  • 1. Data: 2009-06-29 20:26:05
    Temat: murowany kominek - know-how
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Witam

    Ma ktos jaki ciekawy link gdzie mozna poczytac o stawianiu kominkow
    MUROWANYCH ? Wszystko co znajduje to albo poradniki 'jak zrobic obudowe z
    k/g' (ewentualnie z podmurówką) lub oferty firm ktore owszem wymuruja
    kominek ale oczywiscie nie ma poradnikow jak to zrobic samemu ;) Może źle
    szukam, nie wiem.

    Chce cala obudowe zrobic murowana, wysokosc scianki wyjdzie 2,65 o ile
    dobrze pamietam. Calosc z cegly szamotowej plus tego co zostało mi po
    budowie (silikat głównie)

    - czy i jak zwiazac scianki obudowy kominkowej z sciana działową/wylewką? (o
    strop nie pytam bo jest sufit podwieszany)
    - za kominkiem (na scianie) oczywiscie jest komin. nalezy go ocieplic
    zapewne. ale czy nalezy tez wymurowac scianke obudowy od strony tej sciany
    dzialowej (komina), nie wiem -dla usztywnienia calosci konstrukcji ?
    - jak zrobic "nadproże" tj cegly nad kominkiem przy zalozeniu ze dalej w w
    gore tez bedzie murowana scianka tj bedzie sie wspierac na tym nadprożu.

    Ogolnie wiem, wziasc se murarza. Ale ci o ktorych wiem ze znaja fach to na
    taka drobnice nie maja czasu, a pozostali coz...oferta 2500zł za samą
    murówkę plus "ktos mi musi pomagac" (w domysle ja)...no byl jeszcze jeden
    ktoremu pzowolilem klasc plytki w firmie w szatni...mowil ze tez umie
    murowac ;) Ale jak muruje tak jak polozyl te plytki to wole nie ryzykowac ;)

    Bede wdzieczny za wszelaka pomoc i sugestie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2009-06-29 21:34:32
    Temat: Re: murowany kominek - know-how
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Bede wdzieczny za wszelaka pomoc i sugestie.

    Scream kiedyś podawał link do takiego mini poradnika. Poszukaj w archiwum

    Kris

  • 3. Data: 2009-06-29 23:52:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 22:26:05 +0200, Kane napisał(a):

> [...]
    > murowac ;) Ale jak muruje tak jak polozyl te plytki to wole nie ryzykowac ;)

    Zduna Ci trzeba, nie murarz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-06-30 08:50:00
    Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl>

    > Zduna Ci trzeba, nie murarz.
    >
    > --
    Kolega murował sam pod okiem sąsiada właśnie zduna.
    Natomiast jakąś półeczkę w srodku "modelował" zdun!
    Dlaczego? Bo działanie kominka od tego zależało i tutaj zdał się całkowicie
    na fachowca.
    Kominek działa trzeci rok.
    Samodzielna praca: tak! Ale zawsze pod fachowym okiem! ;-)

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2009-06-30 11:37:53
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Zduna Ci trzeba, nie murarz.

    Ta. I drugiego portfela, najlepiej pełnego ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-06-30 11:38:22
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Scream kiedyś podawał link do takiego mini poradnika. Poszukaj w archiwum

    SCream jesli tu trafisz to podrzuc link - znalazlem ten o ktorym wspomnial
    Kris ale nic pod nim nie ma.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-06-30 19:08:57
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    > Ta. I drugiego portfela, najlepiej pełnego ;)

    pozwole się podłączyć do wątku. Czy to prawda, że spaliny powinny mieć
    conajmniej 0,5 m "rozpędu" do komina ? Murarze spier...i mi robote i
    kształtkę przyłaczeniową (komin leiera fi 20) wmurowali mi na ok. 1,5 metra.
    Jeden fachman powiedział, że spoko tylko trzeba wkład dobrać odpowiedni
    (obciąć nogi itp), drugi mówi że dziurę trzeba zaślepić i wywiercić nową, bo
    wkład nie może być za nisko no i ten rozpęd). Ten drugi fachman zaśpiwał
    4200 za najprostrzą obudowę z silke + wkład 14KW Tarnawy za ok. 3500. Także
    chyba też się zainteresuje literaturą fachową (tylko kto mi ten otwór w
    kominie nawierci ? :)

    Pzr.
    ONYX
    Kraków
    ----------------

  • 8. Data: 2009-06-30 19:20:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:37:53 +0200, Kane napisał(a):

    > Ta. I drugiego portfela, najlepiej pełnego ;)

    Niekoniecznie. Ja kominek wyprodukowałem tak:
    1. Poczytałem o budowie kominków otwartych.
    2. Połaziłem po róznych starych zamkach, gdzie takowe były i je
    pooglądałem.
    3. Narysowałem projekt koncepcyjny
    4. Z tym polazłem do zduna, żeby mi sprawdził i skonsultował.
    5. Po zduńskiej konsultacji i poprawkach wynająłem murarza, który wymurował
    zgodnie z projektem.
    6. Kominek działa :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-06-30 22:31:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 21:08:57 +0200, ONYX napisał(a):

    > pozwole się podłączyć do wątku. Czy to prawda, że spaliny powinny mieć
    > conajmniej 0,5 m "rozpędu" do komina ? Murarze spier...i mi robote i

    Nawet więcej. Dobrze jest, jeśli kominek ma ponad gardłem komorę dymową, z
    której dopiero wychodzi komin.
    Ja u siebie musiałem do komina wejść poziomo, co jeszcze bardziej
    utrudniało sprawę. Stanęło na takim rozwiązaniu:

    # #
    # #
    # #
    # K #########
    # o === #
    # m / # <-Szyber
    # i === #
    # n ## #
    # ## #
    # ## #
    # ## #
    # ######### #
    # #....../ #
    # #..../
    # #. /
    # ###
    # ###palenisko#
    # #############
    # #
    <- do wyuczystki na dole

> [...]
    > chyba też się zainteresuje literaturą fachową (tylko kto mi ten otwór w

    To zależy jaki wkład. A my tu o kominkach,. a nei o akwariach z ogniem.
    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2009-07-01 14:58:56
    Od: mk <d...@t...pl>

    Niektóre wkłady kominkowe mają możliwość ustawienia wyjścia od poziomo
    do pionowo czopucha. Ja w swoim miałem ustawione poziomo i to było
    zgodnie z propozycją, z instrukcji Dovre.
    Pdr. M.