  • 101. Data: 2010-11-25 21:01:58
    Temat: Re: okna drewniane kontra plastiki
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    news:3310c0b2-b8c6-4e6e-a39d-feeb46dd156c@f20g2000vb
    c.googlegroups.com...

    > Bo ? Pokaz w ktorym miejscu sie pomylilem :)

    Rzeczywistosc wyglada tak: Normalny bialy czlowiek grzeje gazem, weglem lub
    kominkiem z plaszczem wodnym. Najdrozej z tego wychodzi gaz - 0,23zl/1kWh,
    tak?
    Twoje zapotrzebowanie na energie to 16000kWh rocznie, z czego 20% idzie w
    kominy. Czyli mozesz oszczedzic 3200kWh, ale z tego 20% tracisz na
    sprawnosci reku (zalózmy, ze zima jest lagodna i masz te 80% sprawnosci),
    czyli oszczedzasz 2560 kWh.
    Razy 0,23zl daje 588zl oszczednosci rocznie. Minus 350zl na krecenie
    wentylatorami... daje 238zl oszczednosci. Rocznie.
    Przy kosztach powyzej 10 tys. zl to predzej wymiennik Ci sie piórami z
    pierzyny zapcha niz sie to zwróci :)
    Ja nie jestem przeciwny wentylacji mechanicznej (mam taka w pracy, wiem ile
    kosztuje utrzymanie, wiem jak to dziala i co sie dzieje w biurach gdy
    wentylacja jest wylaczona). Ale jestem przeciwny nawijaniu makaronu na uszy,
    ze z tego mozna miec jakies oszczednosci. Podobnie jak z pompa ciepla :-P
    Apropos pompy ciepla. Mój wuj buduje osiedle pod wroclawiem. Nieduze
    szeregowce z dobra izolacja i wentylacja mechaniczna. Miala byc i pompa
    ciepla, napedzajaca cale osiedle. No i okazalo sie, ze tanszy bedzie gaz z
    butli... A za pare lat ma byc gazociag.

    --
    Bartek

  • 102. Data: 2010-11-25 21:02:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 19:52, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Uwazam ze plesn i grzyb to wymysl producentów nawiewników i ... wentylacji
    > mechanicznej ...

    Nie dalej jak rok temu wyprowadzilem sie z bloku w ktorym kazdy z
    kilkuset mieszkancow mial problem z plesnia i grzybem. Naprawde nie
    trzeba sie starac - wystarczy wygenerowac minimum wilgoci i z okien
    leje sie woda, ktorej jak dwa dni nie zetrzesz - zaczyna rosnac plesn.
    Wystarczylo sie przejsc kolo bloku i popatrzec w okna innym -
    wiekszosc miala identyczny problem :)

    > PS. Sam kupilem dzis nawiewniki , po 15zl sztuka ;)

    Czyli zwykle, nie higrosterowalne? Bedzie Ci wialo caly czas tak
    samo.. Mogles chociaz jakies sensowniejsze kupic bo przy -20stC
    bedziesz je zatykal recznikiem ;)

    > Dlaczego ?
    > Czasami zapominalem o rozszczelni okien , lub jak nasz nie bylo i okna byly
    > pozamykane to byl lekki smrodek ;)
    > Teraz nawiewniki powinny to wyeliminowac ..

    Pewnie, ze wyeliminuje, ale bedzie wialo chlodem po plecach. Taka jest
    wentylacja grawitacyjna wlasnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2010-11-25 21:08:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 15:51, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > M j nabytek z przed kilku miesiecy Makita DSC4610
    > Spalinowa oczywiscie;))

    Aaa no to zwykla spalinowka - tak to tajemniczo napisales ze myslalem
    ze to jakis szybszy wynalazek :) Ja mam ok 2,5km stihla :)

    > To powiedz czy lepszy Samsung czy Panasonic bo wlasnie chce kupic i miedzy
    > tymi dwoma irmami wybieram.;))

    Kurde fachowcem nie jestem i troche w temacie RTV w plecy przez ta
    budowe zostalem ale wszystkie znaki na niebie i ludzie w internecie
    prawia, ze Panasonic w plazmach goruje :) Ale tak naprawde to nie na
    marke trzeba patrzec tylko konkretny model. Na forach znajdziesz duzo
    opinii :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 104. Data: 2010-11-25 21:10:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 22:01, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Razy 0,23zl daje 588zl oszczednosci rocznie. Minus 350zl na krecenie
    > wentylatorami... daje 238zl oszczednosci. Rocznie.

