  • Data: 2009-06-29 20:26:05
    Temat: murowany kominek - know-how
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Ma ktos jaki ciekawy link gdzie mozna poczytac o stawianiu kominkow
    MUROWANYCH ? Wszystko co znajduje to albo poradniki 'jak zrobic obudowe z
    k/g' (ewentualnie z podmurówką) lub oferty firm ktore owszem wymuruja
    kominek ale oczywiscie nie ma poradnikow jak to zrobic samemu ;) Może źle
    szukam, nie wiem.

    Chce cala obudowe zrobic murowana, wysokosc scianki wyjdzie 2,65 o ile
    dobrze pamietam. Calosc z cegly szamotowej plus tego co zostało mi po
    budowie (silikat głównie)

    - czy i jak zwiazac scianki obudowy kominkowej z sciana działową/wylewką? (o
    strop nie pytam bo jest sufit podwieszany)
    - za kominkiem (na scianie) oczywiscie jest komin. nalezy go ocieplic
    zapewne. ale czy nalezy tez wymurowac scianke obudowy od strony tej sciany
    dzialowej (komina), nie wiem -dla usztywnienia calosci konstrukcji ?
    - jak zrobic "nadproże" tj cegly nad kominkiem przy zalozeniu ze dalej w w
    gore tez bedzie murowana scianka tj bedzie sie wspierac na tym nadprożu.

    Ogolnie wiem, wziasc se murarza. Ale ci o ktorych wiem ze znaja fach to na
    taka drobnice nie maja czasu, a pozostali coz...oferta 2500zł za samą
    murówkę plus "ktos mi musi pomagac" (w domysle ja)...no byl jeszcze jeden
    ktoremu pzowolilem klasc plytki w firmie w szatni...mowil ze tez umie
    murowac ;) Ale jak muruje tak jak polozyl te plytki to wole nie ryzykowac ;)

    Bede wdzieczny za wszelaka pomoc i sugestie.

    Pozdrawiam

    Kane