  • 11. Data: 2010-02-23 12:51:24
    Temat: Re: membrana dachowa - przemyslenia
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >Nie wiem czemu liczysz tasmy - co maja tasmy do foli czy
    >deskowania ? :) Tasme np. kominowa (olowiana) i tak musisz dac,
    >obojetnie jakie rozwiazanie wybierzesz. Okna juz maja w kolnierzach
    >swoje tasmy.

    no tasmy chyba sa potrzebne do poklejenia tych paskow folii z soba?
    czy sie myle?

    dajesz tylko zaklad i juz, sam teraz zglupialem, musze sprawdzic?

    Pzdr
    Darek

  • 12. Data: 2010-02-23 12:54:32
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    no sprawdzilem i w wycenie ktora otrzymalem mam
    10 rolek tasmy , kazda po 30m. Czyli w sumie 300m
    tasmy, to zdaje sie ze do kominow i okien nie bedzie :-).

    Pzdr
    Darek

  • 13. Data: 2010-02-23 17:44:50
    Od: M <M...@w...pl>

    Darek pisze:

    > no tego akurat nie wiem i raczej trudno sie tu zapedzac na lat
    > 50 czy 100 skoro to sa produkty ktore niezby dlugo sa na rynku.

    Jeżeli wiesz, jakie procesy tym sterują, to jesteś w stanie to
    wyekstrapolować. I nie musisz czekać 50 lat by to sprawdzić. Tak samo
    jak nie musisz lecieć na Słońce, by wiedzieć, jakie są tam pierwiastki :-)

    M.

  • 14. Data: 2010-02-23 17:57:50
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    M pisze:
    > Jeżeli wiesz, jakie procesy tym sterują, to jesteś w stanie to
    > wyekstrapolować. I nie musisz czekać 50 lat by to sprawdzić. Tak samo
    > jak nie musisz lecieć na Słońce, by wiedzieć, jakie są tam pierwiastki :-)

    Ho HO!! ... Jest teoria: "daj mi dostatecznie silny komputer,
    a odpowiem na kazde pytanie" (chodzi o fizyke). Niestety do kitu.
    Doswiadczenie i macanie ma sie dobrze :-)

    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2010-02-23 19:33:12
    Od: M <M...@w...pl>

    Andrzej S. pisze:

    > Ho HO!! ... Jest teoria: "daj mi dostatecznie silny komputer,
    > a odpowiem na kazde pytanie" (chodzi o fizyke). Niestety do kitu.
    > Doswiadczenie i macanie ma sie dobrze :-)

    Bo to się robi macając. Przykładowo: jeśli szybkości jakiś procesów
    zachodzi szybciej w wyższej temperaturze, to podwyższasz temperaturę i
    patrzysz jak szybko się zdegraduje. Potem ekstrapolujesz to do niższej
    temperatury.

    Jak będzie naprawdę - nie do końca wiadomo. Ale to już jest zarządzanie
    ryzykiem. Jak na razie firmy dają takie długoletnie gwarancje i nie
    bankrutują. Nie wiem jak to się ma w szczegółach do folii - zapewne
    trudno to oszacować, stąd tyle szykan. :-)

    M.

  • 16. Data: 2010-02-23 20:05:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak będzie naprawdę - nie do końca wiadomo. Ale to już jest zarządzanie
    > ryzykiem. Jak na razie firmy dają takie długoletnie gwarancje i nie
    > bankrutują. Nie wiem jak to się ma w szczegółach do folii - zapewne

    Tylko że ryzykują jedynie folią. Za uszkodzoną dadzą ci nową rolkę. Koszt takiej
    reklamacji jest dla producenta znikomy.

  • 17. Data: 2010-02-23 20:45:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lut, 13:54, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    > no sprawdzilem i w wycenie ktora otrzymalem mam
    > 10 rolek tasmy , kazda po 30m. Czyli w sumie 300m
    > tasmy, to zdaje sie ze do kominow i okien nie bedzie :-).

