  • 21. Data: 2010-03-10 18:15:13
    Temat: Re: pochwale sie rachunkiem za gaz
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:cebb22ed-aa97-4af4-89ac-

    >Metraz domu 200 m2 z urzytecznym poddaszem. Poddasze nieogrzewane /
    >temp w ciagu calej zimy 12 stopni/.

    Ja tam nie nadazam.
    Placicie za gaz kupe pieniedzy. Od Stycznia 2009r. do konca lutego 2010r.
    zuzylem 488m^3 GZ50 ogrzewajac powierzchnie posadzki ok. 240m^2 z gotowaniem
    i CWU. Dach w polowie nieocieplony a w polowie tylko 12cm welny 0,035W/m,
    sciana 1W PTH 44. Srednie zuzycie to ok. 1,15m^3/dobe. Co prawda gaz mam
    dopiero od konca pazdziernika i na razie nie mam a i pozniej tez nie bede
    mial kuchenki gazowej i prawde mowiac jeszcze tam nie mieszkam. CWU jest w
    ogole odlaczone i wode grzeje wylacznie solarem. Temp. wewnatrz cala zime 9C
    na dole, gora prawie nieogrzewana i w najgorsze miesiace temp. spadala nawet
    ponizej 3C. Nie grzane w kominku ani w kozie. Nie wiem jak sasiad i
    sasiadka.
    Prawde mowiac troche martwi mnie to zyzycie, bo przez te 14 miesiecy
    powinienem zuzyc mniej gazu, ale nie mam rekuperatora. Myslicie, ze to dobry
    wynik?

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-03-10 19:57:25
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > Prawde mowiac troche martwi mnie to zyzycie, bo przez te 14 miesiecy
    > powinienem zuzyc mniej gazu, ale nie mam rekuperatora. Myslicie, ze to dobry

    Nikt tego nie wie. To, o co pytasz to raczej abstrakcja. W przybliżeniu
    zużycie jest zależne liniowo od różnicy temperatur zewn.-wewn. Jeśli
    masz dane, to możesz zobaczyć jaki jest ten współczynnik i zrobić
    ekstrapolację na sytuację -20C +20C. Możesz też ten współczynnik
    podzielić przez metraż ścian i wyjdzie ci średni współczynnik
    przewodnictwa dla całego domu.

    M.

  • 23. Data: 2010-03-10 23:25:57
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nikt tego nie wie. To, o co pytasz to raczej abstrakcja.

    Cholircia, nie wiedzialem ze ktos wezmie to na powaznie.
    Dane co prawda sa prawdziwe, ale interpretacja... Pomine. Tekst mial
    obrazowac podawane tu dane. :-)
    Zuzycie niby za 14 miesiecy, ale gaz dopiero od konca 10 miesiaca. Tak tez
    jest w niektorych postach. Dom 200m, ale ogrzewane pewnie tylko ze 100,
    raptem okazuje sie, ze nie iles tam miesiecy tylko krocej. Z gotowaniem i
    CWU owszem, jednak nie caly okres.
    Do du.. z takimi danymi. Ja podalem swoje i nikomu nic z tego, nawet mi.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-03-11 07:31:27
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Mar, 19:15, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
> [...]
    > Prawde mowiac troche martwi mnie to zyzycie, bo przez te 14 miesiecy
    > powinienem zuzyc mniej gazu, ale nie mam rekuperatora. Myslicie, ze to dobry

    Jesli nie mieszkasz w tym domu to zuzycie masz bardzo duze. Nie
    rozumiem dlaczego wogole podajesz takie dane.
    Wiem ze chcialesz namotac. Ale to nie wnosi do sprawy nic
    konkretnego.
    Zuzycie w roznych domach jest rozne to fakt. Ale wyzsze watki
    oskarzaly inicjatora ze mataczy. Ja tylko potwierdzilem jego wyniki bo
    mam podobne. Oczywiscie zawsze moglobyc lepiej ale to juz inna bajka.

  • 25. Data: 2010-03-11 07:57:03
    Od: "Rafal" <a...@c...nospam.pl>

    kuchnia gazowa 4palnikowa:)

  • 26. Data: 2010-03-11 08:13:04
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Prawde mowiac troche martwi mnie to zyzycie, bo przez te 14 miesiecy
    > powinienem zuzyc mniej gazu, ale nie mam rekuperatora. Myslicie, ze to

    Ja dostaję faktury z gazowni na ok 80zł miesięcznie+43zł co dwa miesiące za
    butle 11kg gazu.
    Mieszkam w domu 180mkw licząc po podłogach+ graz w bryle budynku+ podjazd+
    taras.
    Powierzchnia mieszkalna ogrzewana podjazd, garaż i taras jeszcze nie
    ogrzewane
    Rekuperatora nie ma, solarami wody nie grzeje, wentylacja grawitacyjna, okna
    nie fixy
    Ściany styropian 12cm, wełna na poddaszu 15cm+10cm
    Dobre zuzycie?

