  • 11. Data: 2010-03-09 14:07:33
    Temat: Re: pochwale sie rachunkiem za gaz
    Od: Olo <o...@p...fml>

    W dniu 2010-03-09 13:42, Rafa? pisze:
    > Dzis dosta?em a czeka?em jak na szpilkach bo to 1 sezon i do tego ocieplenie
    > ?cian kolankowych mia?em spartaczone.
    > Za 7 miesi?cy do ko?ca lutego zap?aci?em za ogrzewanie, gotowanie i ciepl?
    > wod? tylko 2000z?.
    > Dom 200m2 plus 80m2 piwnic. Z zewn?trz 20cm styropianu a na dachu 30cm
    > we?ny.
    > Teraz poprawi? to co zwali?y ekipy i my?le ?e b?dzie w przysz?ym roku
    > lepiej - bo to zima stulecia by?a

    U mnie mieszkanie 80m2 nad nieogrzewanym garazem. CO + CWU w styczniu i
    lutym ~250zl/miesiac

  • 12. Data: 2010-03-09 14:27:36
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przeciez napisal ze ogrzewa gazem... a nie ze dogrzewa gazem :)
    Nic podobnego, napisał, że chwali się rachunkiem za gaz ;-)

    > Sam piszesz, ze miesiecznie miales po 400-500zl.
    Nie miesięcznie, a za 2 najbardziej zimne miesiące.
    Nie mam rachunków pod ręką, ale za grudzień zdecydowanie mniej,
    listopad jeszcze mniej, październik takoż, wrzesień i sierpień
    tylko mycie i gotowanie.
    Różnica jest taka, że przykładowo u mnie średnie roczne spalanie
    wynosi ~3 m3 dziennie, ale w największe mrozy potrafi dojść do ~10 m3.

    > a kolega pisze ze ma 2000zl za 7 miesięcy (ogrzewanie, gotowanie i cieplą
    > wode) dom 200m2 plus 80m2 piwnic.
    Ma większy dom od mojego, ale też więcej styropinu i wełny.
    Nie pisze o temperaturze wewnątrz, czy ogrzewa wszystkie pomieszczenia,
    w tym piwnice - u mnie termostat jest ustawiony na 21,5.
    Kolega jest prawdopodobnie z Częstochowy, ja bliżej gór.
    W mieście zwykle jest parę stopni cieplej niż "w polach".

    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2010-03-09 18:09:44
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Dom 200m2 plus 80m2 piwnic. Z zewnątrz 20cm styropianu a na dachu 30cm
    > wełny.

    Jak juz sie chwalisz to zrob tak by ktos ewentualnie cos z tego mial
    (wiedzial):

    grzejesz te piwnice ?
    grzejesz podlogowka czy grzejnikami ?
    jaka temperature utrzymujesz ?
    kominek ? ile drewna ?
    ile osob w domu ? (CWU, gotowanie)

    Ogolnie to wynik bardzo ciekawy, pobliski sasiad za 6 miesiecy zaplacil tez
    2k
    ale w domku 130m2 i z kominkiem (nie wiem ile drewna). Ocieplenie jak u
    Ciebie, calosc podlogowka,temperatura 21, 3 osoby

    Pozdrawiam

    Kane

  • 14. Data: 2010-03-09 19:21:47
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    > grzejesz te piwnice ?
    tylko kilka razy odpaliłem jak gipsy suszyłem
    > grzejesz podlogowka czy grzejnikami ?
    na dole podłogówka, na górze i to i to :)
    > jaka temperature utrzymujesz ?
    22-23stopni
    > kominek ? ile drewna ?
    kominek odpalałem ale nie za czesto i raczej tylko na wieczór
    > ile osob w domu ? (CWU, gotowanie)
    2 dorosłe i dziecko

    ale jest jeden bład
    mieszkamy tu od 1 stycznia a wczesniej utrzymywałem 15 stopni ale cały czas
    piec działął tylko nie wiem czy podtrzymują tę mniejsza temperaturę spalał
    duzo mniej
    napewno 1 stycznia działał cały czas aby podniesc temp