    Dobrze prawisz. Tylko ze ja dokladnie to samo napisalem w moim poscie,
    a Ty piszesz, ze bzdury prawie :-) Przeczytaj jeszcze raz i pokaz
    konkretne moje zdanie w ktorym sie myle? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2010-11-25 21:35:08
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    t.googlegroups.com...

    > Widzisz - nie masz pojecia nawet o tym co rekuperator potrafi, a
    > wchodzisz w dyskusje :-)
    > pozdr.

    Rekuperator chlodzi dom tak samo, jak lodówka sluzy do odbierania programu
    TV.
    Jak mówilem, widze wielki biznes w Egipcie.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 106. Data: 2010-11-25 21:39:47
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > Dobrze prawisz. Tylko ze ja dokladnie to samo napisalem w moim poscie,
    > a Ty piszesz, ze bzdury prawie :-) Przeczytaj jeszcze raz i pokaz
    > konkretne moje zdanie w ktorym sie myle? ;)

    To sa wg Ciebie oszczednosci? ja niewiele mniej wydaje miesiecznie na
    opróznianie szamba i to po przekonaniu zony, ze dzieci moga brac prysznic a
    nie musza sie codziennie kapac. Jak mnie ta kanalizacje w koncu uruchomia to
    beda realne oszczednosci! :)

    --
    Bartek

  • 107. Data: 2010-11-25 22:16:24
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Czyli zwykle, nie higrosterowalne? Bedzie Ci wialo caly czas tak
    >samo.. Mogles chociaz jakies sensowniejsze kupic bo przy -20stC
    >bedziesz je zatykal recznikiem ;)

    Te nawiewniki to polski pomysl i powiem szczerze ze dosc rozsadny ...
    Na bocznch dolnych uszczelkach zewnetrznych wycina sie uszczelki i wklada
    sie takie plaskie uszczelki , u góry wklada sie dwa moduly nawiewników w
    rame okna i po przeciwnej stronie wycina uszczelke i wklada plaska
    uszczelke. Powietrze jest nawiewane z dolu , idzie kanalami przez cale okno
    , wchodzi do nawienika i szczelina wychodzi , powinno byc juz wtedy troche
    podgrzane ...

    Plus ich jest taki ze nie niszczy sie okien i mozna je szybko zdemontowac a
    okna przywrócic do "osryginalu".
    Nie maja one zbyt wielkiego przeplywu , z tego co czytalem maja minimalny
    dopuszczalny przeplyw 5m3/h (czy jakos tak). Jak sie nie sprawdza - wywale

  • 108. Data: 2010-11-25 22:20:53
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Rekuperator chlodzi dom tak samo, jak lodówka sluzy do odbierania programu
    > TV.

    Nie mów takich rzeczy ;)
    Sam widzialem lodówki z wbudowanymi TV a nawet wbudowanym komputerem gdzie
    mozna poserfowac na internecie a nawet "lodówka" moze sama zamówic
    potrzebujace produkty ...

    Ale fakt jest taki ze narobilo sie firm i firemek ktore zajmuja sie teraz
    "rekuperatorami" , pompami ciepla i itd i robia na tym niezla kase , wiec
    "marketing" musi byc nachalny i trzeba mówic w nim tylko o zaletach ...

  • 109. Data: 2010-11-25 23:26:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > "rekuperatorami" , pompami ciepla i itd i robia na tym niezla kase , wiec
    > "marketing" musi byc nachalny i trzeba mówic w nim tylko o zaletach ...

    O takich lodówkach z LCD przeciez pisze. Tak jak Ci nawiedzeni pisza o
    rekuperatorach za kilkadziesiat tysiecy z wbudowana pompa ciepla albo
    modulem klimatyzacji, które montuje sie w domku W CELU OSZCZEDNOSCI.

  • 110. Data: 2010-11-26 00:07:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 22:39, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > nie musza sie codziennie kapac. Jak mnie ta kanalizacje w koncu uruchomia to

    Nie ale udowadnialem Krisowi, ze koszt eksploatacji rekuperatora jest
    praktycznie zerowy (a nawet przynosi troche oszczednosci), bo dla
    niego glownym argumentem "przeciw" bylo to ze bieze prad 24/h :)

    A co do kanalizacji to nie wiem czy bym sie tak cieszyl - bedziesz
    placil jeszcze wiecej ;-) Ja na przyszly rok planuje oczyszczalnie
    biologiczna, a szambo 10m3 przeznacze na zbiornik oczyszczonej wody.
    Koszt oczyszczalni - 7k pln. Polowe doplaca miasto :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.