  • 1. Data: 2015-02-07 17:16:38
    Temat: plyty montazowe
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    Szukam i nie moge doszukac.
    Chodzi mi o plyty montazowe tzn. z jednej i z drugiej strony blacha a w
    srodku wypelnione pianka czy styropianem (sa roznej grubosci).
    Z takich plyt teraz buduje sie wiekszosc pawilonow handlowych itp..
    Czy ktos wie jak sie one nazywaja i gdzie mozna cos takiego nabyc?

  • 2. Data: 2015-02-07 17:20:55
    Temat: Re: plyty montazowe
    Od: masti <g...@t...hell>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > Z takich plyt teraz buduje sie wiekszosc pawilonow handlowych itp..
    > Czy ktos wie jak sie one nazywaja i gdzie mozna cos takiego nabyc?

    warstwowe?
    https://www.google.com/search?q=płyty+warstwowe

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-02-07 17:33:55
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    masti <g...@t...hell> :

    > warstwowe?
    > https://www.google.com/search?q=płyty+warstwowe

    Ooo, takie wlasnie.
    A nie wiesz gdzie w Krakowie lub okolicach sa w sprzedazy?

  • 4. Data: 2015-02-07 17:34:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    uzytkownik wrote:

    > masti <g...@t...hell> :

    > Ooo, takie wlasnie.
    > A nie wiesz gdzie w Krakowie lub okolicach sa w sprzedazy?

    niestety nie, ale myślę, że w sieci znajdziesz

  • 5. Data: 2015-02-07 21:26:51
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-07 o 17:16, uzytkownik pisze:
> [...]
    > Z takich plyt teraz buduje sie wiekszosc pawilonow handlowych itp..
    > Czy ktos wie jak sie one nazywaja i gdzie mozna cos takiego nabyc?

    Tak dokładnie, to to się nazywa "płyta obornicka" i pod tą nazwą z całą
    pewnością znajdziesz coś pod Krakowem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2015-02-08 13:30:13
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    wolim <n...@p...tu> :

    > Tak dokładnie, to to się nazywa "płyta obornicka" i pod tą nazwą z całą
    > pewnością znajdziesz coś pod Krakowem.

    Ok.
    Intryguje mnie jeszcze jak te plyty sie mocuje, czy trzeba zrobic
    konstrukcje metalowa i do niej sie przykreca, musze tez wyczaic jak ulozyc z
    nich dach (wprawdzie jest pokazane) do czgo mocowac.
    Chce postawic/dostawic do istniejacej sciany, pomieszczenie 2,2m x 3.5 m
    wys. 2.4. Czy musze wykonac fundament pod ta konstrukcje.

  • 7. Data: 2015-02-08 17:29:02
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
> [...]
    > nich dach
    > wys. 2.4. Czy musze wykonac fundament pod ta konstrukcje.

    Kiedyś pracowalem z ludżmi,którzy budowali z plyt warstwowych wszystko:
    od dużych hal po psie budy.
    Niestety,musi być konstrukcja nośna.Jezeli dobudówka jest na gruncie,musi być w nim
    zakotwiona.Plyty do konstrukcji mocuje się farmerami od zewnątrz.Od środka to
    fuszerka.
    Dach powinieneś zrobić z plyt dachowych-mają takie stojące rąbki-zaklada się na nie
    korytka (takie odwróconeU) i po ptokach.
    Możesz jednak zrobić poziomy strop i na nim lekki dach.
    Temat jest dość szeroki i powinieneś się trochę zaglębić-albo wziąć do roboty
    kogoś,kto ma pojęcie.
    Ogólnie-plyty tnie się wyrzynarką lub pila szablastą.Nie wolno używać kątówki.Uważaj
    przy kupnie plyt używanych-miewają uszkodzone zamki.Styropianowe często są
    mokre-wilgoci nie usuniesz.
    Lepiej zamówic nowki sztuki na wymiar,niż bujac się z resztkami.
    pozdro dolniak

  • 8. Data: 2015-03-10 07:19:47
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    Jakie najlepiej zastosowac plyty, tj. wypelnione welna, pianka czy
    styropianem.
    Plyty z welny sa bardzo ciezkie, natomiast z pianki sa lekkie, ale nie
    odporne na ogien, po zapaleniu pianka sie tli-topi i gasnie.
    Natomiast welna ma wytrzymalosc do 1000 stopni.

  • 9. Data: 2015-03-10 22:19:20
    Od: dolniak <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 07:19:45 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    > odporne na ogien, po zapaleniu pianka sie tli-topi i gasnie.
    > Natomiast welna ma wytrzymalosc do 1000 stopni.

    Pytanie,do czego chcesz użyć.
    Plyty z welną są niepalne,ale nie wolno dopuścić do zawilgocenia.(glównie na
    lączeniach).Obecnie niezbyt chętnie stosowane,równiez dlatego,że ciężkie w obróbce.
    Plyty ze styropianem -najpowszechniejsze.Wysoka temperatura powoduje miejscowe
    wytapianie styropianu.Któren jest samogasnący,ale gdy powstanie komin(doplyw tlenu od
    dolu i ujście spalin),to się pali.
    Plyty z pianką najdroższe i najlepsze.pianka jest nienasiąkliwa ,a temperatura
    rozkladu znacznie wyższa od styropianu.Można ciąć kątówką,choć to herezja.

    Polożenie plyty gipsowej w zasadzie likwiduje zagrożenie pożarowe.Tak jest wykończone
    wiele biurowców.
    Tak na szybko-to wszystko.
    pozdro dolniak

  • 10. Data: 2015-03-11 13:55:04
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    dolniak <d...@g...com> :

> [...]
    > kątówką,choć to herezja.
    >
    > Polożenie plyty gipsowej w zasadzie likwiduje zagrożenie pożarowe.Tak

    Dzięki
    Pzdr