  • 11. Data: 2009-01-31 11:29:57
    Temat: Re: ocieplenie poddasza -styro
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    > imo blacha to lepsze zabezpieczenie ogniowe niz gipskarton. Ale ludzie
    > maja kasetony na sufitach i zyja, trzeba tylko pamietac, ze bezpieczne
    > to nie jest.

    Popierwsze-nie wszyscy żyją. Po drugie-moja sąsiadka miała i już nie ma,
    nawet w kuchni-naszczęście szybko uciekła z mieszkani dzięki czemu mam dalej
    tę samą sąsiadkę. Styropian na stropie pali się w ten sposób, że kapią z
    sufitu sople bardzo rozgrzanego plastiku wydzielające niewidoczny silnie
    trujący gaz.
    --
    ______________

    Mateusz Łagoda
    PROINSTAL
    71/325-91-30
    71/723-20-49
    888/56-78-55
    l...@l...pl
    GG: 5543159
    ______________

  • 12. Data: 2009-01-31 11:38:58
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
    > wiadomości news:49816134$1@news.home.net.pl...
    > A wiesz ze staystycznie ludzie gina przez otrucie sie meblami i
    > wykladzinami oraz koldrami niz izolacja. to po pierwsze.
    > Druga sprawa wiesz ze wszystki ebudynki uzytecznosci publicznej
    > (markiety, hale) sa ocieplane styropianem ktory jest miedzy blachami.
    > Trzecia sprawa, rozumiem ze budynki w twojej okolicy ciagle sie pala,
    > tak z przynajmniej 3 razy w ciagu jednego zycia.

    jeszcze coś: wpisz sobie w googlach "płonący styropian" i poczytaj co ci sę
    wyświetli np taki tekst:
    (z Twojej niechęci do czytania, poniżej tekst skrócony)
    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,1248991.html

    "Płonęły styropianowe kasetony, którymi wyłożono sufit. Stopione fragmenty
    spadały na ratowników. (...).
    Po kilku minutach ratownicy na zewnątrz usłyszeli sygnał alarmowy z tzw.
    sygnalizatorów bezruchu, (...).
    Lekarze pogotowia natychmiast rozpoczęli reanimację - bezskutecznie. Obaj
    strażacy zmarli. (...)
    Aparatura oddechowa, jakiej używali, zostanie poddana badaniom przez
    biegłego. Nieoficjalnie wiadomo już, że była sprawna i posiadała wszelkie
    wymagane atesty. Nie wiadomo jednak, czy aparaty oddechowe mogły uchronić
    strażaków przed trującymi gazami, wydzielającymi się z płonącego styropianu"

    --
    __________________________________________MAT_______

  • 13. Data: 2009-01-31 12:06:39
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
    wiadomości news:4984384a$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > wymagane atesty. Nie wiadomo jednak, czy aparaty oddechowe mogły uchronić
    > strażaków przed trującymi gazami, wydzielającymi się z płonącego

    A poco gasic ?
    Trzeba miec ubezpieczenie na 100% wartosci nieruchomosci.
    Pozatym trzeba miec jeszcze dobrze istalacje elektryczna poprowadzona i miec
    ogolny stopien kultury technicznej.
    Ciekawe ze przy spalaniu PE nie wydzielaja sie zadne trujace gazy gdyz jest
    to zwiazek ropopochodny, problemem jest PCV ktory wydziela chlorowodow
    (HCl).
    Gorsza sprawa jest welna szklana i welna mineralna gdyz strzepki zawarte w
    powietrzu dostaja sie do płuc. Organizm nie moze ich zutylizowac co powoduje
    te same objawy co przy azbescie.
    Dlatego welne w USA dostarcza sie we workach z PE lub PP ktore maja otwory
    do napowietrzania i odpowietrzania welny.
    To co sprzedaja u nas powinno byc zabronione i to jeszcze jak ktos kladzie
    bez masek itp.