    Krzysiek

  • 27. Data: 2010-03-11 08:59:42
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >Ja tylko potwierdzilem jego wyniki bo mam podobne.

    Nic nie rozumiecie...
    Dom 200m ale ogrzewane 100m co tu z czym mozna porownywac?
    Fajnie ze wiemy ile gazu zuzywacie, ale durnoty jakie sam napisalem sa
    dowodem na to, ze takie dane porownawczo sa niewiele warte.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-03-11 09:03:49
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Rekuperatora nie ma, solarami wody nie grzeje, wentylacja grawitacyjna,
    > okna nie fixy
    > Ściany styropian 12cm, wełna na poddaszu 15cm+10cm
    > Dobre zuzycie?

    Majac rekuperator to zszedlbys jeszcze o te 80%. Solary to jakies moze 30% i
    gazownia te 10% musialaby Ci doplacac. Jak widac inwestycje sie oplacaja.
    :-DD

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-03-11 09:09:39
    Od: Severin <s...@w...pl>

    Kudlaty pisze:

    > Zuzycie w roznych domach jest rozne to fakt. Ale wyzsze watki
    > oskarzaly inicjatora ze mataczy. Ja tylko potwierdzilem jego wyniki bo
    > mam podobne. Oczywiscie zawsze moglobyc lepiej ale to juz inna bajka.

    Nie wiem czy ktoś tutaj kogoś posądzał o matactwo, z treści wątkowtórcy
    jak i Twojej wynika jednoznacznie, że próbujecie chyba oszukać sami
    siebie. Pierwszy podaje kwotę jaką zapłacił za rzekome 7 miesięcy
    grzania, po czym dodaje że faktycznie grzeje od 2 miesięcy i tylko
    sporadycznie dogrzewa kominkiem;), Ty natomiast ruszasz z odsieczą i
    podajesz wynik ogrzewania 200m2 domu, z czego 100m2 nie ogrzewasz.

    Ja wprowadziłem sie tydzień przed świętami BN. Parterówka z nieużytkowym
    poddaszem, 160m2, ogrzewane 140m2, 70m2 podłogówki + 4 grzejniki,
    zbiornik CWU 200l przygotowany pod solary, liczba użyszkodników - 2.
    Piec (Per-Eko 17kW) odpaliłem 12.12.2009 i po pierwszym tygodniu byłem
    przerażony ilością spalanego węgla, po około 2-3 tygodniach budynek
    złapał temp. i teraz jest ok. Do dzisiaj spaliłem 72 worki x25kg
    ekogroszku (Ekoelma Kazimierz-Juliusz, 1t=750zł), temp w domu około 24C,
    CWU 55C. Dzienne spalanie to około 20kg węgla, przy temperaturach w
    styczniu -20/25C (dolny śląsk, przedgórze sudeckie). Budynek ocieplony
    15cm styropianu, 30cm wełny na stropie (URSA 20cm+10cm), posadzka 18cm
    styropianu twardego. Od odpalenia pieca do dzisiaj minęło dokładnie 89
    dni, czyli 3 miesiące grzania wyniosły mnie 1350zł/3=450zł miesięcznie.
    Do tego oczywiście należy doliczyć kuchnie elektr. (rachunek za prąd,
    jeszcze budowlany 514zł/2 miesiące). Racjonalny wynik to około 500zł
    miesięcznie. Gazu nie mam i nie zapowiada się żeby był. Mam natomiast
    doświadczenie ponieważ na starym mieszkaniu (52m2)grzałem gazem, klocek
    z lat 80-tych docieplony 5cm styropianu, piwnica i mieszkanie na górze
    nie ogrzewane, w grudniu dostałem prognozę na styczeń 370zł, jak na tak
    małe mieszkanko to kosmos.
    Puenta:
    "Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to
    moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  • 30. Data: 2010-03-11 09:42:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    Najlepiej kiedys jak tu na grupie podawał gości że za ogrzanie domu pradem
    płaci jakies niewielkie pieniadze(podał konkretne bardzo mała kwoty
    rachunków za prąd)
    Pózniej dodał jednak że przez sezon "rekraacyjnie" spalił w kominku
    kilkanascie chyba metrów drewna.
    Ale le grzanie pradem to takie opłacalne było jego zdaniem;
    ;)),

    Krzysiek