  • 111. Data: 2010-11-26 00:11:32
    Temat: Re: okna drewniane kontra plastiki
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Lis, 00:26, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > O takich lodówkach z LCD przeciez pisze. Tak jak Ci nawiedzeni pisza o
    > rekuperatorach za kilkadziesiat tysiecy z wbudowana pompa ciepla albo
    > modulem klimatyzacji, które montuje sie w domku W CELU OSZCZEDNOSCI.

    Po raz dziesiaty napisze w tym watku ze celem rekuperatora nie jest
    oszczedzanie, a komfort. W zyciu nie napisalem, ze montuje rekuperator
    u siebie w celu oszczednosci! Jak go mam od roku, tak i ze dwa lata
    wczesniej, w zadnym moim poscie nie znajdziesz takiego stwierdzenia.

    Wiec.. Nie obracaj kota ogonem :)

    A wyjezdzanie z Egiptem jest juz totalnie smiesznym argumentem. Nie
    zyjemy w Egipcie tylko Polsce nie? Klimat mamy "zdeko" inny.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 112. Data: 2010-11-26 00:18:17
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...
> [...]

    A wyjezdzanie z Egiptem jest juz totalnie smiesznym argumentem. Nie
    zyjemy w Egipcie tylko Polsce nie? Klimat mamy "zdeko" inny.
    -------------------------

    Rekuperator nie jest potrzebny do komfortu. Wystarczy wentylacja
    grawitacyjna, grzejniki i klimatyzacja. Tymi urzadzeniami mozna wyregulowac
    wszystkie parametry.

    Wytlumacz mi w jaki sposób zwykly rekuperator za 8 tysiecy obniza
    temperature pomieszczenia w którym jest 28 stopni, a na zewnatrz 35 stopni?

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 113. Data: 2010-11-26 01:10:17
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Lis, 01:18, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Wytlumacz mi w jaki spos b zwykly rekuperator za 8 tysiecy obniza
    > temperature pomieszczenia w kt rym jest 28 stopni, a na zewnatrz 35 stopni?

    HINT: GWC.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 114. Data: 2010-11-26 01:49:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    c.googlegroups.com...

    > HINT: GWC.
    > pozdr.

    No to widze ze oprócz ochladzania mialbym od razu zraszanie pokoju wodami
    gruntowymi. Niezly bajer.

    I naprawde nie wiem w jaki sposób w tych 8 tysiacach miesci sie rekuperator,
    instalacja, GWC i potrzebny pod GWC grunt.

  • 115. Data: 2010-11-26 07:05:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Rzeczywistosc wyglada tak: Normalny bialy czlowiek grzeje gazem, weglem
    > lub kominkiem z plaszczem wodnym.

    Ogrzewanie kominkiem, biały człowiek?? Buahahahaha, to chyba polski
    wynalazek w salonie zrobić kotłownie. Kominek to jest po to aby przy nim
    siedziec z lampka koniaku - a jak juz sie siedzi to zeby sie ciepło nie
    marnowało to niech grzeje chałupe. Ale kominek jako zasadnicze żródło
    ciepła - porażka.

    b.

  • 116. Data: 2010-11-26 07:59:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > siedziec z lampka koniaku - a jak juz sie siedzi to zeby sie ciepło nie
    > marnowało to niech grzeje chałupe. Ale kominek jako zasadnicze żródło

    Zacytuję Smolenia: "Kiedyś normą był ogół, a nie margines..." :-)
    Wśród moich znajomych 80% grzeje gazem, 10% węglem (ekogroszkiem czy zwykłym
    orzechem),1% olejem i 9% właśnie kominkiem z płaszczem wodnym. Nie znam
    bezpośrednio nikogo, kto ma w domu inny rodzaj ogrzewania.
    Mój kolega z pracy do wkładu spartherma za parę tys. euro zamówił dodatkowy
    płaszcz wodny, bo chociaż chce palić rekreacyjnie, to chce mieć to ciepło
    rozprowadzone po całym domu z możliwością sterowania.

    --
    Bartek

  • 117. Data: 2010-11-26 09:58:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Lis, 02:49, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > No to widze ze opr cz ochladzania mialbym od razu zraszanie pokoju wodami
    > gruntowymi. Niezly bajer.

