  • 101. Data: 2013-09-12 07:26:10
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Sep 2013 07:09:45 -0700 (PDT), Adam

    > Ciekawe ze nie wiedza o tym tysiace inzynierow w roznego typu fabrykach
    > produkujacych PC bo wszystkie wsadzaja jednak kilka razy drozsze spiralne.

    Weź się obudź. W splitach też są sprężarki spiralne. Tylko z założenia nie
    są przystosowane do pracy CIĄGŁEJ na maksymalnym wydatku przez 10 lat bez
    przerwy. Czyt. wystarczą do pompy ciepła w domu jednorodzinnymi są 4x
    tańsze w zakupie detalicznym.

    > Napisz do nich - moze dostaniesz jakas nagrode albo podziela sie zyskiem
    > za to odkrycie :P

    Z pewnością o tym wiedzą. Wiedzą też, że mają preferencyjne ceny na te
    podzespoły i z tych, powtarzanych przez ciebie jak mantra, 4-5 tys. robi
    się połowa ceny, więc mogą sobie pozwolić na montaż. Że potem zgarną jak za
    detal, bo tak w detalu chodzą i się nikt nie przyczepi, to już inna bajka.

    --
    Pozdor Myjk

  • 102. Data: 2013-09-12 10:28:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2013 07:26:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > są przystosowane do pracy CIĄGŁEJ na maksymalnym wydatku przez 10 lat bez
    > przerwy. Czyt. wystarczą do pompy ciepła w domu jednorodzinnymi są 4x

    W takim razie znajdz mi ilosc start-stopow i przepracowanych godzin jaka
    deklaruje dla nich producent. Skoro sa 2 x tansze i jak sam piszesz -
    nie przeznaczone do pracy ciaglej wiec pewnie sa sporo mniej wytrzymale
    od "duzych" spialnych w pompach ciepla. Tu producent gwarantuje
    prace przez ok 100 tys godzin i to jest "akurat" dla pompy (pochodzi 20-25
    lat). Jezeli tamta jest dwa razy slabsza to pochodzi tylko 10-12 lat,
    wiec w czasie zycia mojej pompy Ty bedziesz musial wymienic swoja na nowa.

    Najstarsza instalacja jaka znam na polskiej pompie (hibernatusa) dziala od
    1996 bez ani jednej awarii (w domku jednorodzinnym) - to juz 17 lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2013-09-12 10:53:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Sep 2013 01:28:21 -0700 (PDT), Adam

    > Jezeli tamta jest dwa razy slabsza to pochodzi tylko 10-12 lat,

    To jest minimalna wartość -- może pochodzić dłużej, zwłaszcza biorąc pod
    uwagę, że pracuje w dosyć miłych warunkach (w stosunku do jednostki
    zewnętrznej splita).

    > wiec w czasie zycia mojej pompy Ty bedziesz musial wymienic
    > swoja na nowa.

    Nie pompę, a jedynie sprężarkę jeśli już
    -- a ta jest 4x tańsza na rynku DETALICZNYM.

    --
    Pozdor Myjk