    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: membrana dachowa - przemyslenia
    Date: Tue, 23 Feb 2010 08:42:49 -0000

    Witam

    Ostatnio pytalem na grupie o opinie ludzi ktorzy maja
    folie paroprzepuszczalna na dachach.

    Troche podzwonilem, troche poczytalem i chyba jednak
    sklaniam sie juz do deskowania.

    Ja naiwna blondynka zakladalem ze folia na dach wyjdzie jakies
    1700zł + 300zł tasmy. No i chyba nie za bardzo pokrywa sie
    z rzeczywistoscia.

    Moje zalozenie bylo takie, ze chce miec folie dobra, nie zaloze
    no name. Czyli do wyboru zostaja folie isover, pro-clima, tyvek.
    Pewnie wiecej, ale ja sie skupilem na tych 3 producentach.

    Koszt nie wychodzi ok 1700zł za folie a wiecej,
    nie doliczylem zakladow i zdaje sie ze mozna kupowac tylko pelne
    rolki - tak mi zaoferowali w jednej firmie. Tasmy tez sporo wiecej niz sie
    moze wydawac wyniosa - łączenia, 2 kominy, 3 okna polaciowe.
    Suma sumarum koszt folii od 3k i wiecej - praktycznie bez gwarancji.

    Tak naprawde nie ma zadnych gwarancji na te folie niby tyvek
    daje 30 lat, ale sa takie obostrzenia gwarancyjne ze chyba w rzeczywistosci
    ciezko z uznaniem gwarancji.

    Pro clima daje 6 lat ale tylko w niemczech i pod warunkiem ze zaklada folie
    specializowana ekipa, wykona za dodatkowa oplata badania szczelnosci
    i paroizolacja takze bedzie tej samej firmy. W Polsce praktycznie nia ma na
    ten towar gwarancji, poniewaz pro clima nie ma w Polsce odpowiednich ekip.

    Po drugie jezeli faktycznie zacznie sie cos dzac i reklamacja zostanie
    uznana,
    zwrot dostane tylko za folie, juz za przekladanie dachu nie.

    Folia wydaje sie lepszym rozwiazaniem niz deskowania pod wzgledem
    wentylacji, ale nie ma na nie praktycznie gwarancji
    (o czyms to swiadczy - moze nie o tym ze szybko skruszeje, ale o tym ze
    nawet
    producent nie jest pewien na dzien dzisiejszy ile moga wytrzymac).
    Nie twierdze ze jest to zly towar, ale jak sobie pomysle, ze ukoncze dom
    i po 4-5latach zaczne sie zatanawiac czy ja mam jeszcze membrane czy nie,
    hmm "to parowkowym skrytożerca mowie stanowczo nie" ;-).

    Suma sumarum kombinuje teraz aby wykonac fundament lany, szalunek z desek,
    ktore pojda potem na dach - bedzie to okolo polowa ktora potrzebuje. Lany
    fundament
    powinien wyjsc taniej, choc musze porozmawiac z murarzem.
    Takze musze porozmawiac z ciesla czy deski szalunkowe beda sie nadawaly na
    dach domu.

    Podsumowujac przy takim podejciu, deskowanie nie musi stanowic takiego
    masakrycznego kosztu , tak sie wydaje.
    Jezeli bym to wykonal wlasnymi silami, to w zasadzie koszt deskowania
    wyjdzie
    tylko troche drozej.

    Pzdr
    Darek