  • 11. Data: 2013-08-22 08:41:44
    Temat: Re: posadzka poliuretanowa - jak?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-22 07:23, ddddddd wrote:
    > tutaj: http://tnij.org/y9p9 masa na 15m2 + grunt to razem 1100zł,

    Uważasz, że to to samo co podłoga za 200zł/m2?
    Oczywiście 200zł z robocizną ale nie wydaje mi się aby używali do tego
    masy tak taniej jak ten Betondur.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 12. Data: 2013-08-22 18:48:11
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-08-22 08:41, quent pisze:

    > Uważasz, że to to samo co podłoga za 200zł/m2?

    nie wiem skąd te 200zł, bo nie sprawdzałem ile kosztuje taka podłoga z
    robocizną

    > Oczywiście 200zł z robocizną ale nie wydaje mi się aby używali do tego
    > masy tak taniej jak ten Betondur.

    hmm, jeśli na opakowaniu jest na 15m2 to znaczy że wystarczy na 10m2 -
    czyli - 110zł/m2- robocizna drugie tyle = bardzo realne :)

    Łukasz

  • 13. Data: 2013-08-28 20:56:41
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 22.08.2013 18:48, ddddddd pisze:

> [...]
    >>

    > hmm, jeśli na opakowaniu jest na 15m2 to znaczy że wystarczy na 10m2 -
    > czyli - 110zł/m2- robocizna drugie tyle = bardzo realne :)

    trochę obok, ale ja dwa lata temu "uszczelniałem" betonową podłogę za
    pomoca żywicy dwuskładnikowej. ogólnie jest tak, ze z w temacie żywic i
    klejów mam pewną wiedzę i doświadczenie, ale na skalę mikro.
    rozmieszanie 2 składników w ilości 10 litrów - to nie to samo, co
    machanie patyczkiem na kartce papieru. równe wylanie czegoś co ma
    konsystencje miodu - tak samo nastręcza problemów. Natomiast to co mnie
    zaskoczyło: sucha czysta zagruntowana wstępnie betonowa podłoga "wypiła"
    ten "miodek" żywiczny jak gąbka. druga sprawa to zapach. To jest po
    prostu maksakra. nie tyle jak to śmierdzi, ale ta jednorodna
    intensywność i czas utrzymywania się odoru - przekracza najśmielsze
    wyobrażenia.

    JEstem ciekaw co Tobie wyjdzie, ale zalecam ostrożność. Jak chcesz to
    sam robić, to może poproś chociaż o film instruktażowy!

    ToMasz

  • 14. Data: 2013-08-28 21:36:06
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu środa, 28 sierpnia 2013 20:56:41 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >

    > JEstem ciekaw co Tobie wyjdzie, ale zalecam ostrożność. Jak chcesz to
    >
    > sam robić, to może poproś chociaż o film instruktażowy!

    Moze pracowales z zywica poliestrowa - ta smierdzi niesamowicie.
    Musialem zbudowac sobie maske z wezem, przez ktory podawalem swieze powietrze przy
    pomocy wentylatora.

    Zywica poliuretanowa tak nie smierdzi.
    Mozna swobodnie oddychac, wystarczy pootwierac okna.
    Zywica poliuretanowa ma tez odpowiednia lepkosc, wiec nie wsiaka w beton, jak woda w
    gąbkę.
    Nie strasz ludzi.

  • 15. Data: 2013-08-28 21:54:50
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-21 07:54, ddddddd pisze:
    > Witam,
    > wymyśliłem sobie żeby w kuchni (a później w łazience?) zrobić posadzkę
    > poliuretanową/żywiczną (to to samo??) - coś jak to: http://tnij.org/y8dg
    > Pytania mam tylko:
    > 1) czy nie jest to aby za śliskie
    Nie jest bardziej śliskie, niż inne posadzki.
    > 2) czy faktycznie będzie się nadawać do kuchni czy łazienki
    Jak sie ładnie położy to tak, jak nie to nie.
    > 3) czy trudno to samemu położyć? wygląda prościej niż kafelki :)
    Wygląda. W praktyce nie jest tak prosto.
    > 4) co będzie mi potrzebne do wykonania tej posadzki przyjmując że mam
    > teraz goły beton - gdzie kupić do tego materiały? na razie pytałem tylko
    > w OBI to takich rzeczy w ogóle nie mają - będzie to w marketach
    > budowlanych? gdzie tego szukać (we Wrocławiu?)
    W żadnych OBI się tego nie kupuje.
    Zobacz np. to:
    http://www.noxan.pl/posadzki/posadzki-przemyslowe.ht
    ml?gclid=CKz2_oHzoLkCFYy_3godBWgA1w
    > 5) dodaje się do tego jakieś barwniki czy kupuje gotowe kolory?
    Można i tak i tak.
    Podsumowując, ja bym nie eksperymentował na własnym mieszkaniu.
    I jeszcze:
    żywica epoksydowa to w hurcie ok. 25 zł netto na litr, poliuretanowa ok
    30. Chcąc mieć posadzkę, a nie tylko pomalowany beton trzeba dać
    żywicy/farby minimum 0,5 mm grubo, co daje wydajność 2 (słownie DWA) mkw
    z litra zakładając, że farba będzie bez rozpuszczalnika, który
    odparowuje i jeszcze pogarsza ten wynik.
    Dlatego warto wziąć wcześniej kalkulator i policzyć.
    Wydajność liczy się bardzo prosto:
    litr to 1 decymetr sześcienny - rozlany na 1 metr kw daje grubość
    warstwy 1 milimetr (jeżeli jest to z rozpuszczalnikiem, to po
    odparowaniu będzie odpowiednio mniej).
    Jacek