    Widac Twoja wiedza w tym kierunku tez jest mocno ograniczona. HINT
    numer dwa - GWC wodne - 100mb rury PE 32-40 zakopanej 1,5m pod ziemia
    + nagrzewnica i to podpiete pod wejscie reku. Zero kontaktu z
    jakakolwiek gruntowa wilgocia, obieg zamkniety. Calosc ok 1,5k pln,
    napedzane pompka 20W, daje 2-3kW (w zaleznosci od gruntu).

    > I naprawde nie wiem w jaki spos b w tych 8 tysiacach miesci sie rekuperator,
    > instalacja, GWC i potrzebny pod GWC grunt.

    Mnie to wszystko kosztowalo dokladnie 12k pln. Calosc, z
    uruchomieniem. Czytalbys dokladniej watek to bys sie doczytal bo
    pisalem o tym :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 118. Data: 2010-11-26 10:10:58
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    > Nie, latem wentylacja grawitacyjna nie dziala - zeby dzialala to musi
    > byc roznica cisnien. Dopiero jak bedzie wiatr i zrobisz przeciag to
    > costam zwentylujesz.
    Podpowiadam - otwarte drzwi tarasowe - kanały wentylacyjne - jest ruch
    powietrza. Choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość to działa. Może
    nigdy nie mieszkałeś w domu z prawidłowo wykonaną wentylacją
    grawitacyjną. Wtedy wystarczy aspiromatic za kilka stów, a nie went za
    tysiaki - jeśli chodzi o komfort - a nie walory ekonomiczne, bo przecież
    dlatego masz went. mech. bo reku już tylko z oszczędności - nie mylmy
    pojęć.
    U mnie jednak to niezbyt by sie przydalo bo
    > lazienke z WC mam bez okna, w glebi domu, wiec smrodek po posiedzeniu
    > utrzymywal sie bedzie dlugo (szczegolnie w lato :)

    Dziwne, w rodzinnym domu - smrodek ulatniał się szybko, w bloku tak samo
    i o dziwo w domu który teraz zbudowałem również. Może trzeba wyciąć
    tuleje w drzwiach ?

    > Dlaczego wedlug Ciebie wentylacja mechaniczna nie dziala przy otwartym
    > oknie? Bzdury jakies piszesz. Pewnie, ze dziala. Wymienia w dalszym
    > ciagu taka ilosc powietrza jaka zaprogramujesz na rekuperatorze. Tyle
    > samo wyciaga w kiblach i kuchni, co nawiewa w salonie i innych
    > czystych pokojach.
    A co z powietrzem pobranym przez otwarte okna ?

    > Nikt nie mowi o wylaczaniu reku w lato. W lato on chlodzi dom. Spelnia
    > swoja funkcje doskonale! Nie musisz otwierac okien (ale MOZESZ!) zeby
    > miec sprawna wentylacje, czego w grawitacyjnej nie ma :)

    To teraz piszesz o GWC, nie myl pojęć went. mech., rekuperacja i GWC. A
    przy okazji mógłbyś jeszcze raz napisać, ile cię kosztowała twoja
    wentylacja, rekuperacja i GWC ? Wtedy będziemy się mogli odnieść do
    konkretnych liczb.
    Żeby mieć sprawną wentylację mechaniczną powinieneś mieć zamknięte okna
    by zapewnić wspomnianą przez Ciebie różnice ciśnień. Przecież okno
    zaburza ten bilans czyż nie ?

    > Komfort wiania chlodem po plecach :) No nic, jak widac roznie
    > rozumiemy komfort. A pozatym powiedz szczerze - mieszkales kiedys
    > dluzej w domu z wentylacja mechaniczna ? Bo ja z wentylacja
    > grawitacyjna owszem - w niejednym :) Masz co wogole porownywac, czy to
    > tylko teoretyczne rozwazania ?

    Mieszkałem 2 tygodnie (w lipcu) i nie mam zamiaru psioczyć na went. mech
    bo źle działa, po prostu nie odczułem różnicy, więc po co mam wydawać
    pieniądze na coś co nie przyniesie mi wymiernej korzyści, czy to
    finansowej, czy w postaci podniesienia jakości życia. A i przy okazji
    went. mech masz podpiętą pod upsa ? bo przecież jak nie będzie prądu to
    się udusisz :)

    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.
    pzdr.
    rafał

  • 119. Data: 2010-11-26 10:47:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Lis, 11:10, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Dziwne, w rodzinnym domu - smrodek ulatniał się szybko, w bloku tak samo
    > i  o dziwo w domu który teraz zbudowałem również. Może trzeba wyciąć
    > tuleje w drzwiach ?

