  • 1. Data: 2009-09-29 22:36:07
    Temat: Uwaga na zlaczki Pexal
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Dzis konczylem podlaczanie rury cieplej wody do pralki w pralni. Jako ze to
    dostawka to zrobilem to pexalem z dolu do gory. No i okazalo sie niestety,
    ze mufa z gwintem do ktorej przykreca sie pozniej zawor czerpalny, a raczej
    jej uszczelka wygladala jakby lezala z 10 lat w magazynie z chemikaliami.
    Sparciala i cala spekana bez wymaganej elastycznosci. Towar biore z hurtowni
    drugi juz rok i wszystko bylo zawsze git a dzis niespodzianka. Zlaczka byla
    nowa wyjeta przeze mnie z woreczka foliowego. Zalecam zatem ogladanie
    wszelkich zlaczek uszczelnianych oringami gumowymi, reklamowanymi jako
    niezniszczalne. Nie daj Boze zalac cos takiego betonem. Niestety taka jedna
    mam w posadzce.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-09-30 04:09:27
    Temat: Re: Uwaga na zlaczki Pexal
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

> [...]
    > oringami gumowymi, reklamowanymi jako niezniszczalne. Nie daj Boze zalac
    > cos takiego betonem. Niestety taka jedna mam w posadzce.

    czasami trafi sie taki niewypal... dobrze, ze zauwazony w pore ... natomiast
    wszelkie skrecane PEX AL PEX itp nie powinno sie zalewac betonem lub
    tynkowac ... jak juz ma byc schowane, to niech bedzie zacisniete

    pzdr

  • 3. Data: 2009-09-30 07:32:00
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Nie daj Boze zalac cos takiego betonem. Niestety taka jedna mam w
    > posadzce.

    robisz złączki zaprasowywane
    przed zalaniem próba szczelnosci (ja robilem na 10bar)
    dokumentujesz ich położenie (robisz dużo zdjęć)
    zalewasz
    zapominasz

  • 4. Data: 2009-09-30 08:13:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > robisz złączki zaprasowywane
    > przed zalaniem próba szczelnosci (ja robilem na 10bar)
    > dokumentujesz ich położenie (robisz dużo zdjęć)
    > zalewasz
    > zapominasz

    Hehe i uwazasz, ze taka sparciala guma mimo pozytywnej proby szczelnosci
    bedzie szczelna przez dlugie lata?? Jak znam zycie ten proces w gumie bedzie
    postepowal i za piec, dziesiec lat bedzie trzeba korzystac ze zdjec.
    Dokumentacja ich polozenia nie bedzie zbyt pocieszajaca przy wizji
    rozkuwania posadzki. Ja przestrzegam przed montowaniem tego bez ogladania
    uszczelnien, dokladnie kazdego z osobna. Pomyslow na wykonanie jest wiele,
    ale zawsze bedzie klopot kiedy okaze sie ze cos jest nie tak. Jak na zlosc
    woda pokaze sie w drugim koncu pomieszczenia, gdzie akurat nie ma zadnej
    rury.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-09-30 08:59:13
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > bedzie szczelna przez dlugie lata?? Jak znam zycie ten proces w gumie
    > bedzie postepowal i za piec, dziesiec lat bedzie trzeba korzystac ze

    a czi ja piszem coś o gumie?
    ;-)

    > Dokumentacja ich polozenia nie bedzie zbyt pocieszajaca przy wizji
    > rozkuwania posadzki. Ja przestrzegam przed montowaniem tego bez ogladania
    > uszczelnien, dokladnie kazdego z osobna.

    pewnie że trzeba wszystko sprawdzać, to taka mała rutyna... czy można
    inaczej?

    > Pomyslow na wykonanie jest wiele, ale zawsze bedzie klopot kiedy okaze sie
    > ze cos jest nie tak. Jak na zlosc woda pokaze sie w drugim koncu
    > pomieszczenia, gdzie akurat nie ma zadnej rury.

    tak,
    pisalem wielokrotnie:
    kompromisy w budownictwie mszczą się boleśnie
    ale ZAWSZE mozna zrobic tak instalacje, żeby nie było takich złączek
    zalanych w betonie

  • 6. Data: 2009-09-30 15:50:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > a czi ja piszem coś o gumie?

    Ja pisalem o gumie, taki byl zamysl i ostatnie doswiadczenia.

    > pewnie że trzeba wszystko sprawdzać, to taka mała rutyna... czy można
    > inaczej?

    Jasne ze mozna, przy rozdzielaczach sam nie sprawdzalem 54 polaczen, ale to
    rozdzielacze i wszystko mozna naprawic.

    > ale ZAWSZE mozna zrobic tak instalacje, żeby nie było takich złączek
    > zalanych w betonie

    Mozna, ale to dosc trudne.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-09-30 18:55:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:

> [...]
    > kompromisy w budownictwie mszczą się boleśnie
    > ale ZAWSZE mozna zrobic tak instalacje, żeby nie było takich złączek

    dlatego najpewniejszy jest TeCe i jakiś Rehau

    rura sie zaciska na złączce i jest dodatkowe blokowana pierścieniem z metalu
    (grubym :)