    Aha, czyli rzeczywiscie to pewnie tasma do sklejania membran.. Jaki
    masz spadek dachu? Bodaj powyzej 22st wystarczy zaklad 10-15cm,
    dopiero ponizej trzeba kleic. Ja nie kleilem - uwazam ze to przesada.
    Ale zaraz KIKI wyskoczy, ze trzeba skleic wszystko bo wiatr bedzie
    fujal ;-) U mnie jakos nie fuja (a moglby bo by szybciej wilgoc
    odbieral ;)

    Nastepny dom bedzie mial na pewno betonowe skosy + ocieplenie
    styropianem od zewnatrz :-) Mysle, ze moj ciesla dalby sobie z tym
    rade.. Ile problemow mniej.. Fiu fiu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-02-23 20:46:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    M pisze:

    Jak na razie firmy dają takie długoletnie gwarancje i nie
    > bankrutują.

    Raczej błędne jest odnoszenie wszystkiego do producentów tylko, bo oni
    sobie poradzą - zwłaszcza, że jeśli mówimy o gwarancji, to dotyczy ona
    jedynie folii.

    Bardziej sprawa boli inwestorów i to z ich strony trzeba spojrzeć...
    Mnie nie przekonują dywagacje teoretyków na temat tego co sie stanie z
    moją folią za piętnaście, czy dwadzieścia pięć lat. Jeśli faktycznie
    folia mi się zniszczy, to mam do remontu cały dach, gdzie koszt samej
    folii jest w zasadzie pomijalny. Na prawdę nie obchodzi mnie czy
    producenci folii bankrutują..., mnie obchodzi, czy ja nie zbankrutuję
    !!! Kiedy mam zamiar położyć dachówkę ceramiczną, która jest objęta
    gwarancją np. 50 lat, to chcę, żeby i to co pod dachówką wytrzymało co
    najmniej tyle właśnie.

    Dlatego i mnie zafrapował temat pełnego deskowania. Nie gadałem jeszcze
    z majstrem, ale zrobię to, bo przemawia do mnie sprawdzona +w praktyce+
    metoda duuużo bardziej niż jakieś tam :-) 'ekstrapolowane' dywagacje
    półmądrali z laboratoriów. Nie oni będą w razie czego finansować
    przymusowy remont mojego dachu...

  • 19. Data: 2010-02-23 21:18:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lut, 21:46, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlatego i mnie zafrapowa temat pe nego deskowania. Nie gada em jeszcze
    > z majstrem, ale zrobi to, bo przemawia do mnie sprawdzona +w praktyce+
    > metoda duuu o bardziej ni jakie tam :-) 'ekstrapolowane' dywagacje

    Pierwsze folie sa na dachach dobre kilkanascie lat, moj tyvek tylko w
    polsce na dachach lezy od 13-tu lat. Sam DuPont foliami (roznego typu)
    para sie od chyba 18 wieku ;-) To sa produkty na bazie kilkudziesieciu
    lat doswiadczen w produkcji tego typu materialow :)

    Naprawde uwazasz, ze deskowanie + papa wytrzyma bez remontu 50
    lat ? :-) A nawet 30lat! Niech chociaz 20 wytrzyma to bedzie bardzo
    niezle :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2010-02-23 21:33:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Naprawde uwazasz, ze deskowanie + papa wytrzyma bez remontu 50
    > lat ? :-) A nawet 30lat! Niech chociaz 20 wytrzyma to bedzie bardzo
    > niezle :)

    Nie uważam, że coś wytrzyma :-).

    Po prostu poszukuję dobrej technologii wykonania, bo mam świadomość, ze
    o jakości domu decyduje głównie to, co dla oka zewnętrznego obserwatora
    niewidoczne. Jakoś deskowanie do mnie bardziej przemawia - zresztą...
    dlaczego miałoby się zniszczyć, skoro byłoby dobrze wykonane?

    pozdr
    robercik-us