  • 1. Data: 2009-01-08 20:26:03
    Temat: odkamieniacz do wężownicy/co
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    Witam

    pilnie poszukuje jakiegoś srodka/sposobu do udrożneinia wężownicy w kuchni
    kaflowej. W ostatnim czasie wezownica zaczeła strzelać podczas palenia w
    kuchni, znajomy hydraulik swierdzil ze jest zakamieniona i to jest powód.
    wyczytalem ze kwasy na bazie solnego takie rzeczy zalatwiaja, tylko gdzie to
    kupić. odkamieniacz musze wsypać/wlać do bojlera i wtedy ciagle w obiegu
    pozostanie mi okolo 30-40 l wody - węzownica jest 2 metry ponizej poziomu
    bojlera, czy mozecie mi poradzić ile takiego cuda wlać i co pozniej-
    delikatnie rozpalić zeby przezarło kamien a pozniej wposcic biezaca wode i
    przeplukać ?

    Dzieki za pomoc

    rt

  • 2. Data: 2009-01-08 21:18:45
    Temat: Re: odkamieniacz do wężownicy/co
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jeżeli zostaje 30-40 litrów wody to z odkamieniania nici, bo kwas się
    zbytnio rozcienczy. Może da się jakoś ściągnąc np. wężykiem tę wodę.
    Spróbuj na początek ocet, ale woda musi być spuszczona.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-01-09 08:08:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 20:26:03 +0000 (UTC), rt napisał(a):

    > wyczytalem ze kwasy na bazie solnego takie rzeczy zalatwiaja, tylko gdzie to
    > kupić.

    W sklepie z odczynnikami chemicznymi.
    Ale można też użyć zwykłego octu, on tez rozpuszcza kamień.

    Kup 10 butelek octu i po krzyku.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-01-09 08:10:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 22:18:45 +0100, Jacek napisał(a):

    > Jeżeli zostaje 30-40 litrów wody to z odkamieniania nici, bo kwas się
    > zbytnio rozcienczy.

    To jedynie spowolni proces, ale go nie zatrzyma.

    > Spróbuj na początek ocet, ale woda musi być spuszczona.

    Nie musi. Jak dolejesz do 40 litrów wody litr stężonego kwasu solnego, to
    zmartwieniem będzie, żeby kwas nie przeżarł stali.

    Parę litrów octu też załatwi problem.

    --
    ___________/ GG: 3524356

  • 5. Data: 2009-01-09 17:41:14
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > W sklepie z odczynnikami chemicznymi.
    > Ale można też użyć zwykłego octu, on tez rozpuszcza kamień.

    > Kup 10 butelek octu i po krzyku.

    Nie szalej :) www.fernox.pl i załatwione.

    pozdrawiam Piotr