  • 15. Data: 2010-03-09 22:34:22
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spalał duzo mniej
    > napewno 1 stycznia działał cały czas aby podniesc temp

    W takim razie te siedem miesiecy potraktowales nieco optymistycznie. Jezeli
    do poczatku stycznia utrzymywales 15C to znaczy, ze tak naprawde kociol
    odpalil sie by co kolwiek podgrzewac pewnie dopiero pod koniec pazdziernika.
    Biorac pod uwage obnizona temp. to realnie mozna liczyc max 4 miesiace. Ale
    to i tak niezle, bo moj sasiad w domu na oko ok. 150m^2 za styczen i luty
    zaplacil prawie tyle co Ty za caly okres. Moim zdaniem rachunki za
    ogrzewanie gazem na poziomie trzy, trzy z kawalkiem tysiaca za okres
    grzewczy domu 200m^2 to bardzo dobry wynik i pewnie nie warto spodziewac sie
    duzo mniejszych.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-03-10 07:30:14
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    > Za 7 miesięcy do końca lutego zapłaciłem za ogrzewanie, gotowanie i cieplą
    > wodę tylko 2000zł.

    jaki masz piec ?

    Pzdr
    Mirek

  • 17. Data: 2010-03-10 07:56:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Olo" <o...@p...fml> napisał w wiadomości

    > U mnie mieszkanie 80m2 nad nieogrzewanym garazem. CO + CWU w styczniu i
    > lutym ~250zl/miesiac

    Około 150m2 włącznio z nieogrzewanym garażem w bryle. W domu 21stC a w
    garażu 5-6stC.
    Za styczeń i luty miałem prognozowaną fakturę na 640zł. Przez styczniowe
    mrozy przyszła niestety korekta na 850zł czyli 425zł/mc.

    Marek

  • 18. Data: 2010-03-10 10:15:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 9 Mar, 13:42, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > Dzis dostałem a czekałem jak na szpilkach bo to 1 sezon i do tego ocieplenie
    > ścian kolankowych miałem spartaczone.
    > Za 7 miesięcy do końca lutego zapłaciłem za ogrzewanie, gotowanie i cieplą
    > wodę tylko 2000zł.
    > Dom 200m2 plus 80m2 piwnic. Z zewnątrz 20cm styropianu a na dachu 30cm
    > wełny.
    > Teraz poprawię to co zwaliły ekipy i myśle że będzie w przyszłym roku
    > lepiej - bo to zima stulecia była

    Wynik porownywalny. Tez mam 20 cm na scianie i 30 w dachu + reku.
    zaplacilem do tej pory 2300 PLN
    stan licznika Gz-50
    04/03/2010 - 3832
    07/10/2009 - 2530

    Nie dogrzewane kominkiem aniz innymi bajerami. CWU grzane w cyklach
    7-9 rano i 18-20 wieczorem. Czyli 4 godziny.
    Metraz domu 200 m2 z urzytecznym poddaszem. Poddasze nieogrzewane /
    temp w ciagu calej zimy 12 stopni/.
    Temperatura w domu 20 stopni od godziny 7 do 21, temp 18 od 22 do 7
    rano.
    Brak okiennic oraz nie docieplona murlata. W poddaszu 7 okien
    polaciowych.
    Dom w przestrzeni otwartej , wystawinie na dzialanie wiatru od strony
    zachodniej w 100%.

  • 19. Data: 2010-03-10 12:06:10
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    piec Imergas kondensacyjny

  • 20. Data: 2010-03-10 16:24:33
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Rafa3" <a...@c...nospam.pl> napisal w wiadomosci
    > piec Imergas kondensacyjny

    To jest kociol. Kolega pytal o piec (kuchnie).