych
    terenach te opady sa wieksze.
    To co w/g mnie jest problemem to obecne zmiany w warunkach
    klimatycznych. Mam na mysli wlasnie opady. Obecnie coraz czesciej
    obserwuje sie dlugie okresy bezopadowe i krotkie okresy o bardzo
    intensywnych opadach. Dane statystyczne nie maja tu nic do rzeczy.
    jesli masz cos w rodzaju oberwania chmury to praktycznie nie ma takic
    systemow, ktore zmiescilyby takie losci wody.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 3. Data: 2009-10-18 17:13:22
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
> [...]

    jesli masz cos w rodzaju oberwania chmury to praktycznie nie ma takic
    systemow, ktore zmiescilyby takie losci wody.

    Rozumiem to co piszesz dlatego nie pytam o średnie, ale o maxymalne na dobę,
    czyli ile może spaść na metr kwadratowy w ciągu doby maksymalnie w naszym
    klimacie.

  • 4. Data: 2009-10-18 17:22:04
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    > Rozumiem to co piszesz dlatego nie pytam o średnie, ale o maxymalne na
    > dobę, czyli ile może spaść na metr kwadratowy w ciągu doby maksymalnie w
    > naszym klimacie.

    Witam!
    Od czasu jak mam stację pogody z rejestracją to max było w tym roku pod
    koniec czerwca - 99mm na dobę, i około 50 w ciągu 1 godziny.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 5. Data: 2009-10-18 18:39:35
    Od: M <M...@w...pl>

    mirek pisze:

    > Rozumiem to co piszesz dlatego nie pytam o średnie, ale o maxymalne na dobę,
    > czyli ile może spaść na metr kwadratowy w ciągu doby maksymalnie w naszym
    > klimacie.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rekordy_klimatyczne_Pol
    ski

    M.

  • 6. Data: 2009-10-18 19:18:15
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki maksymalnie jest opad wody na metr kwadratowy w naszych warunkach
    > klimatycznych? Musze sobie zaplanować odprowadzenie deszcówki i stąd to
    > pytanie.

    100 mm i też setka, a w zasadzie 110 rura
    powinna wystarczyć.
    Przynajmniej u mnie wystarcza.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-10-18 19:20:22
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    waldek pisze:

    > Od czasu jak mam stację pogody z rejestracją to max było w tym roku pod
    > koniec czerwca - 99mm na dobę, i około 50 w ciągu 1 godziny.

    Moja stacja pogody zarejestrowała rekorowy dobowy opad 23.06.2009, ponad
    78 mm, a godzinowe maksimum było 18.07 - ponad 24 mm. Do rekordów
    z Wikipedii na szczęście trochę nam brakuje ;-)

    T.

  • 8. Data: 2009-10-18 19:50:43
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    Dy <d...@m...com.pl> napisał(a):

    > =B1d to
    >
    > Kiedys zeby to samo obliczyc przyjalem ok. 500mm/m2

    A co to za jednostka??? Co ona pokazuje? Może pomyliłeś z gramami? Ale wtedy
    0,5 kg wody na m.kw. to jest 0,5 mm a to jest odpowiednik krótkotrwałej mżawki.
    pzdr., PB

  • 9. Data: 2009-10-18 20:18:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    >intensywnych opadach. Dane statystyczne nie maja tu nic do rzeczy.

    Maja bardzo duzo tylko trzeba szukac wlasciwych danych statystycznych, np.
    dominanty a nie sredniej wazonej.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-10-19 09:15:40
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > 100 mm i też setka, a w zasadzie 110 rura
    > powinna wystarczyć.
    > Przynajmniej u mnie wystarcza.

    Mi chodzi raczej o pojemność studni chłonnej