  • 21. Data: 2010-10-13 18:10:58
    Temat: Re: płoty i ogrodzenia
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > więc chłopie, jakoś nikt mi tutaj nie wymienił tej setki ustaf, ty podałeś
    > cztery, a piszesz o setkach,

    rozporządzeń, nie ustaw, czytać też umiesz, tak jak pisać...

    > ktoś te ustawy zna, albo wie jakie one są, czy
    > po prostu w tym prawie jest taki burdel że ho ho i nic nie wiadomo?:O)

    tak, znają je ci, którzy na ich podstawie pracują, czyli np. wydz
    architektury w gminie czy starostwie, byłeś tam, pytałeś?

    > zapytanie i odpowiedż ustna nie ma znaczenia, bo nawet jak ją dostaniesz to
    > najczęściej fałszywą a w razie problemów nie masz możliwości powołania się
    > na nią:O(

    ale to ty chcesz pytać ustnie, więc czego się mądrzysz...

    pozdrawiam
    s_13

  • 22. Data: 2010-10-14 17:33:58
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "M" napisał:

    > Nie ma burdelu i jest burdel. Plan zagospodarowania przestrzennego jest
    > prawem lokalnym. Tych planów w całej Polsce są tysiące - tak więc w
    > ogólności ogrodzenia w Polsce regulują tysiące przepisów prawa lokalnego.
    > Natomiast patrząc na konkretne miejsce w Polsce przepisów jest już
    > znacznie mniej. :-)

    planu zagospodarowania brak i co mi pan zrobisz?:O)

  • 23. Data: 2010-10-14 18:51:54
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-14 19:33, PapaSmurf pisze:

    > planu zagospodarowania brak i co mi pan zrobisz?:O)

    Nic ci nie zrobię. A na pytanie możesz sobie odpowiedzieć sam. Jak nie
    ma planu to co wtedy?

    M.

  • 24. Data: 2010-10-15 06:23:55
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > planu zagospodarowania brak i co mi pan zrobisz?:O)

    co zrobię... tylko tyle:
    PLONK... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 25. Data: 2010-10-15 16:25:22
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "M" napisał:

    > Nic ci nie zrobię.

    to nie ty, tylko ja nic nie zrobie tym urzędasom z gminy:O)

    > A na pytanie możesz sobie odpowiedzieć sam. Jak nie ma planu to co wtedy?

    no właśnie pisałeś że plan jest prawem lokalnym a jak go nie ma to co jest
    tym prawem dla ogrodzeń?:O)

  • 26. Data: 2010-10-15 16:37:52
    Od: mal <m...@g...com>

    On 15 Paź, 18:25, "PapaSmurf" <łofczy.bo...@interia.pl> wrote:

    > no właśnie pisałeś że plan jest prawem lokalnym a jak go nie ma to co jest
    > tym prawem dla ogrodzeń?:O)

    Już wcześniej arch wskazał Ci podstawę prawną.
    Jeśli nie ma planu zagospodarowania przestrzennego to o odległości
    ogrodzenia od drogi decyduje właściwa gmina. Odległość ogrodzenia od
    drogi będzie zarazem wskazaniem granicy tzw.pasa drogowego.

  • 27. Data: 2010-10-15 19:49:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > zgodzić i będziesz musiał go niestety rozebrać. Jeżeli natomiast cześć
    > działki jest od strony drogi gminnej lub krajowej a często jest, to
    > lecisz do zarządu dróg i oni dają ci na piśmie ile metrów od osi jezdni
    > możesz postawić ogrodzenie. Zanosisz to do wydziału architektury i możesz
    > zacząć budować ogrodzenie. Ja to przechodziłem to wiem.

    mam wrażenie ze lokalnie jestescie tam nieźle zakręceni i padłes tego
    ofiarą. Wg prawa masz zgłosic budowę ogrodzenia od strony drogi a zarząd
    dróg nie jest stroną i nie ma prawa narzucać żadnych odległosci. Jedynie
    MPZP mógłby (bo to jest prawo) ale o tym nie wspominałes.

  • 28. Data: 2010-10-16 19:33:41
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "mal" napisał:
> [...]
    > ogrodzenia od drogi decyduje właściwa gmina. Odległość ogrodzenia od
    > drogi będzie zarazem wskazaniem granicy tzw.pasa drogowego.

    no dobra, niech decyduje gmina, ale co tam dalej napisałeś?
    że gmina sobie robi pas drogowy na mojej działce?:O(

    a kto decyduje o odległości ogrodzenia od sąsaida?:O)

  • 29. Data: 2010-10-17 13:47:11
    Od: mal <m...@g...com>

    On 16 Paź, 21:33, "PapaSmurf" <łofczy.bo...@interia.pl> wrote:

    > a kto decyduje o odległości ogrodzenia od sąsaida?:O)

    Ty i sąsiad. Pospołu, jeśli żyjecie w zgodzie i uzgodnicie wzajemnie
    przebieg granicy posesji.
    Jeśli macie wątpliwości, lub nie możecie się porozumieć - pozostaje
    rozgraniczenie geodezyjne. Już nie za darmo :(

  • 30. Data: 2010-10-17 18:18:05
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik PapaSmurf napisał:

    > no dobra, niech decyduje gmina, ale co tam dalej napisałeś?
    > że gmina sobie robi pas drogowy na mojej działce?:O(
    >
    > a kto decyduje o odległości ogrodzenia od sąsaida?:O)

    Sąsiad i prawo budowlane. Do wyboru macie - postawić ogrodzenie w
    granicy lub też stawiać każdy osobno - ale wówczas każdy musi odsunąć
    ogrodzenie minimum 30 cm w głąb działki tak aby między ogrodzeniami
    pozostało minimum 60 cm przerwy - przejścia konserwacyjnego.

    --
    Darek