  • 141. Data: 2018-01-12 21:33:05
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 21:06, Lisciasty pisze:
    > W życiu uruchomiłem ze 40 falowników, a drugie tyle rozbebeszyłem/serwisowałem.
    > Jak masz jakieś argumenty poza śmieszkowaniem to słucham :>

    A o Ty nazywasz "falownikiem"?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 142. Data: 2018-01-12 22:01:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 21:29:54 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Pisząc "falownik" masz na myśli przetwornice mocy czy zamianę prądu ze
    > stałego w przemienny?

    Skrót myślowy - miałem na myśli po prostu pompę inwerterową, czyli o
    zmiennej mocy. To się może kalkuluje jak grzejesz pompą powietrzną
    kaloryfery. Ale jak grzejesz podłogi w akumulacyjnym domu to żeby
    wykorzystać dobrze tanią taryfę - pompa najlepiej jak działa od razu
    z pełną mocą.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 143. Data: 2018-01-12 22:21:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 22:01, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > kaloryfery. Ale jak grzejesz podłogi w akumulacyjnym domu to żeby
    > wykorzystać dobrze tanią taryfę - pompa najlepiej jak działa od razu

    Rozpędzenie się pompy do pełnych obrotów albo zejście z pełnych na
    najniższe w momencie kliknięcia na panelu, to - trzymając się tutejszej
    narracji - jebałt 15 sekund. Sprawia to takie znaczenie przy
    dwustrefowej taryfie? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 144. Data: 2018-01-12 22:25:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 22:21:40 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > najniższe w momencie kliknięcia na panelu, to - trzymając się tutejszej
    > narracji - jebałt 15 sekund. Sprawia to takie znaczenie przy

    Ale to nie jest inwerter tylko "miękki start".
    Inwerter to pompa z płynną regulacją mocy wyjściowej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 145. Data: 2018-01-12 22:34:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 11:33:41 -0800 (PST), Lisciasty

    > Tam wsadzili jakiś rodzaj softstartu, jest to klamot wielkości
    > trójfazowej różnicówki, nazwany "STS-15 łagodny rozruch sprężarki".
    > Czort wie jak to działa, może kiedyś podepnę tam oscyloskop
    > i coś spróbuję poobserwować :>

    Czyli daje (pewnie) jednostajnie od 0-100% w określonym czasie. Ten w
    pompach PW to pewnie to samo tylko rozbudowany o "trochę" bardziej złożone
    sterowanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 146. Data: 2018-01-12 22:40:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 22:25, Adam Sz. pisze:
    > Ale to nie jest inwerter tylko "miękki start".
    > Inwerter to pompa z płynną regulacją mocy wyjściowej.
    > pozdr.

    No to super że w końcu zdefiniowaliśmy wspólny ogródek :-) To teraz,
    jaki konkretnie problem ma (dowolne) urządzenie elektryczne z modulacją
    mocy, przy pracy na dwustrefowej taryfie? Bo ja śmiem twierdzić, że nie
    ma to znaczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 147. Data: 2018-01-12 22:44:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 22:40:09 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > jaki konkretnie problem ma (dowolne) urządzenie elektryczne z modulacją
    > mocy, przy pracy na dwustrefowej taryfie? Bo ja śmiem twierdzić, że nie

    No weź i zastanów się po co korzysta się z II taryf i dlaczego to nie ma
    sensu przy płynnej regulacji ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 148. Data: 2018-01-12 22:49:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 21:11:31 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Falownik to pomyłka, bo nie nadaje się do wykorzystania przy prądzie
    > dwu-taryfowym. Podłogówka jest w stanie przyjąć sporo nadmiaru energii
    > w "taniej taryfie" i oddać w drogiej. Z falownikiem to nie ma żadnego
    > sensu.

    ja mam wrazenie ze ten falownik (czyli zmienna moc pompy) służy do ograniczania
    zamrażania chłodnicy co w PW sie zdarza, a w gruntowych nie.

    b.

  • 149. Data: 2018-01-12 22:52:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 22:44, Adam Sz. pisze:
    > No weź i zastanów się po co korzysta się z II taryf i dlaczego to nie ma
    > sensu przy płynnej regulacji;)

    No weź i zastanów się że skoro płynna regulacja to dodatkowa możliwość
    urządzenia, a do sterowania służy panel kontrolny, to gdzie tkwi haczyk ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 150. Data: 2018-01-12 22:54:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 22:49, Budyń pisze:
    > ja mam wrazenie ze ten falownik (czyli zmienna moc pompy) służy do ograniczania
    zamrażania chłodnicy co w PW sie zdarza, a w gruntowych nie.

    Ja wysiadam, KIKI ratuj!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz