  • 1. Data: 2011-09-02 08:19:23
    Temat: ocieplanie fundamentów - zmienna grubość warstwy
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    zastanawiam się jak skutecznie ocieplić ścianę fundamentową. Ma ona ok.
    120cm wysokości, z czego ok. 30cm będzie ponad poziomem gruntu. Wstępnie
    założyłem, że warstwa ocieplenia (styroduru lub styropianu) będzie miała
    grubość 10cm. Jednak wiadomo, że im głębiej tym cieplej i może warto wyżej
    dać grubszą warstwę, zaś niżej cieńszą?

    Czy złym pomysłem byłoby danie na górnej połowie ściany fundamentowej 15cm
    ocieplenia, zaś na dolnej części 5cm? Materiału wyjdzie dokładnie tyle samo,
    zaś na chłopski rozum ocieplenie powinno być skuteczniejsze. A może 12/8?

    Czy ma to sens? Ktoś tak robił?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-09-02 08:57:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w wiadomości news:j3q3ib$rb3$1@usenet.news.interia.pl...
    > Czy ma to sens? Ktoś tak robił?

    A piwnica za tym jest? Bo jak nie ma to szkoda prądu :-) Zyski chyba beda minimalne.
    Na to idzie zwykle folia kubełkowa, nie bedzie jak jej porządnie ułożyć.

    b.

  • 3. Data: 2011-09-02 09:04:18
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > A piwnica za tym jest? Bo jak nie ma to szkoda prądu :-) Zyski chyba beda
    > minimalne. Na to idzie zwykle folia kubełkowa, nie bedzie jak jej
    > porządnie ułożyć.

    Piwnicy nie ma.

  • 4. Data: 2011-09-02 09:34:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >Użytkownik "brunet.wp"
    ><S...@S...comUSUN_WIELKIE_LI
    TERY> napisał w
> [...]

    >minimalne. Na to idzie zwykle folia kubełkowa, nie bedzie jak jej porządnie

    On ma gline więc chyba folia kubełkowa narobi mu więcej szkody jak pożytku.

  • 5. Data: 2011-09-02 10:07:46
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > ocieplenia, zaś na dolnej części 5cm? Materiału wyjdzie dokładnie tyle
    > samo, zaś na chłopski rozum ocieplenie powinno być skuteczniejsze. A może

    Moim zdaniem nie ma co kombinować i trzeba dać porządne ocieplenie od samego
    spodu i ciągnąć je aż do samej góry ścian fundamentowych. Gro przemarzania
    ścian powstaje właśnie w tych miejscach.
    Robienie schodków nie ma sensu ponieważ zimą w wyniku zamarzania, grunt ma
    tendencje do unoszenia sie więc będzie łapał twoje stopniowane ocieplenie i
    zrywał ze ściany uszkadzając podmurówkę a następnie tynk na ścianie.

    Zysk finansowy z takiego stopniowania będzie bardzo mały a ryzyko
    późniejszych uszkodzeń duże.

    Sam dałem 20cm styroduru ale wielu twierdzi że 15 jest wystarczające.

  • 6. Data: 2011-09-02 11:53:05
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-02 12:07, nacocito pisze:

    > Sam dałem 20cm styroduru ale wielu twierdzi że 15 jest wystarczające.

    20cm????

    na-co-ci-to? ;)

    Pozdrawiam,
    yarecky :)

  • 7. Data: 2011-09-02 12:19:27
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 20cm????
    >
    > na-co-ci-to? ;)

    A pogadamy jak ceny nośników energii pójdą w górę. A pójdą i to
    zdecydowanie. Tylko patrzeć i to zwłaszcza w Polsce.

    Gaz drożeje i jeszcze sporo podrożeje jak zaczniemy brać z Kataru.
    Elektryczność też ostro pójdzie do góry bo wymuszą to dopłaty za emisję CO2
    Paliwo stałe w moim wypadku odpada a ono też pewnie nie będzie już tak tanie
    jak było.

    Budowałem jeden dom kilkanaście lat temu. wszyscy mówili 5cm wystarczy.
    Dałem 10cm.
    Teraz mówią 15cm wiec dałem 20cm, te 5cm to są żadne koszty.

  • 8. Data: 2011-09-02 12:52:43
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    > Zysk finansowy z takiego stopniowania będzie bardzo mały a ryzyko
    > późniejszych uszkodzeń duże.
    >
    > Sam dałem 20cm styroduru ale wielu twierdzi że 15 jest wystarczające.

    U mnie będzie ok. 60m2 do ocieplenia. Jeśli dam 10cm styroduru to koszt
    wyniesie 2400zł (6m3 x 400zł/m3). Jeśli na całości dam 15cm to koszt
    wyniesie 3600zł. To są dość duże pieniądze, dlatego też rozważam aby dać
    zmienną grubość warstwy (być może pomysł całkiem chybiony) lub zastąpić
    styrodur dwukrotnie tańszym styropianem wodoszczelnym.

  • 9. Data: 2011-09-02 13:06:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "nacocito" napisał w wiadomości grup

    >A pogadamy jak ceny nośników energii pójdą w górę. A pójdą i to
    >zdecydowanie. Tylko patrzeć i to zwłaszcza w Polsce.

    Zawsze mnie ciekawiło na jakiej podstawie są takie teorie.

    >Budowałem jeden dom kilkanaście lat temu. wszyscy mówili 5cm wystarczy.
    >Dałem 10cm.
    >Teraz mówią 15cm wiec dałem 20cm, te 5cm to są żadne koszty.

    Rozumiem że piszesz o 20cm zamiast 15cm na fundament. A liczyłeś może ile
    "oszczędności" rocznie przyniosą te dodatkowe 5 cm styro?
    A skoro to nie sa żadne koszty to dlaczego nie dać 30cm styro?
    Tu "żadne koszty" tam "żadne koszty" i później ludziska piszą że na
    wybudowanie domu 300tys nie starczy.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 10. Data: 2011-09-02 14:15:15
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Zawsze mnie ciekawiło na jakiej podstawie są takie teorie.

    Bo jeszcze nie tak dawno baryłka ropy była poniżej 10usd a teraz jest
    110usd, paliwo kosztowało poniżej 3zł a teraz jest około 5zł za litr, itd,
    itp.
    Od kiedy pamiętam, moje rachunki za prąd i gaz tylko rosły i nie widzę
    jakiegoś znaku na niebie i ziemi aby to się miało zmienić.

    > Rozumiem że piszesz o 20cm zamiast 15cm na fundament.

    Nic takiego nie mówię, decyzja należy do inwestora

    A liczyłeś może ile
    > "oszczędności" rocznie przyniosą te dodatkowe 5 cm styro?

    To pytanie jest zasadne tylko jak będziemy wiedzieli ile będą kosztować
    nośniki energii za 20lat gdyż domu nie budujesz na rok czy dwa.

    > A skoro to nie sa żadne koszty to dlaczego nie dać 30cm styro?
    > Tu "żadne koszty" tam "żadne koszty" i później ludziska piszą że na
    > wybudowanie domu 300tys nie starczy.

    Oczywiście że 300tyś wystarczy, to tylko zależy jakie założenia ma spełniać
    taki dom, kto ma go budować i ile kosztować jego późniejsze użytkowanie.