  • 11. Data: 2016-11-10 10:58:36
    Temat: Re: otwory w płytkach
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.11.2016 10:35, s...@g...com wrote:

    > i polewać wodą.
    > No i wiertło raczej to diamentowe koronkowe niz to widiowe płytkowe.
    >
    > Płytkowe sie sprawdza ale koronkowe imho lepsze dla wiekszych srednic otworów (8mm
    i wiecej).

    Pewnie chodzi o otwory a nie o dziury ;-)
    Są koronki z węglików spiekanych

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2016-11-10 12:57:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy z udarem to zalezy czy chcesz miec popekane plytki czy nie.

  • 13. Data: 2016-11-10 13:01:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Eeee. Ostatnio wiercilem, ale nie przyklejone ale przed przyklejeniem. Zwykle wiertlo
    widiowe z marketu tak stare ze wegiel mlodszy. Wiertarka kolumnowa wiertlo fi 12
    obroty 300. Jak w drewnie szlo. Plytka jest zrobiona z tego samego co cegla.

  • 14. Data: 2016-11-10 14:03:29
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.11.2016 o 10:01, scruffty pisze:

    > Zależy, ja np. w płytce glazurowanej miałem problem z wwierceniem się
    > (płyta już przyklejona do ściany) i włączyłem udar (ale taki maksymalnie
    > minimalny:) i dopiero wtedy poszło. Tylko wiadomo trzeba z wyczuciem.

    otworów pod kołki fi6mm nawierciłem się dużo i zawsze z udarem, zwykłą
    widią, bez polewania wodą czy sikania na wiertło. A prędkość obrotowa (i
    moc udaru) uzależniona od wielkości elementu mocowanego na kołek tam
    wprowadzony, zasłaniającego ewentualne pęknięcie, lub ceny płytek ;)

    Łukasz

  • 15. Data: 2016-11-10 17:55:59
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 13:01:38 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    12 obroty 300. Jak w drewnie szlo. Plytka jest zrobiona z tego samego co cegla.

    Scienne pewnie tak.
    Podłogowe twarde jak cholera.
    Tym samym wiertłem w sciennej wierciłem otwór w 30 sekund.
    W podłogowej dobre 15 minut sie męczyłem.
    I kolejna scienna znowu 30 sekund.

    Polewanie wodą, odpowiedni nacisk i tak szło.
    W sumie mnie to cieszy bo plytki na podłodze takie właśnie twarde powinny byc.