    Mam fabrycznie wyciete dwa rzedy otworow. Wszystkie pozostale drzwi
    maja podciecia wentylacyjne.

    > A co z powietrzem pobranym przez otwarte okna ?

    To okna pobieraja powietrze? Ciekawe :) Jak masz takie samo cisnienie
    na zewnatrz i wewnatrz i rekuperator nawiewa i wyciaga tyle samo m3/h,
    to czemu niby powietrze z zewnatrz mialoby mi sie pakowac do srodka ?

> [...]
    > przy okazji mógłbyś jeszcze raz napisać, ile cię kosztowała twoja
    > wentylacja, rekuperacja i GWC ? Wtedy będziemy się mogli odnieść do

    Pisalem juz kilka razy :) 12k pln. Przy czym zrezygnowalem calkowicie
    z komina (szacuje 3k pln) i nawiewnikow w oknach (przyjmijmy 500 pln
    na parter + 560 pln jak wczesniej obliczylem, na rezygnacje z
    nawiewnikow okien dachowych). Instalacja kosztowala mnie wiec ok 8k
    pln. Jak masz klime (ja bede dopiero montowal) to trzeba jeszcze
    uwzglednic te 2-3kW mniej kosztow inwestycyjnych na nia poniesionych,
    a to jest dobre 2k pln :)

    > Żeby mieć sprawną wentylację mechaniczną powinieneś mieć zamknięte okna
    > by zapewnić wspomnianą przez Ciebie różnice ciśnień. Przecież okno
    > zaburza ten bilans czyż nie ?

    Zaburza tylko jezeli chlodzimy (bo czesc tego "chlodu" wyleci nam
    przez okna). Nie posiadajac GWC - oczywiscie ze nic nam nie zaburza.
    Wentylacja dalej dziala z taka sama zadana wymian powietrza (lub
    wieksza - bo jest przeciag np.). Otwarcie okna nie powoduje wylaczenia
    wentylatorow ;-) W kuchni i lazienkach dalej bedzie wilgoc wyciagana,
    a to jest podstawowy cel dzialania wentylacji mechanicznej. No chyba
    ze piszesz o zimie ale ja w zimie raczej okna mam pozamykane ;)

> [...]
    > finansowej, czy w postaci podniesienia jakości życia. A i przy okazji
    > went. mech masz podpiętą pod upsa ? bo przecież jak nie będzie prądu to

    Nie mam UPSa. Nie udusze sie. Wtedy skorzystam z genialnego wynalazku
    jakim jest rozszelnienie okien i wygeneruje sobie w domu mini-tornado
    wiejace po plecach :) Poki co mieszkam rok i nie mialem zadnej awarii
    pradu wiec zbytnio sie tym nie przejmuje ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 120. Data: 2010-11-26 10:58:05
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

> [...]
    > wiejace po plecach :) Poki co mieszkam rok i nie mialem zadnej awarii
    > pradu wiec zbytnio sie tym nie przejmuje ;)

    Dzięki za obszerne wyjaśnienia, może trochę rozjaśniło mi to w głowie,
    tylko 2 ostatnie pytania.
    Dlaczego jak nie będzie prądu to zadziała rozszczelnienie okien - mimo,
    że nie masz kominów wentylacyjnych, a u kogoś kto ma te kominy
    rozszczelnienie/ otwarcie okna nie zadziała ? Czy masz jakąś specjalną
    naklejkę na szybach która informuje wiatr, że ma wiać bo masz went. mech
    ? :)

    I drugie pytanie, czy jeśli masz nawiew, rozszczelnione okna itp, to
    zwykły wiatrak poruszany ruchem powietrza, jak p aspiromatic nie załatwi
    sprawy ? W sumie to tańsze od went. mech. i zapewni komfort wymian
    powietrza, taniej i bez części kosztów eksploatacji (prąd) ?

    pzdr.
    rafał