  • 1. Data: 2010-11-01 19:57:25
    Temat: małopyląca wełna?
    Od: "Marek A." <m...@g...net>

    Zamierzam samodzielnie z jednym pomocnikiem ocieplić poddasze.
    Najbardziej boję się pylenia wełny (przy zakładaniu).
    Znalazłem wełnę ECOSE Technology Knauf - czy rzeczywiście mniej pyli i
    łatwiej się ją układa?

    Pytanie drugie:
    mam jedno pomieszczenie na poddaszu bez skosu (sufit ze stropem
    terriva). Czy to też ocieplić wełną, czy styropianem (powyżej będzie
    stryszek nieogrzewany i nieocieplany)?

    Pozdrawiam
    Marek.

  • 2. Data: 2010-11-01 20:26:26
    Temat: Re: małopyląca wełna?
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "Marek A." <m...@g...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > boję się pylenia wełny (przy zakładaniu).
    > Znalazłem wełnę ECOSE Technology Knauf - czy rzeczywiście mniej pyli i

    Ja sam nie układałem ale jak walczyłem z instalacją elektryczną Isover (nie
    pamietam czy Uni czy Super mata) mnie nie zjadł

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 3. Data: 2010-11-02 08:38:52
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 01.11.2010 20:57, Marek A. wrote:
> [...]
    > Najbardziej boję się pylenia wełny (przy zakładaniu).
    > Znalazłem wełnę ECOSE Technology Knauf - czy rzeczywiście mniej pyli i

    Mniej pyli wełna szklana - wlasnie knauf, isolver.

    > Pytanie drugie:
    > mam jedno pomieszczenie na poddaszu bez skosu (sufit ze stropem
    > terriva). Czy to też ocieplić wełną, czy styropianem (powyżej będzie
    > stryszek nieogrzewany i nieocieplany)?

    Styropian powinien byc od strony zimnej.

    S.

  • 4. Data: 2010-11-02 09:12:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-11-2010 o 20:57:25 Marek A. <m...@g...net> napisał(a):

    > Zamierzam samodzielnie z jednym pomocnikiem ocieplić poddasze.
    > Najbardziej boję się pylenia wełny (przy zakładaniu).
    Każda pyli, nawet te małopylące, najlepiej to robić teraz kiedy chłodno,
    ubrać się szczelnie i dobra maska na gebę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-11-02 09:39:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.11.2010 20:57, Marek A. pisze:
    > Zamierzam samodzielnie z jednym pomocnikiem ocieplić poddasze.
    > Najbardziej boję się pylenia wełny (przy zakładaniu).

    A co, masz uczulenie na rękawice i maski przeciwpyłowe? ;->

    > Znalazłem wełnę ECOSE Technology Knauf - czy rzeczywiście mniej pyli i
    > łatwiej się ją układa?

    Każda pyli.

  • 6. Data: 2010-11-03 08:44:05
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Pytanie drugie:
    > mam jedno pomieszczenie na poddaszu bez skosu (sufit ze stropem terriva).
    > Czy to też ocieplić wełną, czy styropianem (powyżej będzie stryszek
    > nieogrzewany i nieocieplany)?

    Robiłem z 1 pomocnikiem całe poddasze, bez maski
    z maską kilka min dało się robić i zaraz mokro.

    trochę pokaszliwałem, ale nie było tragedii,
    najgorzej jak do oka wpadłało,

    ale nie jest tak źle jak może się wydawać

  • 7. Data: 2010-11-03 12:53:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Każda pyli.

    ale nie każda tak samo i nie każda gryzie... :-)
    miałem do czynienia z rockwoolem fasadowym, taka ciemnozielona i
    ciężka, miałem czerwone całe nieosłonięte łapska
    natomiast isover akupłyta układa się genialnie, mało pyli i nie
    gryzie, ale maseczka i rękawiczki jak najbardziej wskazane, ja robiłem
    też w okularach i w kombinezonie, takim cienkim, malarskim

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-11-03 13:09:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Lis, 20:57, "Marek A." <m...@g...net> wrote:
    > Zamierzam samodzielnie z jednym pomocnikiem ocieplić poddasze.
    > Najbardziej boję się pylenia wełny (przy zakładaniu).

    Slusznie. Z wszystkich robot przy budowie domu welna to dla mnie
    najwieksza zaraza, zmora i cholerstwo. Wolalbym umrzec z glodu niz isc
    do pracy przy welnie ;-) Mi poddasze w wiekszosci ocieplil tesc z
    tesciowa :-) Koniecznie dlugi rekaw, dlugie spodnie (najlepiej
    sciagnac sobie na dole jakas gumka - najlepiej na wyzsze buty),
    koszula z postawionym kolnierzem, czapeczka, okulary, maska, rekawice.
    Wszystko najlepiej posciagane tak zeby nic tam nie wlecialo. Dlatego
    lepiej w chlodne dni to robic, niz w upal.. My ocieplalismy jakos na
    wiosne i bylo juz cieplo. Do tego dach z grafitowej ciemnej dachowki..
    Katastrofa :-) Szacun dla tych co robia to zawodowo. Na bank maja
    jakies knify - moze jakies specjalne kremy zeby welna nie gryzla ?:)

    Normalnie nie jestem zbyt wrazliwy ale jak widze welne to normalnie
    uciekam. Ostatnio musialem docieplic rure z kominka welna -
    musielibyscie sie spytac mojej zony ale przez te 30 min chodzilem
    nagrzany do czerwonosci ze zlosci ze musze dotykac cholerstwa (a to
    byla lagodna welna isovera - unimata :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.