  • 1. Data: 2016-11-08 10:07:58
    Temat: Dlaczego BK jest lepszy od ceramiki.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Wiem już było kilka razy na grupie ale próbowałem to wytłumaczyć komuś
    i nie bardzo mi szło.
    Ja rozumiem że problem jest w wianiu.
    Tylko nadal nie łapie gdzie wieje :(.

    Jeszcze raz
    jest BK + styro i jest OK

    a ceramika + styro nie jest OK bo wieje
    ja rozumiem że jak jest cegła dziurkowana to wieje przez dziurki
    ale żeby trzymało się to kupy to musi być zaprawa pomiędzy cegłami
    wiec ta zaprawa zatyka dziurki i już nie wieje.

    druga rzecz
    styro na placki nie kładziemy na cermike bo wieje
    a jak to samo zrobimy z BK to nie będzie wiało?

    Chroń mnie panie Boże przed budową domu ale chciałbym zrozumieć :)

  • 2. Data: 2016-11-08 10:37:17
    Temat: Re: Dlaczego BK jest lepszy od ceramiki.
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 10:07:59 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > ale żeby trzymało się to kupy to musi być zaprawa pomiędzy cegłami
    > wiec ta zaprawa zatyka dziurki i już nie wieje.

    No wlasnie nie zawsze ta zaprawa tam jest.
    Jakby była to nie ma tematu ale fachmany nie zawsze sie starają sensownie zasmarować.

    > druga rzecz
    > styro na placki nie kładziemy na cermike bo wieje
    > a jak to samo zrobimy z BK to nie będzie wiało?

    Bo wieje jak wiater dostaje sie między pustaki/bloczki.
    Jak zatynkujesz porotherm po bokach to styro na placki działa jak w przypadku BK.
    Ale jak porotherm nie jest zasmarowany między każdą warstwą to wieje góra dół i albo
    wyłazi gniazdkami albo przez szpary w nieotynkowanej od zewnątrz sciany.

    > Chroń mnie panie Boże przed budową domu ale chciałbym zrozumieć :)

    Jak sie robi z BK to takiego błędu się nie popełni.

    Tam nie ma magii :)

  • 3. Data: 2016-11-08 13:33:37
    Od: KIKI <n...@e...il>

    Nie każdy może mieć BK ze względu na nośność ale porotherm znacznie
    łatwiej źle zastosować.

    Rapować moim zdaniem trzeba i porotherm i BK. Ale BK więcej wybaczy.

  • 4. Data: 2016-11-08 14:01:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > ale żeby trzymało się to kupy to musi być zaprawa pomiędzy cegłami
    > wiec ta zaprawa zatyka dziurki i już nie wieje.

    juz mowilismy -da sie wybudowac z poroszajsu prawidłowo np tak ze zaprawa zatyka
    otwory a potem styropian na ramki. Tyle ze to trudne, nikt murarza nie pilnuje a do
    osiągnięcia konstrukcyjnej wytrzymałosci muru wcale nie potrzeba pełnej i szczelnej
    warstwy. A połączen pionowych z zalozenia sie nie klei.
    Tak jak i magików od styropianu ciezko dopilnowac.

    > druga rzecz
    > styro na placki nie kładziemy na cermike bo wieje
    > a jak to samo zrobimy z BK to nie będzie wiało?

    chodzi o możliwe a niekontrolowane drogi przepływu powietrza. Powiedzmy niezamkniete
    kanały na szczycie -gniazdko czy gniazdko parter - gniazdko piętro. Wlata dołem,
    znajduje otwartą drogę pod styropian, jesli tam nie jest na ramke to dowolną drogą
    znajduje drugi otwór i wylatuje z gniazdka na poddaszu.

    Jesli styro bedzie na ramki to mozliwosci znalezienia otwartej drogi maleją, jesli
    bedzie BK to gniazdka sie nie da przedmuchac.

    b.

  • 5. Data: 2016-11-08 14:58:20
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    warstwy. A połączen pionowych z zalozenia sie nie klei.
    > Tak jak i magików od styropianu ciezko dopilnowac.

    No właśnie tego styropanu na ramki nie rozumiem.
    Już kiedyś o tym pisałeś i dlatego mnie to męczy.
    Wiem jak to wygląda. Ale dlaczego styropian na ramki piszesz gdy mowa
    jest o ceramice a BK już nie?

  • 6. Data: 2016-11-08 15:14:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-08 o 14:58, Bolko pisze:

> [...]
    > Już kiedyś o tym pisałeś i dlatego mnie to męczy.
    > Wiem jak to wygląda. Ale dlaczego styropian na ramki piszesz gdy mowa

    W przypadku BK też lepiej, bo ogólnie lepiej, żeby styro był na ramki.
    Ale jeżeli "fachowcy" na ramki nie zrobią, bo im tak łatwiej, bo taniej,
    bo 1001 innych powodów, to przynajmniej w BK nadal nie powinno wiać. A w
    przypadku porothermu może.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2016-11-08 19:08:09
    Od: KIKI <n...@e...il>

> [...]
    > Ale jeżeli "fachowcy" na ramki nie zrobią, bo im tak łatwiej, bo taniej,
    > bo 1001 innych powodów, to przynajmniej w BK nadal nie powinno wiać. A w

    Nie "może" a będzie na pewno. Wystarczy w google wpisać "wieje z gniazdek".
    A skoro wieje z gniazdek to wieje całym murem od dołu do góry i możecie
    sobie dawać 50cm styropianu i metr, a to nic nie da.

  • 8. Data: 2016-11-08 19:58:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 14:58:21 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Już kiedyś o tym pisałeś i dlatego mnie to męczy.
    > Wiem jak to wygląda. Ale dlaczego styropian na ramki piszesz gdy mowa

    a ja nie powiedzialem ze przy BK ma nie być ramek - jasne ze tez mają być. Tyle ze
    drogi przepływu powietrza są nieco mniej prawdopodobne np szczelina w styro/szczelina
    przy wieńcu.

    Używając BK po prostu minimalizujemy ryzyko błędów wygenerowanych przez partaczy.
    Był tu z rok temu taki post gdy ktos opisywal ze ma 20cm na poroszajsie a energii
    potrzebował jak dla lokomotywy. Potem sie juz nie odezwał, nie wiemy czy to poprawił
    czy nie. Pewnie sie powiesił (kiki ty wez sie opanuj) :P

    b.

  • 9. Data: 2016-11-09 01:43:35
    Od: KIKI <n...@e...il>

> [...]
    potrzebował jak dla lokomotywy. Potem sie juz nie odezwał, nie wiemy czy to poprawił
    czy nie. Pewnie sie powiesił (kiki ty wez sie opanuj) :P

    Który to był?

  • 10. Data: 2016-11-09 09:10:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 listopada 2016 01:43:37 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    potrzebował jak dla lokomotywy. Potem sie juz nie odezwał, nie wiemy czy to poprawił
    czy nie. Pewnie sie powiesił (kiki ty wez sie opanuj) :P

    > Który to był?

    a nie chce mi sie szukać - wykonawcy mu zrobil listwe startową z otworami, styro bez
    ramek wiec z 20cm izolacji zrobiło sie zero :)

    b.