  • 21. Data: 2011-09-04 09:55:06
    Temat: Re: ocieplanie fundamentów - zmienna grubość warstwy
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j3vfk6$5du$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    Robert G.

    Tu chyba kolega nasłuchał się zbyt dużo kawałów o Rusku, Niemcu i cwanym
    Polaku. Życie weryfikuje te historyjki na naszą niekorzyść. Postęp w
    dziedzinach różnych technologii idzie raczej z zachodu a nie na odwrót. A
    warunki ekonomiczne coraz bardziej się wyrównują więc warto się może głębiej
    zastanowić co nasi sąsiedzi robią.

    > Jeszcze jedno - kto wie, czy za 5-10 lat nie pojawi się jakiś próżniowy
    > sposób termoizolacji, który przy grubości np. 5cm pozostawi styropiany i
    > pianki daleko w tyle?
    > I wtedy i tak będziemy zmieniać ocieplenie... :)
    > Wtedy okaże się, że nadmiar styropianu/styroduru trzeba też zutylizować...

    Tak, tak - zimna fuzja, mini reaktory w każdym domu itp. Szkoda że to cały
    czas tylko Science fiction

  • 22. Data: 2011-09-04 10:19:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nacocito napisał:
    > Postęp w dziedzinach różnych technologii idzie raczej z zachodu a nie na
    > odwrót.

    Owszem... w wielu dziedzinach tak, ale akurat w branży budowlanej...
    Nasza tradycja budowlana na głowę bije 'ichnie' wynalazki nie jednemu
    angolowi, niemcowi, czy francuzowi - o amerykanach w ogóle nie wspominam
    - uczyć się od naszych solidnych budowniczych.

    Co do warunków ekonomicznych... Wyrównują się, ale upłynie pewnie
    jeszcze z jedna, albo dwie dekady, jak nie spoooro więcej, zanim
    będziemy mogli się porównywać. Na dzień dzisiejszy wiele rzeczy
    stosowanych 'tam' pozostaje u nas tylko w sferze pobożnych życzeń -
    głównie ze względów ekonomicznych, o innych również nie wspominam.

    Róbmy swoje kierując się zdrowym rozsądkiem, a nie cudzymi wizjami.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 23. Data: 2011-09-04 14:17:01
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > angolowi, niemcowi, czy francuzowi - o amerykanach w ogóle nie wspominam -
    > uczyć się od naszych solidnych budowniczych.

    'ichnie' wynalazki to np.:
    Gazobeton - Szwecja
    Styropian - Niemcy
    Cement portlandzkim - Anglia
    Płyta kartonowo-gipsowa - Stany
    Okna PCV - Niemcy (pierwsza seryjna produkcja)
    Profle wielokomorowe - Niemcy (pierwsze zastosowanie do produkcji okien)
    itd

    a nasza tradycyjna budowa to na czym polega i niby w czym jest lepsza?

  • 24. Data: 2011-09-04 14:32:29
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nacocito napisał:

    > a nasza tradycyjna budowa to na czym polega i niby w czym jest lepsza?

    A choćby w tym, że jest...
    :-) Nasza.
    Byłeś może w Anglii i widziałeś ich okna, albo umywalki z dwoma kranami?
    :-) Czy te instalacje wod-kan prowadzone po elewacjach...?

    Nie... no nie przesadzaj, że mamy wszystko zapożyczać z zachodu.
    Owszem mają swoje osiągnięcia i możemy je adaptować u siebie do naszych
    warunków, ale...
    Podkreślam _adaptować_ a nie ślepo przejmować.

    pozdr
    Robert G.

  • 25. Data: 2011-09-04 14:44:07
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 04.09.2011 16:32, robercik-us pisze:

    > A choćby w tym, że jest...
    > :-) Nasza.
    > Byłeś może w Anglii i widziałeś ich okna, albo umywalki z dwoma kranami?
    > :-) Czy te instalacje wod-kan prowadzone po elewacjach...?

    "Byles kiedys w USA? A widzisz... bo ja znam kogos kto by."

    Nie sadzisz, ze u nich troche inny klimat niz u nas i dla tego nie mieli
    takiej presji na izolacyjnosc okien?
    Instalacja kanalizacyjna po elewacjach..swietna sprawa w klimacie bez
    zim, latwi serwis, latwa konstrukcja. Tez bym tak chcial.
    Znajomy Irlandczyk w srednim wielu uzywa umywalki jak jego rodzice i
    dziadkowie - czyli wlewa do niej wody i w niej sie myje. Dokladajac do
    tego instalacje bezcisnieniowa, gdzie mieszacze w kranach zle dzialaja -
    co dziwnego widzisz w dwoch kranach?

    Wymieniles trzy rzeczy jako wady ich systemu, ktora akurat sa mocno
    uzasadnione na ich gruncie :)

    > Podkreślam _adaptować_ a nie ślepo przejmować.

    Z podkresleniem na uwarunkowania klimatyczno-kulturowe ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 26. Data: 2011-09-04 15:26:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:
    > ktora akurat sa mocno uzasadnione na ich gruncie :)

    O to to... !!!
    Właśnie cały czas to podkreślam... NA ICH GRUNCIE i co dobre jest na ich
    gruncie, wcale nie musi być dobre na naszym...

    :-).
    Dlatego z dużą rezerwą podchodzę do rozwiązań stosowanych 'gdzieś tam na
    zachodzie'...
    Im potrzebne jest co innego - nam co innego. U nich się sprawdza to, a u
    nas owo...

    Nadal podtrzymuję to, co napisałem tu już - ślepe przejmowanie rozwiązań
    z zachodu jest zwykłym snobizmem i głupotą.

    pozdr
    Robert G.

  • 27. Data: 2011-09-04 15:30:03
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > uzasadnione na ich gruncie :)

    > Z podkresleniem na uwarunkowania klimatyczno-kulturowe ;)

    Dokładnie tak jest. Obecnie nowe technologie nie znają granic, więc
    inwestorzy chętnie po nie sięgają. Warunek jest tylko jeden że spełniają
    nasze wymagania.
    Zwłaszcza te klimatyczne. Z tego powodu tak dobrze przyjął sie styropian
    jako materiał docieplający czy profile wielokomorowe w oknach a drogę przez
    mękę pokonują natomiast systemy solarne.

    Nikt tu niczego na ślepo nie przejmuje, tak samo jak i nasi sąsiedzi nie
    bardzo chcą uznać nasz wkład w rozwój współczesnego budownictwa w postaci
    'dworków - potworków" :)

  • 28. Data: 2011-09-05 07:11:50
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    > Koszt postawienia stanu surowego zamkniętego to około 1/3 kosztów całości.
    > Moim zdaniem można oszczędzać ale nie na sprawach których później nie
    > będzie można zmienić a będą rzutować na koszty utrzymania. Ale każdy może
    > mieć swoje uwarunkowania i inny punkt widzenia.
    >
    > W Twoim wypadku musisz się jeszcze zastanowić ile dacz styro na ściany.
    > Generalnie to ściana z ociepleniem powinna wystawać nad ocieplenie ścian
    > fundamentowej, tzw. kapinos. Więc decyzja ile dasz teraz będzie rzutować
    > na to co będziesz miał ocieplenia na ścianach.

    Pierwotnie planowałem 10cm styropianu/styroduru na ściany fundamentowe oraz
    15cm styropianu na ściany zewnętrzne. I chyba przy tej wersji pozostanę.