    Co do samego procesu spalania styro. To zgadzam sie krople goracego tworzywa
    to niejest cos dobrego. temp 280 stopni lub wiecej az do temperaury zaplonu.
    Tak zwane płonące krople.
    Dlatego tez dodaje sie substancje samogasnace. Problem polega ze glownym
    nosnikiem ognia jest wiezba, ktora i tak sie spali przygniatajac strazakow.
    Pod uwage zasluguje obicie izolacji plytami g-k ktore umozliwia szybka akcje
    ratunkowa.
    Kolega z innego postu nadmienil ze nalezy w domu miec gasnice.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-01-31 12:12:10
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > A poco gasic ?

    A kto mówi o gaszeniu?

  • 15. Data: 2009-01-31 12:38:34
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
    wiadomości news:49844011$1@news.home.net.pl...

    > A kto mówi o gaszeniu?

    nie bede sie rozwodzil wybrany zostal PS spieniony jako izolacja poddasza.
    Zdaje sobie sprawe z grozacych skutkow zapalenia sie dachu.
    Aczkolwiek styro jest mniej palny od domow szkieletowych lub z bala. Dlatego
    tematem zbytnio sie nie przejmuje.
    W calym ociepleniu moglem zmienic metode ocieplania z plyt na granulat.
    Przyspieszyloby to prace i weliminowaloby do zera problemy z mostkami w
    okolicach okien polaciowych, murlat oraz braku izolacji w profilach
    metalowych pod plyty g-k. Co wykazuje inny kolega w grupie swoimi
    przeprowadzanymi badaniami kamera termowizyjna.

  • 16. Data: 2009-01-31 15:36:34
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > W US dobrze o tym wiedza i swoje domki opuszczaja bez ogladania sie za
    > siebie podczas pozaru.
    >
    > Wracajac do styro lub Poliuretanu, najwazniejsze jego zalety to to ze
    > anizotropowy w swoich wlasciwosciach. Welna niestety nie ma. Dlatego uklada
    > sie ja nie zduszajac.
    > Nie chce mi sie robic dalszych wykladow. Zapraszam na stronke stowarzszenie
    > prducentow styropianow. Do dzialu fizyka budowli.
    > P.S
    > W finlandi juz dawno odeszli od welny , laduja ekofiber tak na marginesie.

    No nie, gdziezbym smial pana psora niepokoic robieniem wykladow. Szczegolnie,
    ze swa niewatpliwie szeroka i anizotropowa jak ten styropian wiedze, czerpie
    zapewne z tego stowarzyszenia jego producentow.
    Jak bylem maly to czesto slyszalem: kazda sroka swoj ogon chwali. Tak, ze nie
    potepialbym w czambul innych od tych styropianowych, materialow do wykonywania
    izolacji termicznych. Za powiedzmy kilkadziesiat lat moze sie okazac, ze ten
    styropian gdzies wyparowal na przyklad...
    Pzdr.

  • 17. Data: 2009-02-02 09:14:31
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Blady wykonawcze to
    > - niedostateczne izolowanie pianka stykow miedzy plytami
    > - szczelina powietrzna miedzy plyta g-k a izolacja - notabene szczelina
    > ta bedzie zasypana granulatem styro w tym roku. - zdam relacje na jesien
    > jak to wyszlo

    IMHO to ci zgnije szybciej niz myslisz. Przeciez na tym sie wykropli
    woda, ktora nie bedzie miala jak sie wydostac.
    A druga rzecz - juz moze zartobliwie - jesli tak sie boisz mostkow
    cieplnych to nie przerazaja cie idace przez cala grubosc izolacji
    metalowe uchwyty?:)

  • 18. Data: 2009-02-02 21:00:38
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A druga rzecz - juz moze zartobliwie - jesli tak sie boisz mostkow
    > cieplnych to nie przerazaja cie idace przez cala grubosc izolacji metalowe

    metalowe uchwyty sa zamocowane do krokwi. Jest to jakis aspekt mostkow.
    Robole nie mieli innej alternatywy i ja tez ESy na 15 cm bylo ciezko
    znalezc.
    Co do gnicia. To przewaznie gnije jak nie ma wentylacji miedzy folia
    paroprzepuszczalna a izolacja, ja mam jakies 2-3 cm. I to bez rozciagania
    sznurkow i innych wynalzkow.
    Pozatym co ma gnic styro ? Rozwalajac jedna z zabudowy okna polaciowego
    mialem idealny wglad w to co sie dzieje, ano nic, sucho jak pieprz.