  • 11. Data: 2011-09-23 13:37:00
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-23 13:53, Wojtek pisze:
    > P.S. Mama nadzieje, ze umieszczenie w/w linkow nie zostanie potraktowane
    > jako spam. Nie mam nic wspolnego z w/w stronami, podane linki maja tylko
    > zobrazowac o czym mowie.

    A dlaczego większość domów jest bardzo do siebie stylistycznie podobna?
    Nic w tym dziwnego. Statystyka. W całej przyrodzie krzywa Gaussa ma
    swoje zastosowanie ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2011-09-23 13:45:03
    Od: " widow" <w...@g...pl>

    Zgadzam się z Tobą, często jadąc autem widzę te pseudo dworki, "pola"
    dachówki, jednym słowem nuuda.
    Ale co się dziwić, zobacz jak społeczeństwo chociażby głosuje na ulubioną
    piosenkę, wykonawcę, film itp. Może o gustach się nie dyskutuje, ale my Polacy
    mamy kiepski gust, który bezpośrednio przekłada się na to co np. jest na topie
    w tv:)
    Dla przykładu w mojej okolicy ktoś kupił dom - kostka, zapuszczony bardzo.
    Zrobił remont, wykończył dom w stylu modernizmu międzywojennego, nie bał się
    płaskiego dachu, itp. i co? Ten dom jest jednym z piękniejszych w okolicy.

    PS.
    Sam może za dwa lata będę budować i na pewno nie będzie to domek z dwuspadowym
    daszkiem:)

  • 13. Data: 2011-09-23 14:55:06
    Od: Romene <n...@o...pl>

    > Nic jakoś specjalnie nowoczesnego nie ma ale sam fakt płaskiej dachówki,
    > nietypowego daszku nad wejściem, okien narożnych i szarych ram okiennych

    @guent zadowolony jesteś z tej dachówki ? Też wpadła mi w oko i
    przymierzam się do jej zakupu.

  • 14. Data: 2011-09-23 15:10:03
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-23 16:55, Romene pisze:

    > @guent zadowolony jesteś z tej dachówki ? Też wpadła mi w oko i
    > przymierzam się do jej zakupu.

    Użytkowo - zobaczymy. Dopiero co mi ją położyli.
    Natomiast wizualnie bardzo mi się podoba. Z płaskich najbardziej właśnie
    Tegalit Braasa betonowa.
    Problem jest jednak z nią taki, że drewno pod nią musi być równiutkie w
    przeciwnym razie przy tego typu dachówce wyjdą wszelkie nierówności.

    No i u mnie łat wyszło więcej niż normalnie bo dekarz stwierdził, że
    przy płaskiej powinno się zrobić większy zakład na dachówce więc i łaty
    trzeba nabić gęściej.

    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2011-09-23 16:06:13
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

> [...]
    > spowodował, że mój dom bardzo odbiega stylistycznie od wszystkich wokół :-)

    Ale domek ogólnie fajny. Te narożne okna tam 'rozwalają całą imprezę'
    :-))), pewnie to decydujący element odróżniający dom od pozostałych.
    Widzę, że Ci nawet drogę robią :-).

    Jeszcze co do tego tarasu na słupach...
    Ja mam tam dość dużą przestrzeń i docelowo będzie tam składzik jak się
    patrzy - to taki na rowery, kosiarkę, i inne rupiecie. Już zresztą jest :-).

    Ten strop - lekki zamierzasz zrobić...? :-) I strych ? Ile tam będziesz
    miał przestrzeni na wysokość?, bo kąt nachylenia dachu raczej masz
    niewielki...

    pozdr
    Robert G.

  • 16. Data: 2011-09-23 16:18:22
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-23 18:06, Robert G pisze:
    > Ale domek ogólnie fajny. Te narożne okna tam 'rozwalają całą imprezę'
    > :-))), pewnie to decydujący element odróżniający dom od pozostałych.
    > Widzę, że Ci nawet drogę robią :-).

    Do narożnych okien jakoś szybko się przyzwyczaiłem i już mi
    spowszedniały ;-)
    Droga się buduje i wzdłuż niej powstają nowe domy w masakrycznym tempie.
    Budowa na budowie. Wokół mnie już sąsiedzi mieszkają ale to też nowe
    domy a w oddali chyba z 40 budów, jak nie więcej.
    Oczywiście wszyscy budują bardzo podobnie. Plan mamy dosyć łaskawy
    dlatego domy są poniekąd wg własnego widzimisię jednak stylistycznie
    tylko mój odstaje. Jako jedyny mam więźbę z fabryki łączoną złączami
    Mitek no i ogólnie ze 2 razy cieńsze krokwie niż w tradycyjnej więźbie.
    Teraz ciągle tylko słucham, że odważny jestem, że taką więźbę kupiłem :-)

    > Jeszcze co do tego tarasu na słupach...
    > Ja mam tam dość dużą przestrzeń i docelowo będzie tam składzik jak się
    > patrzy - to taki na rowery, kosiarkę, i inne rupiecie. Już zresztą jest
    > :-).

    No i o to chodzi!
    Ja nie mam w ogóle garażu więc mam plan aby z tego tarasu na słupach
    zrobić wiatę na auto :-)
    Moje ścianki fundamentowe mają 2,2m wysokości!
    Nie mam jednak jeszcze pomysłu na konstrukcję tego tarasu.

    > Ten strop - lekki zamierzasz zrobić...? :-) I strych ? Ile tam będziesz
    > miał przestrzeni na wysokość?, bo kąt nachylenia dachu raczej masz
    > niewielki...

    We wiązarach mam na środku domu wycięte fabrycznie pomieszczenie 6m x
    3,3m o wys. 2,4m - także bardzo duże. Ma to być "zimny składzik".
    Ocieplał będę tylko pas stropu nad parterem wełną w granulacie.
    A sufit z podwieszanych regipsów do wiązarów.

    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2011-09-23 17:17:13
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Nie mam jednak jeszcze pomysłu na konstrukcję tego tarasu.

    Ja mam na słupach z betonowych bloczków, a sam taras, to wylana płyta
    żelbetowa.
    Drewnianego nie chciałem bo obawiałem się, że będzie zbyt wiotki :-).

    Ale garaż pod tarasem... no całkiem dobry pomysł. Płyta jest o tyle
    dobra, że w zasadzie nie przecieka, a drewniany trzeba jakoś
    uszczelniać, ale nic tu nie sugeruję :-)

    pozdr.
    Robert G.

  • 18. Data: 2011-09-23 17:49:51
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cb147@news.home.net.pl...

    > Do narożnych okien jakoś szybko się przyzwyczaiłem i już mi spowszedniały
    > ;-)

    daj trochę zdjęć z budowy :-)

  • 19. Data: 2011-09-23 17:56:10
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-23 19:49, kiki pisze:

    > daj trochę zdjęć z budowy :-)

    Wklejałem wcześniej
    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu

    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2011-09-23 18:46:47
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e7cc832$1@news.home.net.pl...

    > Wklejałem wcześniej
    > https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu

    Piękna ta więźba! Łatwo dojść z zewnątrz i ocieplić ścianę od góry.
    Pamiętaj żeby wszystkie ścianki działowe ocieplić powyżej syfitu
    podwieszanego. Oklej styropianem.
    W ogóle najpierw niech przykrecą profile prześcienne żeby widać było linię
    sufitu.
    Następnie masz okleić ćiany i od góry tak jak szczytu i dopiero robić
    sufity.
    Nie zrób jakiejś głupoty po drodze :-)